Κυβέρνηση
Ενημερώθηκε στις:

Οικονόμου: "Τα σχολεία ξεκινουν με 8.600 μόνιμους διορισμούς" - "Η ελληνική οικονομία αντέχει" (upd)

Νεώτερη ενημέρωση

Αντέχουμε γιατί μέσα από μια σταθερή και αποτελεσματική διακυβέρνηση υπεραποδίδει η οικονομία

«Οι εξελίξεις σε ό,τι αφορά την οικονομία μέσα στο περιβάλλον των πρωτόγνωρων μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κρίσεων παρουσιάζουν δύο όψεις: από τη μια τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι η οικονομία μας έχει αποκτήσει πολύ γερά θεμέλια και καταγράφει εξαιρετικά θετικές επιδόσεις χάρις στο άρτια δομημένο εξαρχής σχέδιό μας και την επαγγελματική από την πλευρά της κυβέρνησης υλοποίησή του. Κι από την άλλη οι εξελίξεις σε ό,τι αφορά τις ροές και τις τιμές του φυσικού αερίου δείχνουν να επιφυλάσσουν έναν εξαιρετικά δύσκολο χειμώνα για όλη την Ευρώπη», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. «Οι δύο αυτές παραπληρωματικές όψεις είναι η βασική αιτία που η Ελλάδα αντέχει και δεν έχει συνθλιβεί στις Συμπληγάδες των τεράστιων διεθνών πιέσεων. Αντέχουμε γιατί μέσα από μια σταθερή και αποτελεσματική διακυβέρνηση υπεραποδίδει η οικονομία μας. Ειδάλλως μια χώρα σαν και μας στη μεταμνημονιακή περίοδο θα είχε γονατίσει», τόνισε.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε στοιχεία για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας, δηλαδή τις άμεσες ξένες επενδύσεις που κατέγραψαν πέρυσι την υψηλότερη επίδοση της τελευταίας 20ετίας, τις εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών που σημείωσαν το 2021 ιστορικό ρεκόρ, τον κύκλο εργασιών στο σύνολο των επιχειρήσεων που παρουσίασε αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 κατά 32% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, τη μείωση του ποσοστού ανεργίας που ήταν στα 12,1% τον Ιούνιο και οι εργαζόμενοι φθάνουν τα 4,2 εκατομμύρια, η υψηλότερη ένδειξη από τον Φεβρουάριο του 2011. «Ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής αυξήθηκε κατά 8,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο και βέβαια όπως είναι γνωστό σε όλους ο Τουρισμός έχει επιστρέψει πολύ δυναμικά, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις έφθασαν τα 2,6 δισεκ ευρώ τον Ιούνιο του 2022 και τα 5,1 δισεκ ευρώ σε επίπεδο εξαμήνου».
 

Υπογράμμισε ότι η πορεία αυτή μας δίνει τα όπλα για να αντέχουμε. Επανέλαβε ωστόσο ότι την ίδια στιγμή το διεθνές περιβάλλον σκεπάζουν σύννεφα που προοιωνίζουν έναν εξαιρετικά δύσκολο χειμώνα. Αναφέρθηκε στα λόγια του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο ότι η Ρωσία επιτίθεται συνολικά πλέον στην Ευρώπη με όπλο το φυσικό αέριο, με τις τιμές του να είναι δεκαπλάσιες σε σχέση με την αρχή της κρίσης εκτινάσσοντας μαζί και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος και τροφοδοτώντας πρωτόγνωρες πληθωριστικές πιέσεις.

Για την εκτίμηση των προοπτικών που διαγράφονται και τη λήψη αποφάσεων αποφασίστηκε ήδη έκτακτη σύνοδος υπουργών Ενέργειας της ΕΕ στις 9 Σεπτεμβρίου ενώ η Επιτροπή εργάζεται για μια επείγουσα παρέμβαση και μια διαρθρωτική μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας είπε, και υπενθύμισε τις παρεμβάσεις του πρωθυπουργού για τη λήψη μέτρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο και τις συγκεκριμένες προτάσεις που είχε διατυπώσει.

