"Το BAS-750 είναι το μεγάλο "αδερφάκι" του drone BAS-200. Συνεχίζει την γραμμή μη επανδρωμένων συστημάτων πολλαπλών λειτουργιών, τα οποία είναι ικανά να αναλαμβάνουν επιτυχώς ένα μεγάλο εύρος καθηκόντων. Αυτές είναι εργασίες έρευνας, γεωδαισίας, χαρτογράφησης, ελέγχου αγροτικών εδαφών, δρόμων, δεξαμενών, υποδομών πετρελαίου και αερίου, γραμμών τροφοδοσίας, επικοινωνίες και αγωγούς, όπως και την μεταφορά φορτίου. Το drone είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο που ζυγίζει έως 200 κιλά, ενώ μπορεί να το καταφέρει αυτό ενώ πετώντας με ταχύτητα έως 180 χλμ/ώρα," είπε ο Oleg Yevtushenko, διευθύνων σύμβουλος της Rostec.
To BAS-750
Το BAS-750 σκοπεύεται να χρησιμοποιείται για εναέρια παρακολούθηση, καταγράφοντας και ελέγχοντας, για μεταφορά και παράδοση φορτίου και προώθηση ασυρμάτων. Το drone είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο 2 τόνων και να πετάει σε μέγιστη απόσταση 150 χιλιομέτρων.
Το drone είναι επίσης ικανό να ανυψωθεί σε μέγιστο υψόμετρο 3.500 μέτρων, κάτι που σε συνδυασμό με την μεταφορική του ικανότητα και την ταχύτητά του δίνει στο BAS-750 αρκετή ευελιξία. Γενικά, το μη επανδρωμένο ελικόπτερο θεωρείται μέχρι στιγμής το πιο προηγμένο προϊόν της Rostec.
"Σε έναν τυπικό σχηματισμό, τα drone περιστρεφόμενων πτερύγων είναι εξοπλισμένο με οπτοηλεκτρονικό σύστημα, πέντε κάμερες γενικής χρήσης (που μπορούν να λειτουργήσουν μέρα νύχτα) και την ικανότητα να γυρνάει στο σημείο της αναχώρησης, ακόμη και εάν δεν υπάρχει σύνδεση σε δορυφορικά δεδομένα πλοήγησης," είπε ο Oleg Gulyaev, πρώτος αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Russian Helicopters.
Να προσθέσουμε πως η Rostec State Corporation αποτελεί μητρική εταιρεία της Russian Helicopters.
Είναι Τελικά Ουκρανικό;
Πρέπει να αναφέρουμε, πως το ουκρανικό AK1-3 Sanka από ότι φαίνεται έχει γίνει η βάση για το νέο ρωσικό τηλεκατευθυνόμενο σύστημα αεροσκάφους.
Σύμφωνα με κάποιες πηγές, όπως τα λεγόμενα της σελίδας Wing.com.ua, το drone που αποκαλύφθηκε συνδυάζει ένα λευκορωσικό κιτ τηλεκατευθυνόμενου χειρισμού με το ουκρανικό ελικόπτερο AK1-3. Το τελευταίο αναφέρεται πως παραδόθηκε στην Ρωσία πριν το 2013, δηλαδή πριν ξεκινήσουν τα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 2014 μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Το ενδεχόμενο αυτό είναι το μόνο πιθανό, μιας και ένα χρόνο μετά το Κίεβο σταμάτησε για πάντα την μεταφορά εξοπλισμού προς την Μόσχα.
Το AK1-3 Sanka αποτελεί ένα διθέσιο, τριών λεπίδων και μονού κινητήρα ελαφρύ πολυχρηστικό ελικόπτερο, το οποίο κατασκεύασε η εταιρεία Aerocopter. Η εταιρεία αυτή έχει βάση στην Ουκρανία.