Παγκοσμιοποίηση
Ενημερώθηκε στις:

Έρχεται Γαλλογερμανική σύμπραξη για μαχητικό Stealth-άρμα μάχης-Drone- Η θέση της Ελλάδας

"Ο Μακρόν και ο καγκελάριος Σολτς διατάζουν την απεμπλοκή του προγράμματος  FCAS και του άρματος μάχης του μέλλοντος", είναι ο τίτλος άρθρου-ανάλυσης Ισπανικού έγκριτου ΜΜΕ του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα εξής:

"Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς χτύπησαν τις γροθιές τους στο τραπέζι και κάλεσαν τους ηγέτες των αντίστοιχων αεροπορικών βιομηχανιών τους σε τάξη. Θέλουν να λύσουν αμέσως τις διαφορές τους και να αρχίσουν να "τρέχουν" ξανά το FCAS, το πρόγραμμα του Future Combat Air System, στο οποίο συμμετέχει και η Ισπανία.

Το FCAS έχει παραλύσει για περισσότερο από ένα χρόνο από τις σοβαρές διαφορές μεταξύ των συμφερόντων της γαλλικής εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών Dassault Aviation, την οποία προσωποποιεί ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας από το 2013, Eric Trappier, 62 ετών, και εκείνων του ομολόγου του στη Γερμανία, Michael Schoellhorn, 55 ετών , ο οποίος είναι Πρόεδρος της Airbus Defense and Space GmbH από τον Ιούλιο του 2021.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η διαμάχη που εμποδίζει την υπογραφή της βιομηχανικής σύμβασης και που αναγκάζει την αναστολή των εργασιών στους εννέα τεχνολογικούς πυλώνες στους οποίους υποδιαιρείται το πρόγραμμα FCAS έχει έναν θεμελιώδη λόγο. 

Αυτός είναι η άρνηση του Trappier να μοιραστεί τις πληροφορίες για το σύστημα ελέγχου πτήσης και τις τεχνολογίες stealth . Ο κύριος ανάδοχος για την ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους, η Dassault κρύβεται  από πίσω , υποστηρίζοντας ότι δεν επιθυμεί παρεμβάσεις από την Airbus στη διαχείριση του έργου της ως επικεφαλής του μελλοντικού μαχητικού.

Όλα όμως δείχνουν ότι το θέμα βρίσκεται σε διαδικασία επίλυσης σε λίγες μέρες. Ο Εμανουέλ Μακρόν και ο Όλαφ Σολτς αποφάσισαν να αναβάλουν τη διμερή τους σύνοδο κορυφής στις 26 Οκτωβρίου για να συμμετάσχουν στην ετήσια συνάντησή τους με την ολοκλήρωση των εργασιών της FCAS.

Επίσης  θα μιλήσουν για  συμφωνίες που έχουν ήδη κλείσει σε άλλα κοινά στρατιωτικά προγράμματα μεγάλης σημασίας για την άμυνα, την οικονομία και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στα δύο έθνη, ειδικά για τη Γαλλία.

Στη νέα γαλλική εκτελεστική εξουσία με επικεφαλής από τον Μάιο την πρωθυπουργό Ελίζαμπεθ Μπορν, ο Πρόεδρος Μακρόν έδωσε το πράσινο φως στην αλλαγή της υπουργού Άμυνας, Φλοράνς Παρλί, από τον Σεμπαστιέν Λεκόρνου.

Συνταγματάρχης της Σταρτοχωροφυλακής και ρεαλιστής πολιτικός, ήταν ήδη επικεφαλής χαρτοφυλακίου στην κυβέρνηση του πρωθυπουργού Jean Castex από το 2020.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προέβη στην αντικατάσταση του αρχηγού της πανίσχυρης Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, Στρατηγού Μηχανικού Joël Barre, 67 ετών, ο οποίος από τον Αύγουστο του 2017 ήταν ο  νούς  της βιομηχανικής πολιτικής της γαλλικής άμυνας. 

Αντικαταστάτης του από τις 31 Ιουλίου είναι ο Emmanuel Chiva, 53 ετών, πολιτικός μηχανικός, ειδικός στην τεχνητή νοημοσύνη , ο οποίος από τότε που διορίστηκε στη θέση συνθέτει μια "παρτιτούρα" για να  την εκτελέσει με τους Γερμανούς συνεργάτες του.

