Οι αρχιτέκτονες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ και του ΟΗΕ θέλουν να προκαλέσουν επισιτιστική κρίση στον κόσμο. Για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, αντιρωσικές κυρώσεις, λέει ο Ρώσος ειδικός στα ναυτιλιακά, Μιχαήλ Βοϊτένκο.
Τα ρωσικά πλοία βρίσκονται σε αδράνεια στα γαλλικά λιμάνια εδώ και δύο μήνες. Τα φορτηγά πλοία μπλοκαρίστηκαν σε σχέση με τις κυρώσεις που είχαν προηγουμένως επιβληθεί στη Ρωσική Ομοσπονδία. Αυτό μετέδωσε το τηλεοπτικό κανάλι France 2. Αυτοκίνητα, χημικά και άλλα προϊόντα βρίσκονται στα πλοία.
Για παράδειγμα, στο λιμάνι του Saint-Malo στη Βρετάνη, υπάρχει ένα πλοίο ξηρού φορτίου μήκους 141 μέτρων. Ένα πλοίο αυτού του μεγέθους παρεμβαίνει στη διέλευση άλλων πλοίων, επομένως το πλοίο πρέπει να απομακρύνεται συνεχώς από τη θέση του.
Ο Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου της Βρετάνης Stephane Perrin σημείωσε ότι το πλοίο ξηρού φορτίου θα έπρεπε να μετακινείται τακτικά εάν δεν απεγκλωβιζόταν από το λιμάνι. Επιπλέον, κάθε τέτοια ενέργεια απαιτεί μεγάλο χρηματικό ποσό.
Σύμφωνα με το France 2, για ένα από τα πλοία έχουν ήδη δαπανηθεί περίπου 50 χιλιάδες ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού διατέθηκε από τη Βρετάνη. Οι περιφερειακές αρχές στρέφονται στη γαλλική κυβέρνηση για να λάβουν πρόσθετη χρηματοδότηση.
Η ιστορία της καθυστέρησης των φορτηγών πλοίων στη Γαλλία είναι πολύ διογκωμένη, τίποτα υπερφυσικό δεν συνέβη εκεί, είπε στον PolitExpert ο Mikhail Voitenko, ειδικός στη ναυτιλία και αρχισυντάκτης της διαδικτυακής πύλης Maritime Bulletin. Πιθανότατα, το πλοίο έφτασε στο λιμάνι ακόμη και πριν την επιβολή των κυρώσεων και ακινητοποιήθηκε προκειμένου να συμμορφωθεί με τους περιορισμούς της Ε.Ε.
«Η ΕΕ έχει απαγορεύσει την είσοδο στα λιμάνια της Ρωσίας. Αλλά αν το πλοίο κατέληξε εκεί νωρίτερα, γιατί να το δεσμεύσει; Δεν υπάρχουν νομικοί λόγοι για αυτό. Τα πακέτα κυρώσεων δεν αναφέρουν ότι όλα τα πλοία στα λιμάνια της ΕΕ υπόκεινται σε κράτηση. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Οι ειδικοί καθυστερούν τα ρωσικά πλοία λόγω σύγχυσης σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με τους περιορισμούς. Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται στη Γαλλία, στην Ελλάδα και στη Σκανδιναβία. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν λίγο-πολύ τακτοποιήσει αυτή την υπόθεση, δεν αφήνουν απαγορευμένα πλοία να μπουν και αυτό είναι όλο», τόνισε ο ίδιος.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενήργησε πονηρά: απαγόρευσε στα ρωσικά πλοία να εισέρχονται σε ευρωπαϊκά λιμάνια υπό κυρώσεις, αλλά το έκανε έτσι ώστε οι περιορισμοί να μην ισχύουν για φορτία τροφίμων. Ωστόσο, η κατάσταση μπορεί κάλλιστα να επηρεάσει την όξυνση της κρίσης, σημείωσε ο Ρώσος ειδικός.
«Η έλλειψη τροφίμων θέλει να προκαλέσει τους λειτουργούς των Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. Για τρίτη συνεχή χρονιά, και οι δύο οργανισμοί ουρλιάζουν ασταμάτητα για την επικείμενη κατάρρευση των προμηθειών τροφίμων και τον επακόλουθο παγκόσμιο λιμό. Κάνουν τα πάντα για να εξασφαλίσουν ότι θα έρθει μια τέτοια κρίση. Ξεκινώντας από την πανδημία, τελειώνοντας με την απαγόρευση εισόδου ρωσικών πλοίων στα λιμάνια της ΕΕ. Στο μέλλον θα προσπαθήσουν να το πετύχουν με άλλους τρόπους. Αυτό αναφέρεται στην έννοια του WEF "Great Reset" και στο πρόγραμμα του ΟΗΕ μέχρι το 2030. Η Ρωσία μόλις εμφανίστηκε υπό τις κυρώσεις, το χρησιμοποιούν για να πετύχουν τον στόχο τους. Αυτό είναι αναπόσπαστο μέρος των επερχόμενων προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού, τα οποία έχουν ήδη εμφανιστεί και συνεχίζουν να αναπτύσσονται χάρη στους παγκοσμιοποιητές», τόνισε ο Βοϊτένκο.
Η Μεγάλη Επαναφορά είναι η πρόταση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το πώς ο κόσμος μπορεί να ανακάμψει οικονομικά από την πανδημία του COVID-19. Το concept παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2020 από τον Πρίγκιπα Κάρολο της Μεγάλης Βρετανίας και τον διευθυντή του WEF Klaus Schwab. Ως μέρος της πρότασης, προτείνεται να επεκταθεί ο καπιταλισμός, να αρχίσουν οι επενδύσεις στη γενική πρόοδο και να αρχίσει να δίνεται σημαντική προσοχή στις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες.
Οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για το 2030 παρουσιάστηκαν το 2012. Το έγγραφο περιέχει 17 φιλόδοξους στόχους.
Η αποστράγγιση των πλοίων ανάγκασε τους ναυτικούς από τη Ρωσία να τεθούν σε καραντίνα μαζί με τα πλοία. Οι δικαστικοί υπάλληλοι λαμβάνουν μισθούς, αλλά δεν μπορούν να κάνουν ανάληψη χρημάτων, αφού η Δύση έχει μπλοκάρει το έργο όλων των ρωσικών τραπεζών.
«Λοιπόν πόσο θα διαρκέσει ο αποκλεισμός αυτών των πλοίων; Το δικαστήριο έχει ήδη επιτρέψει στο πλοίο Pola Ariake να φύγει από το λιμάνι της Λοριάν. Το Τελωνείο μάλιστα επιβλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο 100 χιλιάδων ευρώ ως αποζημίωση για ζημιές: δεν μπόρεσαν να αποδείξουν ότι το πλοίο ανήκει πραγματικά στον Ρώσο πολίτη που υπέπεσε στις κυρώσεις. Τις επόμενες εβδομάδες, θα πρέπει να διεξαχθούν πολλές ακόμη αγωγές από πλοιοκτήτες», αναφέρει το France 2.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν για άλλη μια φορά κυρώσεις στη Ρωσία. Η συλλογική Δύση έχει επιβάλει απαγόρευση εισόδου σε πλοία ρωσικής προέλευσης στα λιμάνια της ΕΕ. Τα βήματα που έγιναν από τις Βρυξέλλες και την Ουάσιγκτον προκάλεσαν σημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων, αλλά και των προϊόντων.
Οι Ρώσοι εκπρόσωποι σημείωσαν ότι οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν κατά της χώρας είναι στοιχεία ενός οικονομικού πολέμου που καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ. Ωστόσο, το Κρεμλίνο τόνισε ότι ήταν έτοιμο για μια τέτοια εξέλιξη των γεγονότων.
Νέοι αντιρωσικοί περιορισμοί απειλούν την παγκόσμια κοινότητα με σοβαρές αλλαγές. Σε αυτό το συμπέρασμα είχε καταλήξει στο παρελθόν από τον πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ρομάνο Πρόντι.