USA

Έγγραφα-κόλαφος: Αποδεικνύουν ότι το Call of Duty είναι κυβερνητική ψυχολογική επιχείρηση των ΗΠΑ;

Το Call of Duty: Modern Warfare II  είναι διαθέσιμο για λιγότερο από τρεις εβδομάδες, αλλά ήδη κάνει πάταγο. Σπάζοντας ρεκόρ, μέσα σε δέκα ημέρες, το στρατιωτικό βιντεοπαιχνίδι shooter κέρδισε  περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα. Ωστόσο, έχει επίσης έντονες διαμάχες, κυρίως επειδή οι αποστολές περιλαμβάνουν τη δολοφονία ενός Ιρανού στρατηγού που βασίζεται ξεκάθαρα στον Qassem Soleimani, πολιτικό και στρατιωτικό ηγέτη που δολοφονήθηκε από την κυβέρνηση Τραμπ το 2020, και ένα επίπεδο όπου οι παίκτες πρέπει να πυροβολούν «διακινητές ναρκωτικών» που προσπαθούν να περάσουν τα σύνορα ΗΠΑ/Μεξικού.

Το  franchise Call of Duty  είναι παιχνίδι για τους λάτρες της ψυχαγωγίας και έχει πουλήσει σχεδόν μισό δισεκατομμύριο παιχνίδια από τότε που κυκλοφόρησε το 2003. Ο εκδότης του, Activision Blizzard, είναι ένας γίγαντας στη βιομηχανία, πίσω από παιχνίδια τίτλων όπως  Guitar Hero ,  Warcraft ,  Starcraft ,  Σειρές Tony Hawk's Pro Skater ,  Crash Bandicoot  και  Candy Crush Saga  .

Ωστόσο, μια πιο προσεκτική επιθεώρηση του βασικού προσωπικού της Activision Blizzard και των διασυνδέσεών τους με την κρατική εξουσία, καθώς και λεπτομέρειες που προέκυψαν από έγγραφα που αποκτήθηκαν βάσει του νόμου περί ελευθερίας της πληροφορίας, αποκαλύπτουν ότι το  Call of Duty  δεν είναι ένα ουδέτερο shooter πρώτου προσώπου, αλλά ένα προσεκτικά κατασκευασμένο κομμάτι στρατιωτικής προπαγάνδας, σχεδιασμένη για να προωθήσει τα συμφέροντα του κράτους εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ

Είναι εδώ και καιρό θέμα δημόσιας ιστορίας ότι Αμερικανοί κατάσκοποι έχουν στοχεύσει και διεισδύσει σε παιχνίδια της Activision Blizzard. Έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα ο Έντουαρντ Σνόουντεν  αποκάλυψαν  ότι η NSA, η CIA, το FBI και το Υπουργείο Άμυνας διείσδυσαν σε απέραντες διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το  World of Warcraft , δημιουργώντας πλαστούς χαρακτήρες για να παρακολουθούν πιθανή παράνομη δραστηριότητα και να στρατολογούν πληροφοριοδότες. Πράγματι, σε ένα σημείο, υπήρχαν τόσοι πολλοί κατάσκοποι των ΗΠΑ σε ένα βιντεοπαιχνίδι που αναγκάστηκαν να δημιουργήσουν μια ομάδα «αποσύγκρουσης», καθώς έχασαν χρόνο άθελά τους παρακολουθώντας ο ένας τον άλλον. Τα εικονικά παιχνίδια, έγραψε η NSA, ήταν μια «ευκαιρία» και ένα «δίκτυο επικοινωνίας πλούσιο σε στόχους».

Ωστόσο,  έγγραφα  που αποκτήθηκαν νόμιμα βάσει του νόμου περί Ελευθερίας της Πληροφορίας από τον δημοσιογράφο και ερευνητή  Tom Secker  και κοινοποιήθηκαν στο  MintPress News  δείχνουν ότι οι διασυνδέσεις μεταξύ του κράτους της εθνικής ασφάλειας και της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών υπερβαίνουν κατά πολύ αυτό και σε ενεργή συνεργασία.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, για παράδειγμα, η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών μετέφερε μια ομάδα στελεχών ψυχαγωγίας – συμπεριλαμβανομένης  της παραγωγού του Call of Duty /Activision Blizzard, Coco Francini – στα κεντρικά γραφεία τους στο Hurlburt Field της Φλόριντα. Ο ρητός λόγος για να το κάνουν αυτό, έγραψαν, ήταν να «παρουσιάσουν» το υλικό τους και να κάνουν τη βιομηχανία του θεάματος πιο «αξιόπιστους υποστηρικτές» της πολεμικής μηχανής των ΗΠΑ.

