Η Ινδία και η Ρωσία συζήτησαν την Τετάρτη διάφορες θαλάσσιες ευκαιρίες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας χρήσης νέων διαδρόμων μεταφορών, όπως η Βόρεια Θαλάσσια Οδός και ο Ανατολικός Θαλάσσιος Διάδρομος μεταξύ Βλαδιβοστόκ και Τσενάι.
Εκτός αυτού, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να εκπαιδεύσουν Ινδούς ναυτικούς στα πολικά και αρκτικά ύδατα στο ρωσικό Ινστιτούτο Ναυτικής Εκπαίδευσης, το οποίο είναι εξοπλισμένο με εγκαταστάσεις εκπαίδευσης με προσομοιωτές, στο Βλαδιβοστόκ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Σαρμπανάντα Σονοβάλ συμμετείχε στην όγδοη συνάντηση του Ανατολικού Οικονομικού Φόρουμ που διεξάγεται στην πόλη Βλαδιβοστόκ, στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας, από τις 10 έως τις 13 Σεπτεμβρίου.
Στο φόρουμ, ο Σονοβάλ - ο οποίος είναι υπουργός λιμένων, ναυτιλίας και πλωτών οδών - συναντήθηκε με τον υπουργό της Ρωσικής Ομοσπονδίας για την ανάπτυξη της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, AO Τσεκούνκοφ.
Ο Σονοβάλ δήλωσε ότι η σχέση μεταξύ της Ινδίας και της Ρωσίας έχει βαθιές ιστορικές ρίζες και βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό και τα κοινά συμφέροντα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ινδία είναι πρόθυμη να συνεργαστεί σε μια εταιρική σχέση όσον αφορά την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, η οποία ενέχει τη δυνατότητα για ενισχυμένη συνδεσιμότητα και εμπόριο.
"Συζητήσαμε την ανάπτυξη των θαλάσσιων επικοινωνιών μεταξύ των χωρών μας, καθώς και τις προοπτικές για τη χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού... σκοπεύουμε να αναπτύξουμε σχέσεις με τους Ινδούς εταίρους στην Άπω Ανατολή σε όλους τους τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος", δήλωσε ο Τσεκούνκοφ.
Ο Ανατολικός Θαλάσσιος Διάδρομος εκτιμάται ότι θα μειώσει το χρόνο που απαιτείται για τη μεταφορά φορτίων μεταξύ των ινδικών και ρωσικών λιμένων της περιοχής της Άπω Ανατολής έως και 16 ημέρες. Ο απαιτούμενος χρόνος θα μειωθεί στις 24 ημέρες σε σύγκριση με τις περισσότερες από 40 ημέρες που απαιτούνται σήμερα για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ινδία στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας μέσω Ευρώπης.
Η τρέχουσα εμπορική διαδρομή μεταξύ της Βομβάης στην Ινδία και της Αγίας Πετρούπολης στη Ρωσία καλύπτει απόσταση 8.675 ναυτικών μιλίων και ο χρόνος που απαιτείται για τη μεταφορά είναι περίπου 35 έως 40 ημέρες.
Η θαλάσσια οδός Τσενάι-Βλαδιβοστόκ θα καλύπτει απόσταση περίπου 5.600 ναυτικών μιλίων. Ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύει με την κανονική ταχύτητα πλεύσης των 20-25 κόμβων (37-46 χιλιόμετρα/ώρα) θα είναι σε θέση να καλύψει αυτή την απόσταση σε περίπου 10 έως 12 ημέρες. Ο διάδρομος αυτός διαθέτει τεράστιες δυνατότητες για να ξεκλειδώσει νέες ευκαιρίες για εμπόριο και συνεργασία, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Στη συνεδρίαση του φόρουμ συμμετείχαν επίσης αντιπροσωπείες από την Κίνα, το Λάος, τη Μογγολία και τις χώρες της ASEAN.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το India Today, η Ρωσία έχει δείξει ενδιαφέρον για την παρουσία της Ινδίας στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ.
Η Ρωσία επιθυμεί να δώσει περαιτέρω δυναμική στον θαλάσσιο διάδρομο Τσενάι-Βλαδιβοστόκ, ο οποίος θα μπορούσε να δώσει τεράστια ώθηση στις θαλάσσιες σχέσεις.
Το Βλαδιβοστόκ είναι το μεγαλύτερο ρωσικό λιμάνι στον Ειρηνικό Ωκεανό και βρίσκεται περίπου 50 χιλιόμετρα από τα σύνορα Κίνας-Ρωσίας.
Το Ανατολικό Οικονομικό Φόρουμ είναι μια σημαντική διεθνής πλατφόρμα για τη δημιουργία και την ενίσχυση των δεσμών εντός της ρωσικής και της παγκόσμιας επενδυτικής κοινότητας και για την ολοκληρωμένη αξιολόγηση από εμπειρογνώμονες του οικονομικού δυναμικού της ρωσικής Άπω Ανατολής.
Το φόρουμ ιδρύθηκε με διάταγμα του Ρώσου προέδρου το 2015 για να στηρίξει την οικονομική ανάπτυξη της ρωσικής Άπω Ανατολής και να επεκτείνει τη διεθνή συνεργασία στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.