Με την είσοδο του ιταλικού ομίλου Fincantieri στο νέο σχήμα της ΟΝΕΧ θα επιχειρηθεί να δοθεί η λύση στο πρόβλημα των ναυπηγείων Ελευσίνας.
Η πρόθεση συμμετοχής του ιταλικού ομίλου στη θυγατρική εταιρεία της ONEX, που θα τρέξει την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την εξυγίανση και θα θέσει σε πλήρη λειτουργία τα Ναυπηγεία Ελευσίνας γνωστοποιήθηκε και επισήμως σήμερα στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές πληροφορίες, που είχε μεταφέρει νωρίτερα το newmoney.gr.
Στη συνάντηση που έγινε μεταξύ του αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή Ναυπηγήσεων του Ομίλου Fincantieri, κ. Giuseppe Giordo, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX κ. Πάνου Ξενοκώστα, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδωνη Γεωργιάδη, του αναπληρωτή του κ. Νίκου Παπαθανάση, καθώς και του υπ. Άμυνας (μέσω τηλεδιάσκεψης) κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου, υπογραμμίστηκε το ενδιαφέρον του ομίλου να συμμετάσχει στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με την ΟNEX και παράλληλα συζητήθηκαν λεπτομέρειες του σχεδίου, αλλά και οι διασφαλίσεις που μπορεί να προσφέρει η ελληνική κυβέρνηση.
«Σήμερα έγινε ένα μεγάλο βήμα στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους Ναυπηγείων στον κόσμο, ο όμιλος Fincantieri, εξέφρασε γραπτώς το ενδιαφέρον του να ξεκινήσει τη διαδικασία για να συμμετάσχει στην προσπάθεια εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με την ΟNEX. H Ελληνική κυβέρνηση καλωσορίζει αυτή την πρόταση και χαιρετίζει αυτό το εγχείρημα» σημείωσε μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Υπογράμμισε, δε, πως «η Ελλάδα για να έχει ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία χρειάζεται και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Τα τελευταία χρόνια δουλεύουμε σταθερά με τα Ναυπηγεία της Σύρου, του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας, ώστε να φτιάξουμε επιτέλους ξανά μια ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία στη χώρα για την οποία όλοι οι Έλληνες θα είμαστε πολύ υπερήφανοι».
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής Ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, κ. Giuseppe Giordo, επισήμανε: «Είναι ένα σημαντικό βήμα στην ελληνο-ιταλική επιχειρηματική συνεργασία. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX, κ. Πάνου Ξενοκώστα: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξεκινά σήμερα μια πολύ μεγάλη συνεργασία. Έχουν τεθεί πλέον όλα τα θεμέλια, ώστε να μπορέσει η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας να οδηγήσει σε ναυπηγικό κόμβο ηγέτη για την περιοχή. Μαζί με τον κόσμο μας είμαστε σίγουροι ότι θα πετύχουμε».
«Η σημερινή είναι μια ιστορική μέρα που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας στην Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της πατρίδας μας» σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Νίκος Παπαθανάσης. «Από την πρώτη στιγμή, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και εγώ προσωπικά στηρίξαμε με όλες μας τις δυνάμεις τη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων, προσπαθώντας να βρούμε την κατάλληλη λύση έτσι ώστε να επιτευχθεί μια ανάπτυξη που αρμόζει στην ιστορική αυτή βιομηχανία. Μέσω της συνεργασίας της Fincantieri με την ΟΝΕΧ, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας γυρίζουν σελίδα και θα βρεθούν σύντομα σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης καθότι ο μεγάλος αυτός όμιλος εγγυάται τη συνεχή και αδιάλειπτη λειτουργία τους».
Το σχέδιο
Λεπτομέρειες για τη συμφωνία ακόμα δεν έχουν διαρρεύσει. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνεργασία ΟΝΕΧ και Fincantieri θα είναι σε πολλαπλό επίπεδο και έχει την πλήρη στήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC (U.S. International Development Finance Corporation).
Με δεδομένο ότι ο ιταλικός Όμιλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας το ενδιαφέρον στρέφεται όχι μόνο στη μετοχική συνεργασία αλλά και στη μεταφορά τεχνογνωσίας στο Ναυπηγείο της Ελευσίνας απ' την ιταλική πλευρά στην ανάπτυξη τόσο του αμυντικού όσο και του εμπορικού τομέα.
Εξάλλου, οι δύο τομείς με βάση το πλάνο που έχει γίνει θα διαχωριστούν και θα αναπτυχθούν μέσα από ξεχωριστούς οργανισμούς εντός του ίδιου ομίλου.
Υπενθυμίζεται πως το σχέδιο εξυγίανσης, που έχει προτείνει και πρέπει να καταθέσει στο δικαστήριο η ONEX, η οποία έχει εξασφαλίσει τη στήριξη της DFC με ένα ποσό γύρω στα 235 εκατ. ευρώ, είναι στα πρότυπα εκείνου που εφαρμόστηκε για την εξαγορά του Νεωρίου Σύρου. Αυτό προβλέπει: «Κούρεμα» περίπου στο 50% των οφειλών που έχουν συσσωρευτεί και ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ, μακροχρόνια περίοδος αποπληρωμής των υπόλοιπων οφειλών, αποπληρωμή στο ακέραιο των δεδουλευμένων των εργαζομένων (που ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ), και επενδύσεις εκσυγχρονισμού, ύψους έως 200 εκατ. ευρώ, των Ναυπηγείων σε βάθος 10ετίας.