Ένταση επικράτησε πριν από λίγο στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης με θέμα το έργο κατασκευής του FlyOver όταν στο βήμα ανέβηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, αφήνοντας αορίστως αιχμές για τη στάση ορισμένων εκ των ομιλητών που προηγήθηκαν.
«Έχει αξία να συζητάμε στην πόλη, αλλά οι συζητήσεις αυτές να είναι συγκεκριμένες και όχι από πίσω να έχουν ένα ιδεοληπτικό βάρος. Εκπλήσσομαι όταν ανακαλύπτω ότι ο παλαιοχριστιανισμός δεν κατοικεί μόνο στα σπήλαια της Κορίνθου», αλλά υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη είπε στην αρχή της τοποθέτησής του ο υφυπουργός, προκαλώντας την αντίδραση μερικών εκ των ομιλητών που βρίσκονται στην αίθουσα.
Ένας εξ' αυτών, ο Αλέξανδρος Αδαμίδης δικηγόρος του Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών κάλεσε τον υφυπουργό να πει ποιους εννοούσε με τον χαρακτηρισμό «παλαιοχριστιανούς» και τον υπουργό να καλεί τον κ. Αδαμίδη να καθίσει και να τον ρωτάει δηκτικά γιατί αντέδρασε με το άκουσμα του χαρακτηρισμού.
Λίγο αργότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο κ. Ταχιάος προκάλεσε ξανά αντιδράσεις στους πολίτες που παραβρίσκονται στην αίθουσα του Δ.Σ. με ορισμένους να ζητούν από τον υφυπουργό να μην επιδεικνύει αλαζονεία και να μην προσβάλλει με τον λόγο του τους πολίτες και τους εκπροσώπους των φορέων.
Νωρίτερα, ο κ. Ταχιάος είχε αφήσει αιχμές για την τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ και δημάρχου Πυλαίας Χορτιάτη, Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, που έκανε λόγο για ένα έργο το οποίο «εν πάσει περιπτώσει» επέλεξε η κυβέρνηση. Το FlyOver αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης και δεν υπάρχει... «εν πάσει περιπτώσει» ανέφερε ο υφυπουργός.
«Αφήστε τη μεμψιμοιρία»
Όταν τα πνεύματα ηρέμησαν, ο Ν. Ταχιάος υποστήριξε το έργο λέγοντας: «Μιλάμε για αναβάθμιση του συνόλου της περιφερειακής από τη Λαχαναγορά μέχρι την Καλαμαριά και για συντήρηση αυτού του έργου για 26 χρόνια. Ο περιφερειακός έχει φτάσει στα όριά του».
Διερωτήθηκε «Ποιες ήταν οι εναλλακτικές λύσεις;» και κάνοντας αναφορά στο σχέδιο της κυβέρνησης Καραμανλή το 2008 για τον εξωτερικό δακτύλιο, υποστήριξε ότι ο δρόμος θα περνούσε μέσα από το Σέιχ Σου απαιτώντας να κοπούν χιλιάδες δέντρα. Επιπλέον, το κόστος θα ήταν ιδιαίτερα μεγαλύτερο την ώρα που σήμερα το ΕΣΠΑ έχει περιορίσει τους πόρους για δρόμους. Έτσι, ο Ν. Ταχιάος συμπέρανε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για κάτι μεγαλύτερο που θα έδινε συνολικότερη λύση στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα είπε αναφερόμενος σε μια πρόταση που διατύπωσε κάτοικος της Πυλαίας: «Πού θα βρεθούν τα χρήματα για προαστιακό μέχρι τα Μουδανιά;».
Το FlyOver είναι ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) και χρηματοδοτείται από ιδιωτικές τράπεζες που έχουν εξετάσει τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου, διαβεβαίωσε ο υφυπουργός. Ο εργολάβος θα πληρώνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας για τα 26 χρόνια, ένα μοντέλο το οποίο δεν εξήγησε πώς ακριβώς λειτουργεί.
Ακολούθως, ο Ν. Ταχιάος παρότρυνες τους Θεσσαλονικείς, πολίτες και αιρετούς, να αφήσουν στην άκρη τη «μεμψιμοιρία», διότι όλα τα έργα προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση, ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα συνεχίσει τις τολμηρές επιλογές»
Σε άλλο σημείο, έβαλε κατά του δικηγόρου των κατοίκων των Κωνσταντινουπολίτικων, λέγοντας ότι δεν ισχύει πως ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ήρε τον χαρακτήρα των αναδασωτέων για τα 80 στρέμματα του Σέιχ Σου, διότι μόνο αρμόδιος για μια τέτοια απόφαση είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης.
Κλείνοντας, διαμήνυσε προς όλους ότι η κυβέρνηση δεν έχει την παραμικρή πρόθεση να προχωρήσει σε αναστολή εργασιών. «Αφορά το μέλλον της πόλης και πώς θα αποβάλλουμε τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης», συμπλήρωσε. Μάλιστα αφού παρατήρησε ότι «Δεν είναι ευχάριστο ως γεγονός αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η επόμενη μέρα που θα ξημερώσει δεν θα είναι καλύτερη. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα συνεχίσει τις τολμηρές επιλογές», ο Ν. Ταχιάος απηύθυνε έκκληση στους «άρχοντες» της πόλης να ταχθούν υπέρ του έργου.