«Έχουμε ένα σωρό ανθρώπους που εργάζονται σε μελλοντικές υπερπαραγωγές (σκεφτείτε Marvel, Call of Duty κ.λπ.) ενθουσιασμένοι με αυτό το ταξίδι!» έγραψε ένας αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας. Ένα άλλο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σημειώνει ότι το σημείο της επίσκεψης ήταν να παράσχει στους παραγωγούς «βαριά χτυπήματα» την «AFSOC [Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας] που επικεντρώνεται στους Αεροπόρους Ειδικών Τακτικών και στις ικανότητες αέρος-εδάφους».

"Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε αυτήν την κοινότητα και να την κάνουμε πιο αξιόπιστους υποστηρικτές για εμάς στην παραγωγή οποιωνδήποτε μελλοντικών ταινιών/τηλεοπτικών παραγωγών στην Πολεμική Αεροπορία και στην κοινότητα Special Tactics μας", έγραψε ο επικεφαλής σχέσεων της κοινότητας AFSOC.

Ο Francini και άλλοι έδειξαν σε δράση ελικόπτερα CV-22 και αεροπλάνα AC-130, τα οποία παρουσιάζονται σε μεγάλο βαθμό στα  παιχνίδια Call of Duty  .

Ωστόσο,  η συνεργασία του Call of Duty  με τον στρατό πηγαίνει πολύ πιο πίσω. Τα έγγραφα δείχνουν ότι το Σώμα Πεζοναυτών των Ηνωμένων Πολιτειών (USMC) συμμετείχε στην παραγωγή του  Call of Duty: Modern Warfare 3  και  του Call of Duty 5 . Οι παραγωγοί των παιχνιδιών προσέγγισαν το USMC στο συνέδριο ψυχαγωγίας E3 του 2010 στο Λος Άντζελες, ζητώντας πρόσβαση σε hovercraft (οχήματα που εμφανίστηκαν αργότερα στο παιχνίδι). Τα στελέχη του Call of Duty 5  ζήτησαν επίσης τη χρήση ενός hovercraft, ενός τανκ και ενός αεροσκάφους C-130.

Αυτή η συνεργασία συνεχίστηκε το 2012 με την κυκλοφορία του  Modern Warfare 4 , όπου οι παραγωγοί ζήτησαν πρόσβαση σε κάθε είδους εναέρια και επίγεια οχήματα.

Ο Secker είπε στο  MintPress  ότι, συνεργαζόμενος με τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών, ο στρατός εξασφαλίζει μια θετική απεικόνιση που μπορεί να τον βοηθήσει να επιτύχει τους στόχους στρατολόγησης, δηλώνοντας ότι

Για ορισμένα δημογραφικά στοιχεία των παικτών, είναι μια πύλη στρατολόγησης, ορισμένοι σκοπευτές πρώτου προσώπου έχουν ενσωματώσει διαφημίσεις στα ίδια τα παιχνίδια… Ακόμη και χωρίς αυτό το είδος σαφούς προσπάθειας στρατολόγησης, παιχνίδια όπως το Call of Duty κάνουν τον πόλεμο να φαίνεται διασκεδαστικός, συναρπαστικός, μια απόδραση από την αγγαρεία του την κανονική τους ζωή».

Το ντοκιμαντέρ του Secker, "Theaters of War: How the Pentagon and CIA Took Hollywood" κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το έτος.

Ο στρατός είχε σαφώς σημαντική επιρροή στη διεύθυνση των   παιχνιδιών Call of Duty . Το 2010, οι παραγωγοί του προσέγγισαν το Υπουργείο Άμυνας (DoD) για βοήθεια σε ένα παιχνίδι που διαδραματίζεται το 2075. Ωστόσο, ο σύνδεσμος του Υπουργείου Άμυνας «εξέφρασε την ανησυχία του ότι το σενάριο που εξετάζεται περιλαμβάνει μελλοντικό πόλεμο με την Κίνα». Ως αποτέλεσμα, η Activision Blizzard άρχισε να «εξετάζει άλλες πιθανές συγκρούσεις για να σχεδιάσει το παιχνίδι». Τελικά, εν μέρει λόγω στρατιωτικών αντιρρήσεων, το παιχνίδι εγκαταλείφθηκε οριστικά.

