Οι επιχειρηματίες του χώρου φιλοδοξούν να καλύψουν μεγάλο μέρος από το χαμένο έδαφος των δύο προηγούμενων χρόνων, που λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού βρέθηκαν αντιμέτωποι με τεράστιες απώλειες εσόδων και πελατών.
Ηδη ο Ιούνιος μπήκε δυναμικά για όλους τους ελληνικούς προορισμούς και οι πληρότητες στα ξενοδοχεία των Κυκλάδων, της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και του Ιονίου είναι πολύ καλές. Ακόμα και η Βόρεια Ελλάδα ακολουθεί κατά πόδας τους υπόλοιπους προορισμούς, καθώς η εκκίνηση τον Μάιο είχε επηρεαστεί από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που φρέναρε τις αγορές - τροφοδότες της. Πλέον οι βαλκάνιοι ταξιδιώτες απεγκλωβίζονται από τον φόβο του πολέμου και οδεύουν προς τους ελληνικούς προορισμούς.
Πάντως, όσον αφορά ειδικότερα τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, μπορεί τα μηνύματα από το εξωτερικό να είναι ενθαρρυντικά για την πορεία της εφετινής σεζόν, όμως «πονοκέφαλο» προκαλεί στους ιδιοκτήτες τους η αύξηση του λειτουργικού κόστους που «ροκανίζει» τις εισπράξεις. Οπως επισημαίνουν, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος και των πρώτων υλών σίτισης σε πολλές επιχειρήσεις ισοδυναμεί με το 30%-40% του τζίρου τους.
Η βρετανική αγορά εξακολουθεί να κινείται δυναμικά και ήταν η πρώτη πηγή εισερχόμενων τουριστών τον Μάιο, με τη Γερμανία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία συμπληρώνουν την πεντάδα, ενώ στο top 10 των πιο δυναμικών αγορών περιλαμβάνονται η Κύπρος, η Ελβετία, το Βέλγιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και το Ισραήλ.
Το νέο σημαντικό δεδομένο για την πορεία του ελληνικού τουρισμού μέχρι το τέλος της σεζόν είναι η συνεχής αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων σε πολλές αεροπορικές εταιρείες και για περισσότερους προορισμούς εφέτος σε σχέση με το 2019.
Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και ισχυροί tour operators διευρύνουν τα προγράμματά τους και ανακοινώνουν την έναρξη νέων δρομολογίων… μία ανάσα πριν από την περίοδο αιχμής (Ιούλιος - Αύγουστος) της θερινής περιόδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων που έχουν προγραμματιστεί μόνο για τον Ιούνιο υπερβαίνει τα 3 εκατ., με την πολωνική αγορά να αποκτά μια θέση στις κορυφαίες πηγές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα.