Λίγες ημέρες πριν υποδεχτούμε τη νέα χρονιά υπογράφηκε μια κορυφαία συμφωνία ανάμεσα στην ΟΝΕΧ και στην Attica Group για ένα ευρύ ναυπηγοεπισκευαστικό, εκσυγχρονιστικό και ναυπηγικό πρόγραμμα.
Ειδικότερα, το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη είναι συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ και αφορά το πλαίσιο συνεργασίας 10 ετών για την εκτέλεση του ναυπηγικού προγράμματος εκσυγχρονισμού του στόλου της Attica Group καθώς και των θυγατρικών της που αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας ο Όμιλος ONEX στις εγκαταστάσεις του στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου.
Τι προβλέπει:
-Τη συντήρηση και όλο το επισκευαστικό έργο του στόλου των 45 πλοίων που ελέγχει η Attica Group σήμερα, καθώς και όσων πλοίων αποκτηθούν ή τελούν υπό τη διαχείριση της κατά τη διάρκεια της συνεργασίας με την ΟΝΕΧ.
-Την αναβάθμιση και τις ενεργειακές μετατροπές του στόλου της Attica Group, με σκοπό την «πράσινη μετάβαση» και την βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων, σύμφωνα με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Νομοθεσίας.
-Τη δυνατότητα ναυπήγησης ή και κατασκευής νέων πλοίων στις εγκαταστάσεις του Ομίλου ΟΝΕΧ, εφόσον η Attica Group προβεί σε μία τέτοια κίνηση για τον στόλο της.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η σημερινή υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ONEX και της ATTICA GROUP είναι ένα σπουδαίο γεγονός, μια συμφωνία που θα βοηθήσει στην αναζωογόνηση των ελληνικών ναυπηγείων και ταυτόχρονα του ακτοπλοϊκού στόλου της Ελλάδας. Σήμερα δίνεται σάρκα και οστά στο όραμά μας, να καταστεί η Ελλάδα ναυπηγικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η Ελλάδα μας που κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλία με πάνω από 5.500 πλοία και κατέχει το 60% του ευρωπαϊκού στόλου. Η Ελλάδα που συνέβαλε καταλυτικά στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης καθώς εκτός των άλλων κατέχει το 25% των πλοίων μεταφοράς LNG παγκοσμίως. Η Ελλάδα που πρωτοπορεί στην πράσινη μετάβαση οφείλει να έχει τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στο επίπεδο που της αξίζει. Το σημερινό μνημόνιο συνεργασίας αποτελεί μια έμπρακτη ψήφο εμπιστοσύνης στην αξιόπιστη πολιτική της κυβέρνησής μας».
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε: «Το γεγονός ότι ένας πολύ μεγάλος όμιλος όπως η Attica Group αποφασίζει να υπογράψει αυτό το μνημόνιο συνεργασίας με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και να δώσει δουλειά για πολλά χρόνια στους εργάτες της περιοχής και κατά συνέπεια στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία στο σύνολό της, είναι ένα εξαιρετικά χαρμόσυνο νέο. Μου δίνει μεγάλη προσωπική περηφάνια και σίγουρα είναι ένα ισχυρό σήμα, του ότι η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει μεγάλο μερίδιο από τα παγκόσμια συμβόλαια της Ναυπηγικής Βιομηχανίας».
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, ανέφερε: «Υλοποιούμε τον κοινό στόχο για μια βιώσιμη, ανταγωνιστική και πράσινη ναυτιλία. Με ισορροπημένο και ορθολογικό τρόπο και με αναπτυξιακό πρόσημο έτσι ώστε να πετύχουμε οικονομικά οφέλη για όλους στο πλαίσιο της οικονομίας κλίμακος».
Ο αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε: «Σήμερα, ανοίγει ένας νέος ορίζοντας για περισσότερες θέσεις εργασίας, για ένα cluster δραστηριοτήτων, που θα ενισχύσουν γενικά τη βιομηχανία μας. Η Ελλάδα επιστρέφει».
Ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζορτζ Τσούνης, δήλωσε: «Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον Κώστα Σκρέκα, δύο ανθρώπους που πονάνε για την πατρίδα τους και κάθε μέρα δίνουν μεγάλη προσπάθεια να έχουν οι Έλληνες πολίτες τις ευκαιρίες να δουλέψουν και να φτάσουν πολύ ψηλά».
Ο πρόεδρος του Ομίλου ONEX SA, Πάνος Ξενοκώστας, ανέφερε: «Η σημερινή συμφωνία δεν είναι μόνο οικονομική. Είναι πολλαπλασιαστική η ισχύς που δημιουργεί μια τέτοια συμφωνία καθώς η τεχνογνωσία μένει εδώ. Οι άνθρωποι ξαναγυρίζουν στις δουλειές τους, θα εκπαιδεύσουμε καινούργιους και όλη αυτή η συνθήκη δημιουργεί μια συνέχεια της οποίας η αλυσίδα είχε σχεδόν κοπεί όταν ξεκινήσαμε να προσπαθούμε να το επαναφέρουμε.
Μια τεράστια δικαίωση, όμως, η σημερινή μέρα και για τους Έλληνες εφοπλιστές και ακτοπλόους τους οποίους για πάρα πολλά χρόνια το σύστημα της παρακμής κατηγορούσε ως μη ευπατρίδες, μη πατριώτες, ότι τα πάνε αλλού τα πλοία».
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας, τόνισε: «Έχουμε καθήκον να δώσουμε ό,τι μπορούμε στην ελληνική οικονομία. Δεν μπορεί τα ναυπηγεία να μην είναι μια κερδοφόρος επιχείρηση. Η ακτοπλοΐα και τα ναυπηγεία είναι αλληλένδετοι οργανισμοί και αγορές και πρέπει να έρθουν και να επενδυθούν χρήματα».