Πολιτική

Κεραμέως: Τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά τον Σεπτέμβριο

«Όλοι μας θέλουμε τα σχολεία μας να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο, δια ζώσης, κανονικά. Επίσης όλοι μας θέλουμε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, να λειτουργήσουν σε πλαίσιο μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Επίσης, θέλω να πιστεύω ότι όλοι μας θεωρούμε το εμβόλιο το πιο σημαντικό όπλο κατά αυτής της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης», ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, εισηγούμενη στην Ολομέλεια την τροπολογία που αφορά στους εμβολιασμούς και εργαστηριακούς ελέγχους Covid για τους εκπαιδευτικούς.

Η υπουργός ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι άνω του 75% των εκπαιδευτικών έχουν ήδη εμβολιαστεί και τους ευχαρίστησε δημοσίως γι’ αυτό. Προσέθεσε, όμως, ότι αυτό δεν αρκεί και χρειάζονται και άλλοι για την ασφάλεια στο σχολείο. Όπως είπε η τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση, «προβλέπει το αυτονόητο», δηλαδή προβλέπει «πλαίσιο ασφαλούς επιστροφής στα σχολεία, για την εκπαιδευτική κοινότητα», ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο, είτε πλήρως εμβολιασμένοι και αν δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι, θα πρέπει να κάνουν εργαστηριακά τεστ, προκειμένου να μπορούν να προσέρχονται στα σχολεία, και έτσι να επιτευχθεί ασφαλές περιβάλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Νίκη Κεραμέως είπε ότι προβλέπεται και ένα πλαίσιο, «πολύ πιο γρήγορων προσλήψεων», σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός νοσήσει και χρειαστεί να απουσιάσει. Η διαδικασία θα προχωρήσει από πίνακες που ήδη έχουν καταρτιστεί, ώστε με γρήγορες διαδικασίες να αναπληρώνονται τυχόν κενά.

Η υπουργός ενημέρωσε επίσης ότι στην τροπολογία έχουν περιληφθεί οι ίδιες προβλέψεις που ισχύουν για τα εκκλησιαστικά σχολεία και για το εκπαιδευτικό προσωπικό των μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων της Θράκης. Σχετικά με τα Βακούφ Ρόδου και Κω, είπε ότι η ρύθμιση που φέρνει η κυβέρνηση κλείνει ένα σημαντικό νομοθετικό κενό, και βασική αρχή είναι η ανάγκη διαφάνειας στην οικονομική λειτουργία των οργανισμών αυτών. Αποσαφηνίζεται η νομική προσωπικότητα των Οργανισμών διαχείρισης, είναι μη κρατικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, με κοινωφελή σκοπό και κυρίως τη διατήρηση και λειτουργία των μουσουλμανικών μνημείων.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας κάλεσε την υπουργό Παιδείας να εξηγήσει πώς οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν το κόστος των εργαστηριακών ελέγχων και πώς θα το καλύπτουν και οι φοιτητές για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Ο κ. Χήτας που κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι νομοθετεί τιμωρητικά, την κάλεσε να διευκρινίσει γιατί στην τροπολογία συμπεριέλαβε και διάταξη που προβλέπει ότι με απόφαση του υπουργού Παιδείας μπορεί να καθορίζονται περαιτέρω συνέπειες, στην περίπτωση επανειλημμένης παράβασης. «Τι θα προβλέπει η απόφαση, εκτός του ότι δεν θα τους καταβάλλονται αποδοχές, δεν θα έχουν εισφορές ασφαλιστικές; Θα τους μαστιγώνετε;», είπε ο κ. Χήτας.

ΣΥΡΙΖΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Είναι η ίδια η κυβέρνηση που δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα ασφάλειας στην εκπαίδευση, εισάγοντας την ΕΒΕ, και αφήνοντας δεκάδες χιλιάδες άριστους μαθητές εκτός πανεπιστημίων», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος κατηγόρησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι δεν έχει υλοποιήσει καμία από τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Covid, για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, την κατά προτεραιότητα διαδικασία εμβολιασμού για τους εκπαιδευτικούς, για την ιχνηλάτηση των εκπαιδευτικών ιδίως στην πρώτη φάση της πανδημίας.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι απαιτείται ισχυρό δίχτυ προστασίας στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας για την ανίχνευση συμπτωματικών και ασυμπτωματικών και τόνισε ότι για τις εργαστηριακές εξετάσεις η κυβέρνηση πρέπει να θεσπίσει τη συνταγογράφησή τους ώστε να μην υποχρεούνται οι εκπαιδευτικοί να πληρώνουν από την τσέπη τους για το δίχτυ ασφάλειας στα σχολεία. Επισήμανε εξάλλου ότι σε κόστος και αποκλεισμό, υποχρεώνονται και οι εκπαιδευτικοί που έχουν θέμα υγείας και οδηγίες από τον γιατρό τους να μην εμβολιαστούν. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι επιμένει σε τρίμηνες συμβάσεις εκπαιδευτικών αντί για καθηγητές που θα προσλαμβάνονται για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

«Η διαχείριση της πανδημίας είναι μια δυναμική διαδικασία»

«Η διαχείριση της πανδημίας είναι μια δυναμική διαδικασία», απάντησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και προσέθεσε ότι το υπουργείο συζητάει τακτικά με τους ειδικούς ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας. Το υπουργείο νομοθετεί τώρα να υπάρχουν διαδικασίες για να γίνονται ταχύτερα οι προσλήψεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η υπουργός είπε ότι για τους φοιτητές, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ρύθμιση, και σημείωσε: «Θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Πάμε να εκπέμψουμε ένα ξεκάθαρο σήμα υπέρ του εμβολιασμού. Πράγματι, το ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών είναι υψηλό. Στην εκπαίδευση όμως αν νοσήσει ένας εκπαιδευτικός τότε δεν παρέχεται η υπηρεσία και παρότι το ποσοστό των εμβολιασμένων είναι υψηλό, μιλάμε και για ένα ποσοστό που αν νοσήσει θα δημιουργήσει προβλήματα. Γι΄ αυτόν τον λόγο προβλέπουμε διαδικασία για ταχύτερες προσλήψεις, ώστε να αντικατασταθεί όποιος νοσήσει».

Η Νίκη Κεραμέως είπε ότι οι εκπαιδευτικοί, όπως είχαν ζητήσει, ήταν η πρώτη ομάδα που είχε δικαίωμα σε δωρεάν τεστ, προτεραιοποιήθηκαν στον εμβολιασμό, ζήτησε και πήγαν κλιμάκια του ΕΟΔΥ για τεστ, υλοποιείται και το αίτημα για την εγκατάσταση εμβολιαστικών κέντρων στα πανεπιστήμια.

Τέλος, αναφερόμενη στη διάρκεια των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, η Νίκη Κεραμέως σχολίασε: «Η αξιωματική αντιπολίτευση ζητάει να προσλάβουμε εκπαιδευτικούς για ένα χρόνο, χωρίς να ξέρουμε αν υπάρχει η ανάγκη κάλυψης; Αυτό ζητάει; Άρα να πληρώνουμε δύο ανθρώπους για μια θέση; Εμείς λέμε ότι είναι σημαντικό να καλύπτεται η ανάγκη για κάποιον που θα πάρει αναρρωτική. Προτείνουμε τρίμηνες συμβάσεις, που δύνανται να ανανεώνονται ανάλογα με τις ανάγκες».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...