Η ημερομηνία του Γαλλο-γερμανικού Υπουργικού Συμβουλίου δεν θα ανακοινωθεί έως ότου οι κατώτεροι υπουργοί Άμυνας, Sébastien Lecornu, 36 ετών, και Christine Lambrecht, 57, επιβεβαιώσουν ότι οι Eric Trappier (Dassault) και Michael Schoellhorn (Airbus Γερμανίας)  έχουν επιλύσει τις διαφωνίες τους.

Ουσιαστικά, η επίλυση του προβλήματος συνεργασίας μεταξύ των δύο αντιμέτωπων θέσεων θα είναι δυνατή, εάν η Dassault επιτρέψει στην Airbus να έχει μεγαλύτερη παρουσία όσον αφορά τα χειριστήρια πτήσης και την τεχνολογία stealth.

Από την πλευρά των γερμανικών και ισπανικών θυγατρικών της ευρωπαϊκής εταιρείας, θα πρέπει να χορηγήσουν στoν Trappier μεγαλύτερη βιομηχανική συμμετοχή σε άλλους τεχνολογικούς πυλώνες του προγράμματος, για παράδειγμα, στο combat cloud και τα drones που συνοδεύουν και περιβάλλουν το FCAS.

Το Παρίσι έπρεπε να σηκώσει το γάντι που έριξε στις 12 Σεπτεμβρίου ο Γενικός Επιθεωρητής της Bundeswehr αντίστοιχος του Αρχηγού του Επιτελείου Άμυνας στην Ισπανία, Στρατηγός Eberhard Zorn, ενώπιον του Γερμανικού Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων του γερμανικού κοινοβουλίου.

«Θέλω υλικά που πετούν, τρέχουν και είναι διαθέσιμα στην αγορά, όχι εξελίξεις ευρωπαϊκών λύσεων που τελικά δεν λειτουργούν», ήταν κατηγορηματικός ο Στρατηγός Ζορν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επειγόντως, οι υπουργοί Lecornu και Lambrecht συναντήθηκαν στο Βερολίνο στις 22 Σεπτεμβρίου για να εξομαλύνουν τα πράγματα, καμουφλαρισμένοι από την είδηση ​​του πολέμου στην Ουκρανία.
 
Η ισπανική αμυντική βιομηχανία περιμένει με ανυπομονησία τον Eric Trappier και τον Michael Schoellhorn να συνεννοηθούν, ώστε να μπορέσουν να ξαναρχίσουν τη σταθερή τους εργασία, που ήταν παράλυτη από το καλοκαίρι του 2021 και μόνο σε κάποιο βαθμό υποστηρίζεται από μικρές εθνικές συμβάσεις.

Ο υπουργός Άμυνας Amparo Valcarce επιβεβαίωσε πρόσφατα ενώπιον των βουλευτών της Επιτροπής Άμυνας του Κογκρέσου ότι στον προϋπολογισμό του 2023 "προβλέπεται κονδύλι 525,69 εκατομμυρίων ευρώ για την FCAS" 

Περισσότερα αγκάθια στον δρόμο της γαλλογερμανικής στρατιωτικής συνεργασίας

Το πρόγραμμα FCAS έχει τεράστιες επιπτώσεις στην ενίσχυση της βιομηχανικής, τεχνολογικής και αμυντικής κυριαρχίας της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας.

Τα τρία έθνη υπέγραψαν τη λεγόμενη Συμφωνία Εφαρμογής με αριθμό 3 στο Παρίσι στις 30 Αυγούστου 2021.

Το έγγραφο υπεγράφη από τους υπουργούς Florence Parly (Γαλλία) και Annegret Kramp-Karrenbauer (Γερμανία) και τον Ισπανό Υπουργό Άμυνας, στη συνέχεια Esperanza Casteleiro.

Ωστόσο  κανένας από αυτούς δεν κατέχει ήδη τέτοιες θέσεις.

Η προαναφερθείσα Συμφωνία Εφαρμογής άνοιξε επίσημα την πόρτα για τις φάσεις 1Β και 2 του FCAS, οι οποίες επρόκειτο να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2021 με την ανάπτυξη των βιομηχανικών τεχνολογικών σχεδίων που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη διαφορετικών  μοντέλων επίδειξης.

Ήταν να κορυφωθεί το 2027 με την πτήση του πρώτου αεροσκάφους επίδειξης.

Αλλά οι διαφωνίες Airbus-Dassault την έχουν παραλύσει. Τώρα υπάρχει σιγουριά για την επίτευξη της επιθυμητής συμφωνίας και απογείωσης, κάτι που συνεπάγεται αλλαγές στο ημερολόγιο.

Αλλά υπάρχουν πιο σημαντικά έργα σε διαμάχη.

Μπλοκάρεται επίσης το μεγαλύτερο πρόγραμμα επίγειων όπλων μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας,στο οποίο δεν συμμετέχει η Ισπανία, το οποίο είναι το άρμα μάχης του μέλλοντος ή MGCS, ακρωνύμιο του Main Ground Combat System.

Οι εντάσεις σημειώνονται μεταξύ της γαλλικής εταιρείας Nexter και της γερμανικής Rheinmetall, παρά το γεγονός ότι τα Υπουργεία Άμυνας και των δύο χωρών έχουν ήδη συμφωνήσει στην αρχική ιδέα κατασκευής αυτού που λέγεται ότι θα αντικαταστήσει το γαλλικό τανκ Leclerc και το γερμανικό Leopard 2. .

Με το Euro-drone σε καλό δρόμο και την παρουσία της Ιταλίας και της Ισπανίας, ένα άλλο κοινό πρόγραμμα που έχει πέσει κατακόρυφα και είναι πολύ απίθανο να διασωθεί είναι το Maritime Airborne Warfare System ή  αλλιώς MAWS.

Σκοπός του είναι να βρει έναν μοναδικό αντικαταστάτη για το αεροσκάφος θαλάσσιας περιπολίας Atlantique 2 του γαλλικού Ναυτικού και του αεροσκάφους P-3C Orion της Luftwaffe βορειοαμερικανικής προέλευσης.

Το Βερολίνο τείνει να εξοπλιστεί με δώδεκα αεροσκάφη P-8A Poseidon από τη βορειοαμερικανική εταιρεία Boeing και η συνέχεια του προγράμματος είναι υπό αμφισβήτηση

Ο Μακρόν θα ήθελε επίσης ο Καγκελάριος Scholz, με την έγκριση της Bundestag, να συμμετάσχει στην ανάπτυξη της διαμόρφωσης Mk-III του μαχητικού ελικοπτέρου Tiger που πραγματοποιούν η Γαλλία και η Ισπανία.

Η Γερμανία αποφάσισε να καθυστερήσει την παρουσία της και αργότερα να μην μπει στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, παρά το γεγονός ότι ο Στρατός της έχει αυτό το μοντέλο.

Στις 21 Δεκεμβρίου, το ισπανικό Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε μια επένδυση 1.185 εκατομμυρίων ευρώ για την ανανέωση των Tigers of the Army Airmobile Forces (FAMET), έργο που θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο Airbus Helicopters στο Albacete.

Ο 2ος Αρχηγός του Επιτελείου του Γαλλικού Στρατού, Αντιστράτηγος Hervé Gomart, επιβεβαίωσε ότι από τα 67 ελικόπτερα Tiger που αποτελούν τον γαλλικό στόλο, τα 25 δεν θα μπορούν να μετατραπούν στο πρότυπο Mk-III εάν η Bundeswehr δεν θα συμμετέχει στο πρόγραμμα με το σύνολο ή μέρος των 53 Tiger της.

Σύντομα θα γίνει γνωστό εάν ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δώσει τελικά το χέρι του  και επιπλέον, πείσει το ομοσπονδιακό κοινοβούλιο του γι' αυτό".

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και η νέα περίοδος Ψυχρού πολέμου μεταξύ ΕΕ-Ρωσίας, αφύπνισε στον αμυντικό τομέα τουλάχιστον, τους ηγέτες Γερμανίας και Γαλλίας, των οποίων οι χώρες τους αποτελούν την ατμομηχανή της Ευρώπης.

Η δημιουργία Ευρωπαϊκής προέλευσης μαχητικού αεροσκάφους stealth , νέου υπερσύγχρονου άρματος και drone, μαρτυρούν του λόγου το αληθές.

Η χώρα μας είναι γεγονός ότι με την πολεμική της βιομηχανία σε χαμηλά επίπεδα τελώντας υπό ανάπτυξη, προμηθεύεται τα οπλικά συστήματα και μέσα που της αναγκαιούν μέσω συμμαχικών χωρών με απευθείας αγορά τους, ενώ εσχάτως συμμετέχει σε προγράμματα της ΕΕ μέσω PESCO.

Εκτίμησή μας είναι ότι η χώρα μας θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά  σε μεγάλα  αμυντικά προγράμματα της πανίσχυρης συμμαχικής Γαλλικής βιομηχανίας, όπως αυτά του μαχητικού stealth και του νέου άρματος, αλλά  ιδίως  και κατά προτεραιότητα σε αυτό των drones όπου  υπολείπεται έναντι της Τουρκίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