Ο Ερντογάν επιδιώκοντας να εκμεταλλευθεί την ρήξη ΗΠΑ-Ρωσίας στην Ουκρανία έβαλε οθωμανικό χαράτσι στα τέλη διέλευσης στα Στενά του Βοσπόρου, για να ικανοποιήσει εμμέσως τις ΗΠΑ, αλλά και για να υλοποιήσει τα σχέδια του με το νέο κανάλι της Κωνσταντινούπολης.
Στόχος της Άγκυρας είναι οι Έλληνες εφοπλιστές και η Ρωσία, καθώς και στις δύο περιπτώσεις θα υπάρξουν αντιδράσεις και αντίποινα, ειδικά από την Μόσχα.
Σύμφωνα με ξένη ιστοσελίδα, “η Τουρκία μέσα από τα νέα της θεατρικά έργα προσπαθεί και πάλι να τσακίσει τη Ρωσία και την Ελλάδα.
Οι Τούρκοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι μπορούν να γονατίσουν την Αθήνα και την Μόσχα, ωστόσο, οι καιροί έχουν αλλάξει.
Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό ότι η Τουρκία βρίσκεται τώρα στα πρόθυρα να χάσει για πάντα τον έλεγχο των τουρκικών στενών, πράγμα που σημαίνει ότι το τέλος της Συνθήκης του Μοντρέ, κάτι που είναι ορατό!!
Ο Ερντογάν είναι σε απόγνωση, και για αυτό επιτίθεται στην ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με το Business Standard, η Τουρκία επέβαλε πενταπλάσια αύξηση στα τέλη για τη διέλευση από τα Στενά, που συνδέουν τη Μεσόγειο και Τον Εύξεινο Πόντο.
Σύμφωνα με αξιωματούχους του τουρκικού υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα νέα διόδια διέλευσης θα ισχύσουν από τις 7 Οκτωβρίου.
Οι Τούρκοι αναμένουν αύξηση εσόδων κατά 200 εκατομμύρια δολάρια ετησίως από τα σημερινά 40 εκατομμύρια δολάρια.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επικρίνουν την κυβέρνηση της Τουρκίας για την «αιφνίδια και εξωφρενική» κίνησή της να αυξήσει το κόστος μεταφοράς μέσω των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.
Οι ελληνικές αρχές κατηγόρησαν επίσης την «απροσδόκητη και άνευ προηγουμένου κίνηση» της Άγκυρας, καθώς θα επηρέαζε την εύρυθμη λειτουργία του εμπορίου και, κατ' επέκταση, τη ναυτιλία.
Όμως, αυτή η κίνηση έχει ένα μεγάλο κενό, και ειλικρινά, η Τουρκία έχει πιθανώς ζητήσει την κατάργηση της σύμβασης του Μοντρέ.
Τα Στενά διακινούν τρία εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, κυρίως από τη Ρωσία, μαζί με σημαντικές ποσότητες σιταριού από το Καζακστάν, την Ουκρανία και τη Ρωσία στις διεθνείς αγορές.
Η Μόσχα δεν έχει καμία διάθεση να επιβαρύνει την οικονομία της με τα αυξημένα διόδια και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά”, αναφέρει μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία έχει την ευθύνη της διαχείριση των Στενών των Δαρδανελίων και του Βοσπόρου, και για αυτό έχει αποκλείσει ήδη την διέλευση πολεμικών πλοίων καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία.
Η Τουρκία έχει καλλιεργήσει δεσμούς με Ρωσία και Ουκρανία, από την άλλη πλευρά όμως, το ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ πιέζουν την Άγκυρα, και ταυτόχρονα δίνουν ανταλλάγματα στην Τουρκία, για να στηρίξει την δύση στην ουκρανική κρίση.
Η ρωσική πλευρά έχει κάνει τους υπολογισμούς της και για αυτό το ενδεχόμενο, καλύπτοντας την περιοχή του Βοσπόρου με ποικιλία πυραύλων, έτοιμων να ενεργοποιηθούν σε περίπτωση “άγριων” σεναρίων.
Υπενθυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή η Τουρκία προσπαθεί να υλοποιήσει το έργο της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.
Η Άγκυρα πρόκειται να κατασκευάσει αυτή την Διώρυγα από τη Θάλασσα του Μαρμαρά έως τη Μαύρη Θάλασσα για να “ξαλαφρώσει” τον Βόσπορο.
Σύμφωνα με το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ, ο επικεφαλής της Επιτροπής Άμυνας της Κρατικής Δούμας, Αντρέι Καρταπόλοφ, επικεφαλής της πανίσχυρης επιτροπής άμυνας της κρατικής Δούμας, είχε αναφέρει ακόμα και για πιθανό αποκλεισμό των Στενών Βοσπόρου, μετά από οργανωμένο σχέδιο της Άγκυρας σε εμπορικά πλοία.
“Ρωσικά πλοία με υπερηχητικούς πυραύλους Zircon μπορούν να αναπτυχθούν στο λιμάνι Tartus στη Συρία για να αποκλειστεί πλήρως η Μεσόγειος Θάλασσα.
Έχουμε τη βάση μας στη Μεσόγειο Θάλασσα, στην Ταρτούς και την αεροπορική στην Χμεϊμίμ. Υπάρχουν επίσης εκεί και πυραυλικά συστήματα, αλλά και πλοία οπλισμένα με υπερηχητικούς πυραύλους Zircon, που θα μπλοκάρουν εντελώς ολόκληρη την Μεσόγειο Θάλασσα», είχε δηλώσει ο Καρταπόλοφ στο κανάλι του YouTube «Soloviev Live», δηλώνοντας τις σαφείς προθέσεις των Ρώσων για τα Στενά του Βοσπόρου.