Σε μια πραγματικά περίεργη περίοδο οι τιμές των νέων αυτοκινήτων αυξάνονται συνεχώς και ταυτόχρονα τα ανταλλακτικά των παλιότερων γίνονται ακριβότερα.
Μία έρευνα που έγινε από την γερμανική ασφαλιστική ένωση GDV δείχνει πως την τελευταία οκταετία τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 44%.
Η έρευνα μπορεί να αφορά την αγορά της Γερμανίας αλλά είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί, καθώς η πιο σημαντική αύξηση παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια και πολύ κοντά στην περίοδο της πανδημίας.
Ωστόσο, τα πραγματικά αίτια για την αύξηση των ανταλλακτικών δεν αποδίδονται ούτε στην πανδημία, μήτε στην αυξημένη ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Αφενός, σε αρκετές αγορές υπάρχει μια ολιγοπωλιακή κατάσταση, ενώ ακόμη και οι κατασκευαστές δεν επιτρέπουν σε after market εταιρίες να προχωρήσουν στην παραγωγή ανταλλακτικών επικαλούμενες τα σχετικά copyrights.
Χαρακτηριστικό είναι πως το 2020 το μέσο επισκευαστικό κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρίες ήταν στις 3.100 ευρώ, κάτι που αναλογεί σε αύξηση 700 ευρώ σε σχέση με το 2013. H διαφορά αυτή προκύπτει από την επιμέρους αύξηση των εξαρτημάτων, π.χ. ένα πίσω φως έχει ακριβύνει κατά 67% ή μια πίσω πόρτα αποσκευών κατά 60%, σύμφωνα με το automobilwoche.de.
Πέρα όμως από τις αυξήσεις στα ανταλλακτικά υπάρχει πολύ μεγάλη αύξηση και στις τιμές των καινούργιων μοντέλων. Και δεν μιλάμε για αυξήσεις με τριψήφια νούμερα. Για παράδειγμα, έχει παρατηρηθεί σε νέα supermini αύξηση τιμής από 1.000 έως 2.500 ευρώ (π.χ. όπως στο ανανεωμένο VW Polo) ή πάνω από 4.000 ευρώ σε ένα κόμπακτ SUV (όπως στο Opel Mokka).
Δυστυχώς, τα νέα αυτοκίνητα ακριβαίνουν συνεχώς και μάλιστα σε τέτοια επίπεδα που μας θυμίζουν προηγούμενες προ απόσυρσης δεκαετίες…