«Σε εθνικό επίπεδο η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι ξέρει και μπορεί να υψώνει αναχώματα στις αυξήσεις ώστε να ανακουφίσει σε ένα βαθμό την πίεση στην καθημερινότητα της ζωής των πολιτών», τόνισε ακολούθως ο κ. Οικονόμου με αναφορά σε μέτρα που έχουν ληφθεί για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και τη γενικότερη στήριξη στην κοινωνία έναντι της ακρίβειας.

Είπε στη συνέχεια ότι «οι πόροι όμως δεν είναι ανεξάντλητοι και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αν η Πολιτεία σήμερα είναι σε θέση να στηρίζει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις για τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος το οφείλει και στη συνετή πολιτική, η οποία αύξησε τον δημόσιο πλούτο της χώρας. Συνεπώς όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός τα μέτρα θα είναι μετρημένα και ζυγισμένα έτσι ώστε οι πρόσκαιρες ανάγκες να μην ναρκοθετήσουν τις εθνικές προτεραιότητες».

Υπογράμμισε πως σε κάθε περίπτωση «απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης το επόμενο διάστημα είναι η αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και η ανακούφιση των πολιτών στο μέγιστο δυνατό βαθμό».

Συνεχίζοντας την εισαγωγική τοποθέτησή του αναφέρθηκε στο Μεταναστευτικό και συγκεκριμένα στην υπόθεση των 38 μεταναστών στον Έβρο. Είπε πως ο υπουργός ο κ. Μηταράκης καταθέτει σήμερα στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου αναφορά με τα στοιχεία που αφορούν τόσο την είσοδο των 38 μεταναστών από τον Έβρο το Δεκαπενταύγουστο όσο και τις αναφορές για το νεκρό παιδί. Σχετική ενημέρωση έγινε και χθες στη Βουλή και αυτό γιατί από την ανάλυση των έως τώρα δεδομένων προκύπτουν όπως τόνισε, «σημαντικές ανακολουθίες». Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα σχετικά στοιχεία που μαζί με άλλα τίθενται στη διάθεση της Δικαιοσύνης.

Υπογράμμισε πως απώλεια ζωής επί ελληνικού εδάφους δεν έχει επιβεβαιωθεί από καμία πηγή, από κανένα στοιχείο στη συγκεκριμένη περίπτωση και μέμφθηκε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, ως ανεύθυνη αλλά και εθνικά επιζήμια.

Κλείνοντας αναφέρθηκε στο ότι ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα εγγραφής σε προσωπικό γιατρό για τους πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας τους στις περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.

Αρχικό κείμενο

«Έχουμε έτσι 25.000 μόνιμους διορισμούς σε 2 χρόνια, ενώ τα τελευταία 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός», επισημαίνει επίσης ο ίδιος.

Πρώτο κουδούνι με αλλαγές

Στις 12 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία, με το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει τις φετινές αλλαγές.

Στις τάξεις τη φετινή σχολική χρονιά θα βρεθούν σχεδόν χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ενώ θα επεκταθεί χρονικά και το ολοήμερο σχολείο.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο σημαντικές καινοτομίες, επισημαίνοντας πως η παιδεία αλλάζει.

Συγκεκριμένα:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Συνολικά υλοποιήσαμε 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε 2 χρόνια. Σημειωτέον, τα τελευταία 12 χρόνια στην εκπαίδευση δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός.

β) Επέκταση ολοήμερου:

  • Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
  • Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
  • Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
  • Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
  • Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες - διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές - πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, το υπ. Παιδείας σημειώνει πως έχει υλοποιήσει και τις παρακάτω μεταρρυθμίσεις:

  • Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.
  • Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.
  • Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.
  • Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
  • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζουμε και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.
  • Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.
  • Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζουμε την αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ξεκινάμε την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ένα πραγματικό ψηφιακό άλμα, σε εκπαίδευση, διαδικασίες και δράσεις.
  • Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.
  • Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.
  • Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • διορίσαμε περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και δημιουργήσαμε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία.
  • εντάξαμε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Δεν προλαβαίνει να σωθεί ο Ζελένσκι-Οι Ρώσοι προελαύνουν στην Καλίνοβκα και περικύκλωσαν τους Ουκρανούς στην Κρασνογκορόβκα (Βίντεο)

Μόνο απόγνωση είναι νόμος του Κιέβου για απαλλαγή ποινικών ευθυνών σε Ουκρανούς στρατιώτες σε περίπτωση λιποταξίας...