Σε ισχύ τίθεται από την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου, το «καλάθι του νοικοκυριού» μετά την υπογραφή της υπουργικής απόφασης από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.
Λίγο πριν από την έναρξη του μέτρου αντιδράσεις υπάρχουν από τους κρεοπώλες που δεν εντάσσονται σε αυτό, κάνοντας λόγο για «αθέμιτο ανταγωνισμό» ενώ οι αρτοποιοί παρά τις αυξήσεις στην τιμή του αλευριού ξεκαθαρίζουν στο Newsbomb.gr ότι θέλουν να μείνουν εκτός καλαθιού.
Οι κρεοπώλες
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρει, o πρόεδρος της Ένωσης Κρεοπωλών Αθήνας, Βασίλης Ντεληφιλιππίδης: «o λόγος που ζητάμε να ενταχθούμε στο καλάθι του νοικοκυριού είναι διότι με αυτό το μέτρο ο καταναλωτής ωθείτε προς τα σούπερ μάρκετ κάτι το οποίο θεωρούμε ότι αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό αφού αποκλείονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Κατά τα άλλα δεν θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα δουλέψει. Επίσης, θα πρέπει να τονίσουμε ότι αυτήν τη στιγμή τα κρεοπωλεία πουλάμε στο κόστος και πατά τις κλιμακωτές αυξήσεις από πέρσι τον Ιανουάριο που μέχρι σήμερα φτάνει το 25% έχουμε προσιτές τιμές. Ωστόσο έχει σημειωθεί μείωση της κατανάλωσης. Παρόλα αυτά ο κλάδος μας έχει αντέξει και άλλες κρίσης και θεωρούμε ότι θα αντέξουμε και αυτή. Μην ξεχνάμε ότι ήμαστε ο μοναδικός κλάδος στη χώρα με μηδενική ανεργία».
Και προσθέτει: «Στεκόμαστε στον παραγωγό και τον καταναλωτή και πιστεύουμε ότι και αυτή την φορά ο κόσμος θα σταθεί δίπλα μας και θα ξεπεράσουμε την κρίση αυτή».
Οι αρτοποιοί
Από την πλευρά της η κα. Ελισάβετ Κουκουμέρια, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης σημειώνει στο Newsbomb.gr σχετικά με το θέμα: «Τα αρτοποιία δεν επιθυμούμε να ενταχθούμε στο καλάθι του νοικοκυριού το οποίο άλλωστε θεωρούμε ότι αποτελεί ένα επικοινωνιακό τρικ, ένα πυροτέχνημα το οποίο δεν θα έχει κανέναν αποτέλεσμα. Θα πρέπει να πούμε ότι τα αρτοποιεία πουλάμε στο κόστος και μέχρι στιγμής έχουμε προσιτές τιμές στα προϊόντα μας.
Επίσης τα αρτοποιεία έχουν δώσει “εξετάσεις” όσον αφορά το κοινωνικό τους πρόσωπο και έχουμε αποδείξει ότι βοηθάμε και στεκόμαστε δίπλα στον καταναλωτή που έχει ανάγκη».
Και συμπληρώνει: «Όσον αφορά το συσκευασμένο και τυποποιημένο ψωμί που πουλάνε τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι όσον αφορά το συσκευασμένο δεν έχει καμία σχέση με το φρέσκο ενώ τυποποιημένο πωλείται 4 ευρώ το κιλό και πάνω.
Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι ο κλάδος μας αποτελείται από 14.400 επιχειρήσεις και εκ των πραγμάτων υπάρχει μια αδυναμία στη συνεννόηση προκειμένου να επιτευχθεί η συμμετοχή μας σε ένα τέτοιο μέτρο».