Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, έστειλε μια επιστολή στην επιτροπή της Ε.Ε. ενάντια στον παροπλισμό εκατομμυρίων οχημάτων που καταναλώνουν ντίζελ. Ο λόγος είναι μια υπόθεση που εκδικάζεται αυτή τη στιγμή ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου κατά της Mercedes-Benz, η οποία, μεταξύ άλλων, αφορά τη νομιμότητα των λεγόμενων θερμικών «παραθύρων».
Το θέμα δεν είναι καινούργιο, αλλά τώρα η απειλή για εκατομμύρια ανθρώπους έχει γίνει πιο συγκεκριμένη, μιας και τα αυτοκίνητά τους θα μπορούσαν να «απαγορευτούν» από φέτος. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για ένα μεγάλο ζήτημα και θα έχει σημαντικές συνέπειες για εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Η Ε.Ε. επιμένει ότι τα κριτήρια έγκρισης που ίσχυαν παλαιότερα (πρωτόκολλο NEDC) για τις εκπομπές ρύπων δεν θα πρέπει να ισχύουν για τα «ηλικιωμένα» πετρελαιοκίνητα οχήματα προδιαγραφών Euro 5 και ορισμένα Euro 6, και τα πιο πρόσφατα (WLTP) θα πρέπει να εφαρμόζονται αναδρομικά. Αυτά περιλαμβάνουν τις λεγόμενες RDE δοκιμές, δηλαδή σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Τα νεότερα οχήματα πετρελαίου που πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6d, τηρούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως αναφέρει το carandmotor.gr
Η συνέπεια αυτής της απόφασης, είναι η άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων πετρελαίου προδιαγραφών Euro 5, καθώς και ορισμένων Euro 6, να αποσυρθεί και στη συνέχεια τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να τεθούν εκτός λειτουργίας.
Στην επιστολή του υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας, αναφέρεται ότι μόνο εκεί θα παροπλιστούν 4,3 εκ. οχήματα ντίζελ Euro 5 και 3,9 εκ. προδιαγραφών Euro 6. Και αυτό γιατί το πρωτόκολλο NEDC προσομοιώνει έναν κύκλο οδήγησης μετά από κρύα εκκίνηση του κινητήρα και έτσι λαμβάνει υπόψη την φάση προθέρμανσης του κινητήρα, την προσομοίωση διαδρομής σε αστική περιοχή και μετά μια σύντομη διαδρομή σε επαρχιακό δρόμο.
Εν τω μεταξύ, αρκετές είναι οι φωνές που επικρίνουν το γεγονός ότι η Ε.Ε. θέλει να απαγορεύσει όλα τα νέα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα από το 2035, και ως γνωστόν δεν έχει καμία πρόθεση να αποτρέψει αυτόν το ακούσιο τερματισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης για εκατομμύρια ανθρώπους.