Όχι μόνο η Activision Blizzard συνεργάζεται με τον αμερικανικό στρατό για τη διαμόρφωση των προϊόντων της, αλλά το διοικητικό συμβούλιο της είναι επίσης γεμάτο από πρώην ανώτατους κρατικούς αξιωματούχους. Επικεφαλής μεταξύ αυτών είναι ο  Frances Townsend , ανώτερος σύμβουλος της Activision Blizzard και, μέχρι τον Σεπτέμβριο, ο επικεφαλής συμμόρφωσης και εκτελεστικός αντιπρόεδρος για εταιρικές υποθέσεις.

Πριν ενταχθεί στην Activision Blizzard, η Τάουνσεντ πέρασε τη ζωή της ανεβαίνοντας στα σκαλοπάτια του κράτους εθνικής ασφάλειας. Το 2004, ο Πρόεδρος Μπους την διόρισε στη Συμβουλευτική του Επιτροπή Πληροφοριών.

Ως ο ανώτερος σύμβουλος του Λευκού Οίκου για την τρομοκρατία και την εσωτερική ασφάλεια, ο Τάουνσεντ συνεργάστηκε στενά με τους Μπους και Ράις και  έγινε  ένα από τα πρόσωπα του Πολέμου κατά της Τρομοκρατίας της κυβέρνησης. Ένα από τα κύρια επιτεύγματά της ήταν να  μαστιγώσει  το αμερικανικό κοινό σε μια συνεχή κατάσταση φόβου για την υποτιθέμενη απειλή περισσότερων επιθέσεων της Αλ Κάιντα (που δεν ήρθαν ποτέ).

Εκτός από αυτόν τον ρόλο, ο Τάουνσεντ είναι  διευθυντής  του παρακλάδου του ΝΑΤΟ, του Ατλαντικού Συμβουλίου,  διευθυντής  στο Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων και  διαχειριστής  της δεξαμενής σκέψης των γερακιών, του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, μιας ομάδας   MintPress  News καλύφθηκε προηγουμένως   λεπτομερώς.

Χρηματοδοτούμενο  από εταιρείες όπλων, το ΝΑΤΟ και την κυβέρνηση των ΗΠΑ, το Ατλαντικό Συμβούλιο λειτουργεί ως το εγκεφαλικό καταπίστευμα της στρατιωτικής συμμαχίας, σχεδιάζοντας στρατηγικές για τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης του κόσμου. Επίσης, στο  διοικητικό συμβούλιο του  είναι υψηλά στελέχη του κράτους, όπως ο Χένρι Κίσινγκερ και η Κονζολέζα Ράις, σχεδόν όλοι οι συνταξιούχοι στρατηγοί των ΗΠΑ και όχι λιγότεροι από επτά πρώην διευθυντές της CIA. Ως εκ τούτου, το Ατλαντικό Συμβούλιο αντιπροσωπεύει τη συλλογική γνώμη του κράτους εθνικής ασφάλειας.

Δύο ακόμη βασικά  στελέχη του Call of Duty  εργάζονται επίσης για το Atlantic Council. Ο Chance Glasco , συνιδρυτής των προγραμματιστών του Infinity Ward που επέβλεψε την ταχεία άνοδο του franchise παιχνιδιών, είναι ανώτερος συνεργάτης του συμβουλίου που δεν είναι κάτοικος, συμβουλεύοντας κορυφαίους στρατηγούς και πολιτικούς ηγέτες για τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία.

Ο σχεδιαστής παιχνιδιών και παραγωγός Dave Anthony, καθοριστικός για  την επιτυχία του Call of Duty , είναι επίσης υπάλληλος του Atlantic Council,  εντάχθηκε  στην ομάδα το 2014. Εκεί, τους συμβουλεύει για το πώς θα είναι το μέλλον του πολέμου και επινοεί στρατηγικές για το ΝΑΤΟ μάχη σε επερχόμενες συγκρούσεις.

Ο Άντονι δεν έχει κρύψει ότι συνεργάστηκε με το κράτος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ ενώ έκανε το   franchise Call of Duty . «Η μεγαλύτερη τιμή μου ήταν να συμβουλευτώ τον Lieut. Ο συνταγματάρχης Όλιβερ Νορθ για την ιστορία του  Black Ops 2 »,  δήλωσε  δημόσια, προσθέτοντας: «Υπάρχουν τόσες πολλές μικρές λεπτομέρειες για τις οποίες δεν θα μπορούσαμε ποτέ να γνωρίζουμε αν δεν ήταν η εμπλοκή του».

