«Εξασφαλίζουμε για τους πιο ευάλωτους τα βασικά προϊόντα» δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης με αφορμή την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού» στις 2 Νοεμβρίου.
Σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «το καλάθι του νοικοκυριού θα ανανεώνεται κάθε εβδομάδα» , ενώ οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις τιμές, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα από σχετική ψηφιακή εφαρμογή του υπουργείου Ανάπτυξης.
O Γεωργιάδης διευκρίνισε ότι κάθε αλυσίδα θα στέλνει καθημερινά τις τιμές στο υπουργείο επιλέγοντας τα προϊόντα που θα μπουν στο καλάθι τα οποία θα έχουν χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα. Ωστόσο η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα αποφασίζει μόνη της αν θα συμπεριλάβει στη λίστα των 50 προϊόντων και είδη ιδιωτικής ετικέτας.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του σήμερα, στην εκπομπή «ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ» στην ΕΡΤ, ανέφερε για «το καλάθι του νοικοκυριού»:
«Από την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου θα είναι στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Είμαι βέβαιος ότι πολύ γρήγορα ο κόσμος θα καταλάβει πως δουλεύει και θα αποκτήσει μεγάλη δυναμική».
Η κάθε αλυσίδα μπορεί να ακολουθήσει την πολιτική που θέλει. Εμείς θα διαφημίζουμε κάθε μέρα «το καλάθι του νοικοκυριού» στην κάθε αλυσίδα. Θα αφήσουμε τον μεταξύ τους ανταγωνισμό να δουλέψει και γι’ αυτό άλλωστε πήρε έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, διότι οι περί ανταγωνισμού νόμοι ισχύουν στο ακέραιο και στο καλάθι του νοικοκυριού.
Το καλάθι θα ανανεώνεται κάθε εβδομάδα. Κάθε Τετάρτη θα υπάρχει το καινούργιο καλάθι. Αποφασίσαμε η ανανέωση να γίνεται κάθε εβδομάδα προκειμένου να εξασφαλίσουμε την επάρκεια των προϊόντων.
Το τι θα έχει μέσα το καλάθι το επιλέγει κάθε αλυσίδα. Παραδείγματος χάρη, μία αλυσίδα μπορεί να έχει ένα καλάθι με πολύ χαμηλές τιμές μόνο με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Μία άλλη αλυσίδα μπορεί να έχει ένα καλάθι με λίγο μεγαλύτερες τιμές, αλλά με επώνυμα προϊόντα. Το αν θα έχει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή επώνυμα, είναι κάτι που στο τέλος θα κριθεί από τον καταναλωτή, ο οποίος θα επιλέξει να το αγοράσει ή όχι.
Όταν εφαρμόσαμε για πρώτη φορά το πλαφόν στο κέρδος, μια στις τέσσερεις επιχειρήσεις έπαιρνε πρόστιμο. Είχαμε μια υψηλή παραβατικότητα της τάξεως του 25%. Εδώ και πολλές εβδομάδες, βρίσκουμε πλέον με δυσκολία επιχείρηση που παραβιάζει το πλαφόν. Είμαστε κάτω από το 6% στην παραβατικότητα. Άρα, οι αυξήσεις που βλέπετε σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των ελέγχων δεν είναι προϊόν αισχροκέρδειας. Είναι δυστυχώς προϊόν του μεγάλου παγκόσμιου πληθωριστικού κύκλου.
Θα ήθελα να δω το καλάθι να λειτουργεί στην αγορά οριζόντια και να οδηγήσει σε έναν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι η έναρξή του θα είναι επιτυχημένη. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε πολλές συναντήσεις και με άλλους κλάδους και θα δούμε ποιους θα εντάξουμε στο καλάθι εφόσον και εκείνοι το επιθυμούν».