Η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων αναμένουν να επιστρέψουν στα προ-Covid επίπεδα κερδοφορίας μέχρι το τέλος του 2021, σύμφωνα με διεθνή έρευνα του τομέα Επιχειρηματικής Τραπεζικής της HSBC, που αποκαλύπτει τις προσδοκίες και τις εκτιμήσεις περισσοτέρων από 10.000 εταιρειών σε 39 χώρες.
Παρά το γεγονός ότι το 2019 οι ελληνικές επιχειρήσεις ήταν μεταξύ των πιο αισιόδοξων στην Ευρώπη σχετικά με τη μελλοντική τους ανάπτυξη, το 2020 οι εκτιμήσεις τους είναι αρκετά πιο απαισιόδοξες και δυσμενέστερες από αυτές των εταιρειών στην υπόλοιπη Ευρώπη και παγκοσμίως.
Το ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων που είναι περισσότερο αισιόδοξες για τις προοπτικές ανάπτυξής τους σε σχέση με το προηγούμενο έτος έπεσε από 65% το 2019, στο 28% το 2020, μια πτώση σημαντικά πιο έντονη από αυτή που σημειώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μόνο το 9% των ελληνικών επιχειρήσεων είναι πλέον πιο κερδοφόρο σε σύγκριση με τα προ-Covid επίπεδα και το 34% αναμένει να επιστρέψει στην προ πανδημίας κερδοφορία μέχρι το τέλος του 2021. Πάντως, το 32% και το 11% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι θα χρειαστούν μέχρι το τέλος του 2022 και του 2023 αντίστοιχα, προκειμένου να κερδίσουν το χαμένο έδαφος από την κρίση της πανδημίας. Μάλιστα, το 8% βλέπει κάτι τέτοιο να πραγματοποιείται από το 2024 και έπειτα.
Όπως γίνεται και σε παγκόσμιο επίπεδο, η επιδημία δεν φαίνεται να οδηγεί τις επιχειρήσεις στο να εγκαταλείψουν τις επενδύσεις για την ανάπτυξή τους. Το 63% των ελληνικών επιχειρήσεων πρόκειται να αυξήσει τις επενδύσεις του τον επόμενο χρόνο.
Μία στις πέντε θα μειώσει τις επενδύσεις της. Οι ελληνικές επιχειρήσεις προγραμματίζουν να εστιάσουν τις επενδύσεις τους στο μάρκετινγκ, τις ταμειακές ροές και τη διαχείριση των κεφαλαίων τους και στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους.
Ενώ το 81% των ελληνικών επιχειρήσεων θεωρεί ότι το διασυνοριακό εμπόριο έχει γίνει πιο δύσκολο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η προσήλωσή του στην εξεύρεση διεθνών ευκαιριών δεν έχει περιοριστεί. Το 71% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα δήλωσε θετικό ως προς τις προοπτικές του για το διεθνές εμπόριο κατά την επόμενη διετία. Το ποσοστό, όμως, αυτό έχει μειωθεί κατά 10% σε σχέση με το 2019, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις.
Οι ελληνικές διεθνείς επιχειρήσεις έχουν αυξήσει την αναλογία του διεθνούς τους εμπορίου, με μία στις τρεις να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50%, ποσοστό αντίστοιχο με τον παγκόσμιο μέσο όρο.