Ο Όλιβερ Νορθ είναι υψηλόβαθμος κυβερνητικός αξιωματούχος που κέρδισε παγκόσμια φήμη αφού καταδικάστηκε για το ρόλο του στην υπόθεση Ιράν-Κόντρα, όπου η ομάδα του πούλησε κρυφά όπλα στην κυβέρνηση του Ιράν, χρησιμοποιώντας τα χρήματα για να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει φασιστικά τάγματα θανάτου στην Κεντρική Αμερική - ομάδες που επιχείρησαν να ανατρέψουν την κυβέρνηση της Νικαράγουας και προέβησαν σε κύματα σφαγών και εθνοκάθαρσης στη διαδικασία.

ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Αυτές οι βαθιές διασυνδέσεις με το κράτος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ μπορούν ίσως να βοηθήσουν εν μέρει να εξηγήσουν γιατί, για χρόνια, πολλοί παραπονιούνται για την κραυγαλέα προ-αμερικανική προπαγάνδα που ήταν εμφανής σε όλη τη διάρκεια των αγώνων.

Η τελευταία δόση,  Call of Duty: Modern Warfare II , δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πρώτη αποστολή του παιχνιδιού, οι παίκτες πρέπει να πραγματοποιήσουν μια επίθεση με drone εναντίον ενός χαρακτήρα που ονομάζεται

Η τελευταία δόση,  Call of Duty: Modern Warfare II , δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πρώτη αποστολή του παιχνιδιού, οι παίκτες πρέπει να πραγματοποιήσουν μια επίθεση με drone εναντίον ενός χαρακτήρα που ονομάζεται General Ghorbrani. Η αποστολή είναι προφανώς μια αναπαράσταση της παράνομης  επίθεσης με μη επανδρωμένο αεροσκάφος της κυβέρνησης Τραμπ το 2020  εναντίον του Ιρανού στρατηγού Κασέμ Σουλεϊμανί – ο εν ενεργεία στρατηγός έχει ακόμη και εντυπωσιακή ομοιότητα με τον Σουλεϊμανί.

Το Call of Duty: Modern Warfare II  παρουσιάζει γελοία τον στρατηγό ως υπό τον αντίχειρα της Ρωσίας και ισχυρίζεται ότι ο Ghorbrani «προμηθεύει τρομοκράτες» με βοήθεια. Στην πραγματικότητα, ο Σουλεϊμανί ήταν η βασική δύναμη για την καταπολέμηση του τρόμου του ISIS σε όλη τη Μέση Ανατολή – ενέργειες για τις οποίες ακόμη και  τα δυτικά  μέσα ενημέρωσης  τον ανακήρυξαν «ήρωα». Οι δημοσκοπήσεις που έγιναν από τις ΗΠΑ έδειξαν ότι ο Σουλεϊμανί ήταν ίσως ο πιο δημοφιλής ηγέτης στη Μέση Ανατολή, με πάνω από το 80% των Ιρανών  να έχουν  θετική γνώμη για αυτόν.

Αμέσως μετά τη δολοφονία, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ του Πομπέο διέψευσε ότι ο λόγος που σκότωσαν τον Σουλεϊμανί ήταν ότι βρισκόταν στα πρόθυρα να πραγματοποιήσει τρομοκρατική επίθεση εναντίον Αμερικανών. Στην πραγματικότητα, ο Σουλεϊμανί βρισκόταν στη Βαγδάτη του Ιράκ για ειρηνευτικές συνομιλίες με τη Σαουδική Αραβία.

Αυτές οι διαπραγματεύσεις θα μπορούσαν να είχαν οδηγήσει σε ειρήνη μεταξύ των δύο εθνών, κάτι στο οποίο η κυβέρνηση των ΗΠΑ είναι νεκρή. Ο τότε πρωθυπουργός του Ιράκ Adil Abdul-Mahdi  αποκάλυψε  ότι είχε ζητήσει προσωπικά από τον Πρόεδρο Τραμπ την άδεια να προσκαλέσει τον Soleimani. Ο Τραμπ συμφώνησε και στη συνέχεια χρησιμοποίησε την ευκαιρία για να πραγματοποιήσει τη δολοφονία.

Επομένως, ακριβώς όπως η Activision Blizzard στρατολογεί κορυφαίους αξιωματούχους του State Department στις ανώτερες βαθμίδες της, τα παιχνίδια της γιορτάζουν τις πιο αμφιλεγόμενες δολοφονίες του ίδιου State Department.

