Ρωσία
Ενημερώθηκε στις:

“Πληρώνει” τα τελευταία αντιρωσικά “βήματά του”: Τρεις λόγοι που ο Πούτιν είπε όχι στον Ερντογάν για την αγορά των πυροσβεστικών αεροσκαφών Be-200

Είναι γνωστό ότι, ρωσικά αεροσκάφη Be-200ChS στάλθηκαν από το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών στην Τουρκία για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών υπό τις οδηγίες του Πούτιν.

Το τελευταίο διάστημα όμως, ο Ερντογάν έχει κάνει αρκετά αντιρωσικά βήματα. Μετά τη νίκη του στις πρόσφατες προεδρικές εκλογές, έδειξε ξεκάθαρα μια ορισμένη στροφή προς τη συλλογική Δύση.

Αυτά τα βήματα περιλαμβάνουν τη συγκρότηση, μετά τη νίκη του στις εκλογές, ενός φιλοδυτικού υπουργικού συμβουλίου, από το οποίο εξαλείφθηκαν όλοι όσοι κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας εξέφραζαν αντιαμερικανικές και αντιδυτικές θέσεις ή διακρίνονταν για συνεργασία με τη Ρωσία.

Επιπρόσθετα, περιλαμβάνει την απελευθέρωση των διοικητών του Αζόφ που φυλακίστηκαν στην Τουρκία. Επίσης μια υπόσχεση ( του Ερντογάν) για την κατασκευή ενός εργοστασίου για την παραγωγή του "Bayraktar" στην Ουκρανία. Και, τέλος, συναίνεση στην ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.

Έτσι, όταν ο Ερντογάν εξέφρασε  πρόταση να αγοράσει  τρία ρωσικά αεροσκάφη Be-200, δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τη ρωσική πλευρά σε αυτό.

Και υπάρχουν τουλάχιστον τρεις καλοί λόγοι για αυτό

Η Ρωσία έχει επανειλημμένα βοηθήσει ξένες χώρες να σβήσουν τις πυρκαγιές στέλνοντας πυροσβεστικά αεροπλάνα και ελικόπτερα. Τα τελευταία χρόνια, η ρωσική αεροπορία έχει σβήσει πυρκαγιές στην Τουρκία, την Ινδονησία, τις βαλκανικές χώρες, το Ισραήλ, την Πορτογαλία ακόμη και τη Χιλή.

Ωστόσο, υπάρχουν τουλάχιστον τρία εμπόδια για την πώληση των αμφίβιων αεροσκαφών Be-200Ε στην Τουρκία.

Το πρώτο είναι οι κινητήρες. Αρχικά, το Be-200Ε ήταν εξοπλισμένο με δύο κινητήρες D-436TP turbofan που αναπτύχθηκαν από το Zaporozhye Machine-Building Design Bureau "Progress" που πήρε το όνομά του από τον ακαδημαϊκό A.G. Ivchenko (περιλαμβάνεται μετά το 1991 στην ουκρανική εκμετάλλευση "Motor Sich").

Αν και στη δεκαετία του 1990 συνεχίστηκε η συνεργασία της ρωσικής αεροπορικής βιομηχανίας με την Ουκρανία,  το 2018 η Ουκρανία επέβαλε απαγόρευση εξαγωγής κινητήρων πολιτικών αεροσκαφών στη Ρωσία. Ο κινητήρας D-436TP για το Be-200 συμπεριλήφθηκε επίσης σε αυτήν την απαγόρευση.

Η υποθετική πιθανότητα ότι, ο Ερντογάν θα ζητήσει από την Ουκρανία και η Motor Sich θα δώσει στην Τουρκία άδεια για την κατασκευή κινητήρων D-436TP και η Άγκυρα με την σειρά της θα μπορεί στη συνέχεια να τους προμηθεύσει στη Ρωσία ή να τροποποιήσει ρωσικά Be-200 για πώληση σε τρίτες χώρες,  παίζει αρνητικό ρόλο.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι η διεθνής πιστοποίηση του αεροσκάφους. Για να αποκτήσουν ένα ευρωπαϊκό πιστοποιητικό τύπου αεροσκάφους, οι κατασκευαστές χρειάστηκε να περάσουν πέντε χρόνια και να κάνουν ορισμένες αλλαγές στο σχεδιασμό του Be-200ChS, δημιουργώντας μια έκδοση του Be-200E. Η έλλειψη πιστοποίησης στις Ηνωμένες Πολιτείες, εμπόδισε την πώληση αεροσκαφών από την αμερικανική TTE International Inc.

Το τρίτο πρόβλημα, είναι η ανεπαρκής παραγωγική ικανότητα του κατασκευαστή Be-200, του Επιστημονικού και Τεχνικού Συγκροτήματος Αεροπορίας Taganrog . Μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί μόνο 18 αεροσκάφη και τώρα το 19 βρίσκεται στο στάδιο της παράδοσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που περιγράφονται παραπάνω, είναι δύσκολο να υπολογίζουμε σε μια εκρηκτική ανάπτυξη στη συναρμολόγηση αεροσκαφών και τις παραδόσεις τους στο εξωτερικό.

Καθένας από αυτούς τους λόγους αρκεί από μόνος του για να θεωρηθεί το θέμα της πώλησης του Be-200 στην Τουρκία όχι μόνο κλειστό, αλλά εντελώς άνευ νοήματος.

Τα πραγματικά κίνητρα του Ερντογάν

Γιατί ο Ερντογάν έθεσε το θέμα του αεροσκάφους Be-200Ε υπό αυτές τις συνθήκες; Φαίνεται ότι αυτή η δήλωση έχει κυρίως λόγους πολιτικούς και καθόλου πραγματική ανάγκη για αγορά ρωσικών αεροσκαφών.

Πρώτον, ίσως ο Τούρκος πρόεδρος μπαίνει στον πειρασμό να επιδείξει στους ψηφοφόρους τον πραγματισμό και την αποτελεσματικότητά του στον εξοπλισμό των πυροσβεστών του.

Το δεύτερο σημαντικό σημείο για τον Ερντογάν, είναι η ανάγκη να  δείξει στούς  ψηφοφόρους του ότι, η οικονομική συνεργασία με τη Ρωσία είναι σημαντική προϋπόθεση για τη σταθερότητα της τουρκικής οικονομίας.

Τρίτον , αυτό είναι ένα μήνυμα ότι παρά τα πρόσφατα αντιρωσικά βήματα, ο Ερντογάν δεν σκοπεύει να απομακρυνθεί εντελώς από τη Ρωσία, αντίθετα, είναι ακόμη έτοιμος να κάνει μια συγκεκριμένη χειρονομία προς την οικονομική συνεργασία.

Με άλλα λόγια, τα λόγια του δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.

Το μόνο νόημα προς αυτή την κατεύθυνση, ήταν η παραδοσιακή αποστολή του Be-200Ε στην Τουρκία, πάλι για την κατάσβεση εποχικών πυρκαγιών  «κατόπιν οδηγιών του Προέδρου της Ρωσίας και σύμφωνα με το αίτημα της τουρκικής πλευράς».

Ωστόσο, πρόκειται και πάλι για μίσθωση και δεν ειπώθηκε τίποτα για την πώληση αυτών των αεροσκαφών στην Τουρκία από τη Ρωσία. Και αυτό από μόνο του είναι πολύ αποκαλυπτικό.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...