Η Ρωσία φαίνεται να έχει βρει ένα νέο μέσο για να βγάλει το πετρέλαιο της στην αγορά, με τις δυτικές κυρώσεις να επιβάλλονται στη Μόσχα, γράφει το Bloomberg.
Ένα φορτίο περίπου 700.000 βαρελιών ρωσικού πετρελαίου παραδόθηκε στον τερματικό σταθμό πετρελαίου El Hamra της Αιγύπτου στις ακτές της Μεσογείου νωρίς στις 24 Ιουλίου. Λίγες ώρες αργότερα, ένα άλλο σκάφος συνέλεξε μια αποστολή από το λιμάνι -- η οποία μπορεί να περιελάμβανε μέρος ή το σύνολο των ρωσικών βαρελιών, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης σκαφών που παρακολουθεί το Bloomberg.
Η ασυνήθιστη κίνηση καθιστά τον τελικό προορισμό του φορτίου πιο δύσκολο να εντοπιστεί, προσθέτοντας στην τάση των ρωσικών αποστολών πετρελαίου να γίνονται όλο και πιο συγκαλυμμένες από τότε που οι Ευρωπαίοι αγοραστές άρχισαν να τις αποφεύγουν μετά την εισβολή του έθνους στην Ουκρανία.
Η El Hamra, που λειτουργεί από την Western Desert Operating Petroleum Co. της Αιγύπτου, διαθέτει έξι δεξαμενές αποθήκευσης, ικανές να χωρέσουν 1,5 εκατομμύριο bbl αργού πετρελαίου και μια μονάδα πρόσδεσης για φόρτωση και εκφόρτωση. Ο τερματικός σταθμός κατασκευάστηκε για να χειρίζεται αργό πετρέλαιο που παράγεται στη δυτική έρημο της Αιγύπτου, δημιουργώντας δυνατότητες ανάμειξης των ρωσικών βαρελιών με τοπικούς όγκους.
Λίγες ώρες αφότου το πρώτο δεξαμενόπλοιο, το Crested, έφυγε από το El Hamra ένα άλλο, το Chris, έφτασε. Ήταν ήδη στον τερματικό σταθμό για αρκετές ημέρες, αλλά απομακρύνθηκε από το αγκυροβόλιο για να επιτρέψει στο Crested να ελλιμενιστεί, δείχνουν τα δεδομένα παρακολούθησης.
Όταν έφυγε τελικά από το El Hamra στις 28 Ιουλίου, οι δεξαμενές φορτίου του ήταν σχεδόν γεμάτες, δείχνουν τα δεδομένα παρακολούθησης. Τώρα είναι αγκυροβολημένο στον τερματικό σταθμό πετρελαίου Ras Shukheir στην ακτή της Ερυθράς Θάλασσας της Αιγύπτου. Αυτός ο τερματικός σταθμός προσφέρει επίσης δυνατότητες ανάμειξης ρωσικού αργού με αιγυπτιακά βαρέλια.
Η Αίγυπτος χρησιμοποιείται ήδη από τη Ρωσία ως οδός διέλευσης για το μαζούτ. Δεν είναι σαφές εάν το El Hamra είναι ένα εφάπαξ ή θα γίνει πιο συχνά χρησιμοποιούμενο λιμάνι για ρωσικές ροές πετρελαίου.
Προηγουμένως, δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό είχαν πραγματοποιήσει μεταφορές φορτίου από πλοίο σε πλοίο ανοιχτά της ισπανικής βορειοαφρικανικής πόλης Θέουτα και, πιο πρόσφατα, στα μέσα του Ατλαντικού. Αυτή είναι μια ασυνήθιστη τοποθεσία για μια τόσο δύσκολη επιχείρηση που πραγματοποιείται συνήθως σε προστατευμένες τοποθεσίες κοντά στην ακτή.
Μια άλλη μεταφορά αργού φορτίου φαίνεται να έλαβε χώρα ανοιχτά του Johor, κοντά στη Σιγκαπούρη, τον Ιούνιο. Η περιοχή έχει ήδη γίνει τόπος μεταφόρτωσης φορτίων ιρανικού αργού που κατευθύνονται προς την Κίνα.
Η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις αποστολές πετρελαίου από τη Μόσχα και την παροχή ασφαλιστικών και άλλων ναυτιλιακών υπηρεσιών πρόκειται να τεθεί σε ισχύ αργότερα φέτος, ασκώντας πίεση στη Ρωσία να εντοπίσει και να δοκιμάσει διαφορετικούς τρόπους για να μεταφέρει τα φορτία της στους αγοραστές.