Ωστόσο, αυτή είναι μακριά από την πρώτη φορά που το  Call of Duty  έδωσε εντολή σε εντυπωσιακούς νεαρούς παίκτες να σκοτώσουν ξένους ηγέτες. Στο  Call of Duty Black Ops  (2010), οι παίκτες πρέπει να ολοκληρώσουν μια αποστολή να δολοφονήσουν τον Κουβανό ηγέτη Φιντέλ Κάστρο. Αν καταφέρουν να τον πυροβολήσουν στο κεφάλι, ανταμείβονται με μια έξτρα ζοφερή σκηνή αργής κίνησης και παίρνουν ένα χάλκινο τρόπαιο "Death to Dictators". Έτσι, οι παίκτες αναγκάζονται να πραγματοποιήσουν ψηφιακά αυτό που η Ουάσιγκτον απέτυχε να κάνει σε περισσότερες από  600 περιπτώσεις .

Ομοίως,  το Call of Duty: Ghosts  διαδραματίζεται στη Βενεζουέλα, όπου οι παίκτες μάχονται εναντίον του στρατηγού Almagro, ενός σοσιαλιστή στρατιωτικού ηγέτη σαφώς με το πρότυπο του πρώην προέδρου Hugo Chavez. Όπως ο Τσάβες, ο Αλμάγκρο φορά κόκκινο μπερέ και χρησιμοποιεί τον πετρελαϊκό πλούτο της Βενεζουέλας για να σφυρηλατήσει μια συμμαχία ανεξάρτητων λατινοαμερικανικών εθνών ενάντια στις ΗΠΑ που η Ουάσινγκτον προσπάθησε να ανατρέψει τον Τσάβες και τον διάδοχό του, Νικολάς Μαδούρο, πολλές φορές. Κατά τη διάρκεια της  έκτης αποστολής  του παιχνιδιού, οι παίκτες πρέπει να πυροβολήσουν και να σκοτώσουν τον Almagro από κοντινή απόσταση.

Η αντιρωσική προπαγάνδα ανέβηκε επίσης στα 11 στο  Call of Duty: Modern Warfare  (2019). Μια αποστολή αναδημιουργεί το περιβόητο περιστατικό του Highway of Death. Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Πολέμου στο Ιράκ, οι δυνάμεις υπό την ηγεσία των ΗΠΑ παγίδευσαν τα στρατεύματα που έφυγαν από το Ιράκ στον αυτοκινητόδρομο 80. Αυτό που ακολούθησε ήταν αυτό που ο τότε Πρόεδρος του Μικτού Επιτελείου Κόλιν Πάουελ  περιέγραψε  ως «άσκοπη θανάτωση» και «σφαγή για χάρη της σφαγής» όπως τα αμερικανικά στρατεύματα και οι σύμμαχοί τους χτύπησε την ιρακινή συνοδεία για ώρες, σκοτώνοντας εκατοντάδες και καταστρέφοντας χιλιάδες οχήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες , οι αμερικανικές δυνάμεις   πυροβόλησαν εκατοντάδες Ιρακινούς πολίτες και παρέδωσαν στρατιώτες υπό τη φροντίδα τους.

Το Call of Duty: Modern Warfare  αναδημιουργεί αυτή τη σκηνή για δραματικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, στην εκδοχή τους, δεν είναι οι δυνάμεις υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που κάνουν τη δολοφονία, αλλά η Ρωσία, με τον τρόπο αυτό να ασπρίζει ένα έγκλημα πολέμου ρίχνοντας την ευθύνη στους επίσημους εχθρούς.

ΤΕΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Στη σημερινή ψηφιοποιημένη εποχή, ο κόσμος του πολέμου και των βιντεοπαιχνιδιών μοιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους. Πολλοί έχουν σχολιάσει τις ομοιότητες μεταξύ της πιλοτικής λειτουργίας drones στην πραγματική ζωή και σε παιχνίδια όπως το  Call of Duty 4: Modern Warfare . Ο πρίγκιπας Χάρι, ο οποίος ήταν πυροβολητής ελικοπτέρων στο Αφγανιστάν, περιέγραψε τη «χαρά» του να εκτοξεύει πυραύλους εναντίον των εχθρών. «Είμαι από εκείνους τους ανθρώπους που τους αρέσει να παίζουν PlayStation και Xbox, οπότε με τους αντίχειρές μου μου αρέσει να πιστεύω ότι είμαι μάλλον πολύ χρήσιμος»,  είπε . «Αν υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να κάνουν άσχημα πράγματα στα παιδιά μας, τότε θα τους βγάλουμε από το παιχνίδι», πρόσθεσε, συγκρίνοντας ρητά τις δύο δραστηριότητες. Οι αμερικανικές δυνάμεις  ελέγχουν ακόμη και drones  με χειριστήρια Xbox, θολώνοντας ακόμη περισσότερο τα όρια μεταξύ πολεμικών και  πολεμικών παιχνιδιών  .

