Το πρόγραμμα China-Europe Freight Train (Σιδηροδρομική Γραμμή Μεταφοράς Φορτίων Κίνας-Ευρώπης), ο ακρογωνιαίος λίθος της φιλόδοξης κινεζικής πρωτοβουλίας Μίας Ζώνης και Ενός Δρόμου (Belt and Road Initiative BRI), έχει πραγματική αλλάξει τον τρόπο διεξαγωγής του διηπειρωτικού εμπορίου σε λιγότερο από μία δεκαετία λειτουργίας.
Οι Κινέζοι «Καταλαμβάνουν» Σιωπηλά την Ευρώπη
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όπως προαναφέραμε, υπό την αιγίδα του Νέου Δρόμου του Μεταξιού (όπως αποκαλείται αλλιώς η Πρωτοβουλία Μίας Ζώνης και Ενός Δρόμου) οι Κινέζοι εδώ και 13 χρόνια ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν μία τεράστια σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Ευρώπη με την Κίνα. Αυτό το πρόγραμμα ονομάζεται China-Europe Freight Train και εξυπηρετεί τις βλέψεις της Κίνας να αυξήσει τις εξαγωγές προϊόντων της στην Γηραιά Ήπειρο.
Στις 25 Μαΐου του 2024 η Κίνα έθεσε σε λειτουργία μία νέα σιδηροδρομική γραμμή μεταφοράς φορτίων που ένωνε την πόλη Σιάν με την Πολωνία της ανατολικής Ευρώπης. Την 1η Ιουλίου του 2024 το Πεκίνο έθεσε σε λειτουργία μία νέα σιδηροδρομική γραμμή με τελικό σταθμό την Μόσχα, ενώνοντας τις πρωτεύουσες των δύο χωρών. Αυτές οι δύο νέες σιδηροδρομικές γραμμές αποτελούν μέρος του China-Europe Freight Train και κατ' επέκταση τμήμα του μεγαλύτερου προγράμματος του Νέου Δρόμου του Μεταξιού.
Σύμφωνα με επίσημα κινεζικά στοιχεία, από το 2011 μέχρι και σήμερα μέσω του Νέου Δρόμου του Μεταξιού έχουν μεταφερθεί περισσότερα από 8,7 εκατομμύρια κοντέινερς με αγαθά και προϊόντα, η συνολική αξία των οποίων υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 380 δισεκατομμύρια δολάρια.
Καταλαβαίνετε λοιπόν πως μέσα σε μόλις 13 χρόνια η Σιδηροδρομική Γραμμή Μεταφοράς Φορτίων που ενώνει την Κίνα και την Ευρώπη έχει σημειώσει τρομερή επιτυχία. Το 2016 μετέφερε προϊόντα συνολικής αξίας 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ πέρυσι μετέφερε αγαθά αξίας άνω των 56 δισεκατομμυρίων. Πέρυσι ήταν χρονιά-ρεκόρ για τις κινεζικές εξαγωγές στην Ευρώπη. Όπως παρατηρείτε, κάθε χρόνο η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για το Πεκίνο, αφού διευκολύνει τις όλο και αυξανόμενες κινεζικές εξαγωγές στην Ευρώπη.
Πρακτικά, αυτό το τεράστιο κινεζικό έργο έχει αλλάξει τις ζωές των Ευρωπαίων. Οι πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου αγοράζουν σήμερα κινεζικά προϊόντα από 50.000 διαφορετικές κατηγορίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και με γρήγορη εκτιμώμενη παράδοση. Οι Κινέζοι πλουτίζουν, οι Ευρωπαίοι πελάτες φαίνονται ευχαριστημένοι ωστόσο η ευρωπαϊκή οικονομία πληγώνεται.
Οι οικονομολόγοι εκτιμούν πως με ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική κατάκτηση της ευρωπαϊκής ηπείρου από την Κίνα στο άμεσο μέλλον.