Κίνα

Μεγάλο άλμα! Η Κίνα θα εκτοξεύσει “επαναχρησιμοποιήσιμο” διαστημικό σκάφος έως το 2027

Σε πεδίο ανταγωνισμού φαίνεται πως έχει μετατραπεί η Σελήνη για την εκμετάλλευση των πόρων της, τις επόμενες δεκαετίες.

Αν η Κίνα δημιουργήσει βάσεις ίσως προσπαθήσει να κυριαρχήσει επί των πλουσιότερων σε κοιτάσματα τμημάτων της επιφάνειάς της, φοβούνται οι ΗΠΑ, οι οποίες σχεδιάζουν να στείλουν αστροναύτες μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Συνολικά, όμως, οι ΗΠΑ βλέπουν ως σημαντική απειλή την ανάπτυξη της διαστημικής τεχνολογίας της Κίνας, η οποία προγραμματίζει αποστολές βαθέους διαστήματος.

Πράγματι, σε ένα τεράστιο άλμα, η Κίνα θα εκτοξεύσει το επαναχρησιμοποιήσιμο διαστημόπλοιό της το 2027, πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο. Εάν τα καταφέρει, η χώρα μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος των διαστημικών της προσπαθειών.

Το επαναχρησιμοποιήσιμο διαστημόπλοιο μπορεί να ταξιδέψει με επτά αστροναύτες και θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην κατασκευή του διαστημικού σταθμού της Κίνας και της αποστολής προσγείωσης στο φεγγάρι.

Η επαναχρησιμοποίηση είναι κρίσιμη για τη χαμηλού κόστους και γρήγορη πρόσβαση στο διάστημα, με την ανάπτυξη μεγάλων ωφέλιμων φορτίων σε τροχιά. Η επαναχρησιμοποίηση επιτρέπει γρήγορη ανάκαμψη και υψηλό ρυθμό εκτόξευσης.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένα αεροσκάφος όπως αυτό, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για «επιτήρηση, διακοπή και άμεση επίθεση στα διαστημικά στοιχεία ενός αντιπάλου» ή αντιστρόφως μπορεί «να ανακτήσει ή να αλληλεπιδράσει με άλλον τρόπο  φιλικά».

Πλησιάζοντας αυτή την εξέλιξη, η είδηση ​​της Κίνας πως ετοιμάζεται να στείλει ένα επαναχρησιμοποιήσιμο όχημα εκτόξευσης στο διάστημα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα έχει αιφνιδιάσει τις μεγάλες χώρες.

Η ικανότητα μεταφοράς επτά αστροναυτών θα είναι συγκρίσιμη με τη νέα γενιά αμερικανικών επανδρωμένων διαστημικών σκαφών,  το Dragon V2 της SpaceX και το CST-100 Starliner της Boeing. Το Orion MPCV της Nasa φέρει έξι.

Με ύψος 8,8 μέτρα και βάρος 21,6 τόνους, είναι επίσης διπλάσιο από το Dragon V2, που ζυγίζει περίπου 9,5 τόνους.

Το νέο διαστημόπλοιο θα χρησιμοποιηθεί για την αποστολή προσεδάφισης της Κίνας με πλήρωμα σε φεγγάρι, συνεργαζόμενη με ξεχωριστό διαστημόπλοιο προσγείωσης, εξειδικευμένες σεληνιακές διαστημικές στολές, επανδρωμένα ρόβερ και άλλο εξοπλισμό για την επίτευξη αυτού του στόχου έως το 2030.

Η ιδέα των επαναχρησιμοποιήσιμων οχημάτων εκτόξευσης, είναι να μειώσουν σημαντικά το κόστος εκτόξευσης και, ως εκ τούτου, να παρέχουν τακτική πρόσβαση στο διάστημα. Το πρωτότυπο πλήρους μεγέθους της Κίνας ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική πτήση 67 ωρών το 2020.

Χρησιμοποιεί νέα υλικά και δομές για να αυξήσει την αντίσταση στη θερμότητα τρεις έως τέσσερις φορές εκείνη του κινεζικού διαστημικού σκάφους Shenzhou. Τα υλικά μπορούν να αντέξουν θερμοκρασίες έως και 3000 βαθμούς Φαρενάιτ κατά την επανείσοδο.

Πορεία της Κίνας στο Διάστημα

Στην ιστορία των ανθρώπινων επιτευγμάτων, η εξερεύνηση του διαστήματος αποτελεί ένα από τα πιο φιλόδοξα και συνεπακόλουθα εγχειρήματα  και είναι γεμάτη ανταγωνισμό. 

Όμως τα τελευταία χρόνια υπάρχει άνοδος μιας νέας «διαστημικής κούρσας», αυτή τη φορά μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας, και οι πρόσφατες εξελίξεις και από τις δύο χώρες έχουν λάβει κάλυψη από τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης.

Οι ΗΠΑ χαίρονται  καθώς οι ιδιωτικές της εταιρείες όπως η SpaceX έχουν το πάνω χέρι στη διαστημική τεχνολογία.

Μια εμπορική κινεζική εταιρεία όμως, η LandSpace, εκτόξευσε τον πύραυλο Zhuque-2  και έγραψε ιστορία ως η πρώτη εταιρεία που έστειλε εκτοξευτή χρησιμοποιώντας μεθάνιο σε τροχιά.

Αυτό το επίτευγμα κατέστησε την Κίνα πρωτοπόρο και την πέρασε μπροστά από τους αμερικανούς ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένου της SpaceX του Elon Musk και της Blue Origin του Jeff Bezos, στον αγώνα για την ανάπτυξη οχημάτων μεταφοράς που κινούνται με μεθάνιο.

Το διαστημόπλοιο Starship της SpaceX και ο πύραυλος Super Heavy – που ονομάζονται συλλογικά Starship – αντιπροσωπεύουν ένα πλήρως επαναχρησιμοποιήσιμο σύστημα μεταφοράς, που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει πλήρωμα και φορτία στην τροχιά της Γης, τη Σελήνη, τον Άρη και πέρα ​​από αυτήν. Το Starship έχει στόχο να είναι το πιο ισχυρό όχημα εκτόξευσης στον κόσμο που έχει αναπτυχθεί ποτέ.

Η SpaceX εργάζεται σε περαιτέρω δοκιμές για τις τροχιακές της πτήσεις χρησιμοποιώντας το ενισχυτικό στάδιο «Super Heavy» ήδη από τον Ιούλιο, με  πλήρη επιχειρησιακή υπηρεσία  έως το 2023. Αυτό θα έχει εκτεταμένες στρατιωτικές επιπτώσεις και επιπτώσεις στην ασφάλεια.

Το Starship προωθείται ως ταχεία μεταφορά από σημείο σε σημείο σε όλη τη Γη, μεταφέροντας στρατεύματα και φορτία σε μια μακρινή επιχειρησιακή ανάπτυξη μέσα σε μισή ώρα. Τώρα άλλες αμερικανικές εταιρείες όπως η Blue Origin και η Rocketlab και η Arianespace της Ευρώπης επιδιώκουν σχέδια επαναχρησιμοποιήσιμων οχημάτων εκτόξευσης.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