Ο στρατός έχει επίσης δημιουργήσει απευθείας βιντεοπαιχνίδια ως εργαλεία προώθησης και στρατολόγησης. Το One είναι ένα παιχνίδι της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που ονομάζεται  Airman Challenge . Περιλαμβάνει 16 αποστολές που πρέπει να ολοκληρώσετε, διανθισμένες με γεγονότα και πληροφορίες στρατολόγησης σχετικά με το πώς να γίνετε χειριστής drone. Στις πιο πρόσφατες προσπάθειές του να προωθήσει την ενεργό υπηρεσία σε νέους, οι παίκτες μετακινούνται μέσω αποστολών συνοδεύοντας οχήματα των ΗΠΑ σε χώρες όπως το Ιράκ και το Αφγανιστάν, εξυπηρετώντας τον θάνατο από ψηλά σε όλους εκείνους που χαρακτηρίζονται «εξεγερμένοι» από το παιχνίδι.

Οι παίκτες κερδίζουν μετάλλια και επιτεύγματα για την πιο αποτελεσματική καταστροφή κινούμενων στόχων. Εν τω μεταξύ, υπάρχει ένα εμφανές κουμπί "Εφαρμογή τώρα" στην οθόνη εάν οι παίκτες θέλουν να στρατολογηθούν και να πραγματοποιήσουν πραγματικές επιθέσεις με drone στη Μέση Ανατολή.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ χρησιμοποιούν τη δημοτικότητα των βιντεοπαιχνιδιών για να προσλαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό νέους, να χορηγούν τουρνουά τυχερών παιχνιδιών,  να συμμετέχουν  στη δική τους ομάδα US Army Esports και να προσπαθούν απευθείας να  στρατολογήσουν  εφήβους σε ιστοτόπους ροής όπως το Twitch. Η πλατφόρμα που ανήκει στην Amazon χρειάστηκε τελικά να  καταργήσει  την πρακτική, αφού ο στρατός χρησιμοποίησε πλαστά δώρα βραβείων που παρέσυραν εντυπωσιακούς νεαρούς θεατές σε ιστότοπους στρατολόγησης.

Τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια τεράστια επιχείρηση και ένα τεράστιο κέντρο δύναμης και ιδεολογίας. Το μέσο δημιουργεί ιδιαίτερα πειστική προπαγάνδα επειδή τα παιδιά και οι έφηβοι τα καταναλώνουν, συχνά για εβδομάδες ή μήνες, και επειδή είναι ελαφριά ψυχαγωγία. Εξαιτίας αυτού, οι χρήστες δεν έχουν την προστασία τους σαν να άκουγαν έναν πολιτικό να μιλάει. Η δύναμή τους συχνά παραβλέπεται από μελετητές και δημοσιογράφους λόγω της υποτιθέμενης επιπολαιότητας του μέσου. Αλλά είναι η ίδια η αντίληψη ότι αυτές είναι ασήμαντες πηγές διασκέδασης που κάνει το μήνυμά τους ακόμα πιο ισχυρό.

Το  franchise Call of Duty  είναι ιδιαίτερα εξωφρενικό, όχι μόνο στα μηνύματά του, αλλά και λόγω του ποιοι είναι οι αγγελιοφόροι. Όλο και περισσότερο, τα παιχνίδια φαίνεται να είναι κάτι περισσότερο από την αμερικανική προπαγάνδα που μεταμφιέζεται σε διασκεδαστικά shooters πρώτου προσώπου. Για τους gamers, το θέμα είναι να απολαμβάνουν τη διασκέδασή του με γρήγορο ρυθμό. Αλλά για όσους ασχολούνται με την παραγωγή τους, ο στόχος δεν είναι απλώς να βγάλουν χρήματα. πρόκειται για την εξυπηρέτηση της αυτοκρατορικής πολεμικής μηχανής.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR