Κίνα

Η Κίνα χτίζει γέφυρες για τη σύνδεση των «συνεργατών BRICS»! Από τη ενίσχυση δεσμών με Ρωσία στην επιθετικότητα κατά Ινδίας

Στις 10 Ιουνίου, άνοιξε μια νέα διασυνοριακή οδική γέφυρα μήκους 1.080 μέτρων μεταξύ Ρωσίας και Κίνας, ενισχύοντας τους εμπορικούς δεσμούς και εισάγοντας μια νέα σελίδα στις σχέσεις Ρωσίας-Κίνας.

Η γέφυρα που χαρακτηρίστηκε ο πρώτος αυτοκινητόδρομος πάνω από τον ποταμό Amur (γνωστός ως Heilongjiang στην Κίνα) από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης και στις δύο πλευρές συνέδεε την ανατολική ρωσική πόλη Blagoveshchensk με την κινεζική πόλη Heihe.

Οκτώ φορτηγά και από τις δύο χώρες ταξίδεψαν διαδοχικά στη γέφυρα μήκους χιλιομέτρου στο πρώτο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Κάθε φορτηγό έφερε δύο μεγάλες εθνικές σημαίες εκατέρωθεν του οχήματός τους καθώς διέσχιζαν το ένα το άλλο.

Σύμφωνα με τη Μόσχα, τα κινεζικά φορτηγά μετέφεραν ηλεκτρονικά είδη και λάστιχα, ενώ τα ρωσικά φορτηγά μετέφεραν σογιέλαιο και ξυλεία. Εν τω μεταξύ, μια δεύτερη διάβαση, η μόνη σιδηροδρομική γέφυρα που συνδέει τις χώρες στην άλλη πλευρά του ποταμού, πρόκειται να ανοίξει σύντομα.

«Η γέφυρα Blagoveshchensk-Heihe έχει ιδιαίτερη συμβολική σημασία στον σημερινό διασπασμένο κόσμο. Θα γίνει ένα ακόμη νήμα φιλίας που θα συνδέει τους λαούς της Ρωσίας και της Κίνας», δήλωσε ο Γιούρι Τρούνεφ, απεσταλμένος του Κρεμλίνου στη ρωσική Άπω Ανατολή.

Το έργο πιθανότατα θα ενισχύσει το διμερές εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών καθώς η Μόσχα στρέφεται στο Πεκίνο για οικονομική βοήθεια. Ωστόσο, στον απόηχο των δυτικών κυρώσεων, είναι αβέβαιο πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το Πεκίνο για να βοηθήσει τη Μόσχα.

Χρονοδιάγραμμα & Κόστος

Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε στα τέλη του 2016. Με συνολική δαπάνη 2,47 δισεκατομμυρίων γιουάν (369 εκατομμύρια δολάρια), το πλήρες έργο του αυτοκινητόδρομου εκτείνεται σε 19,9 χιλιόμετρα, με 6,5 χιλιόμετρα εντός κινεζικής επικράτειας και 13,4 χιλιόμετρα στη Ρωσία. Μόλις τεθεί σε πλήρη λειτουργία, η Μόσχα αναμένει να εκκαθαρίζει τέσσερα εκατομμύρια τόνους φορτίου και δύο εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Οι σχέσεις μεταξύ αυτών των δύο χωρών έχουν επεκταθεί υπό τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ, με τη Μόσχα να ανακοινώνει αυτή την άνοιξη ότι θέλει να αυξήσει το εμπόριο στα 200 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024, από το ρεκόρ των 146 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.

«Μόλις πρόσφατα, η Ρωσία και η Κίνα δεν είχαν ούτε μία γέφυρα στον ποταμό Αμούρ, αλλά τώρα έχουν έως και δύο γέφυρες… οπότε η τάση είναι σαφής», δήλωσε ο Artyom Lukin, αναπληρωτής καθηγητής διεθνών σχέσεων στην Άπω Ανατολή στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο στο Βλαδιβοστόκ.

Οι όχθες του ποταμού της γέφυρας, γνωστές ως Amur στη Ρωσία και Heilongjiang στην Κίνα, ήταν ιστορικά ευαίσθητες περιοχές και παρακολουθούνταν στενά. Ένας παραπόταμος του Αμούρ αποτέλεσε αντικείμενο συνοριακής διαμάχης μεταξύ της Σοβιετικής Ένωσης και της Κομμουνιστικής Κίνας το 1969 και οι εδαφικές διαφορές δεν επιλύθηκαν πλήρως μέχρι τη δεκαετία του 1990.

«Η Κίνα πίεζε πάντα για περισσότερες λιμενικές υποδομές, αλλά η Ρωσία ήταν κάπως απρόθυμη μέχρι πρόσφατα να κατασκευάσει αυτού του είδους τις υποδομές από φόβο μήπως γίνει υπερβολικά εξαρτημένη από την Κίνα», είπε ο Λούκιν. «Αλλά τώρα η Ρωσία δεν έχει άλλη επιλογή», ​​πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι από τότε που η Ρωσία προσάρτησε την Κριμαία το 2014 και τη συνοδευτική αντίδραση της Δύσης, η Μόσχα είναι «πολύ πιο ανοιχτή» σε κινεζικά διασυνοριακά έργα υποδομής.

Γέφυρες κοντά στα σύνορα της Ινδίας

Ενώ η Κίνα επεκτείνει γρήγορα τις υποδομές της, χτίζοντας γέφυρες για να αυξήσει τη συνδεσιμότητα με άλλα έθνη ως μέρος της πρωτοβουλίας BRI, η Ινδία είναι μια χώρα κατά μήκος των συνόρων της οποίας η Κίνα χτίζει επίσης γέφυρες, αλλά με εχθρικό τρόπο.

Η Κίνα φέρεται να κατασκευάζει μια «μεγαλύτερη» δεύτερη γέφυρα σε μια περιοχή που ελέγχεται από αυτήν γύρω από τη στρατηγικής σημασίας λίμνη Pangong Tso στο ανατολικό Ladakh. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τον κινεζικό στρατό να κινητοποιήσει τους περιφερειακούς στρατιώτες πιο γρήγορα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Κίνα ολοκλήρωσε πρόσφατα την κατασκευή της πρώτης γέφυρας στην περιοχή. Η Κίνα στοχεύει να ενισχύσει τη στρατιωτική της υποδομή αφού τα ινδικά στρατεύματα κατέκτησαν κρίσιμα στρατηγικά ύψη στη νότια όχθη της λίμνης Πανγκόνγκ τον Αύγουστο του 2020.

Η δεύτερη γέφυρα θα έχει δυνητικά πλάτος 10 μέτρα και μήκος 450 μέτρα. Η νέα γέφυρα κατασκευάζεται ταυτόχρονα και από τις δύο όχθες και οι διαστάσεις της δείχνουν ότι μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα, όπως τανκς και τεθωρακισμένα οχήματα.

Η σύγκρουση στο ανατολικό Λαντάκ ξεκίνησε στις 4-5 Μαΐου 2020. Η Ινδία επέμενε στην αποκατάσταση του status quo πριν από την αντιπαράθεση.

Μέχρι στιγμής, η Ινδία και η Κίνα έχουν πραγματοποιήσει 15 γύρους στρατιωτικών συνομιλιών για την επίλυση της διαφοράς σχετικά με το ανατολικό Λαντάκ. Ως συνέπεια των διαπραγματεύσεων, τα δύο μέρη ολοκλήρωσαν τη διαδικασία αποδέσμευσης στις βόρειες και νότιες όχθες της λίμνης Πανγκόνγκ και στην περιοχή Γκόγκρα πέρυσι.

Η σχέση μεταξύ Κίνας και Ινδίας είναι εξαιρετικά περίπλοκη. Και οι δύο χώρες έχουν στενές σχέσεις με τη Ρωσία και είναι μέλη των BRICS, που συχνά θεωρείται αντίπαλος του QUAD.

Ενώ η Ρωσία είναι πρόθυμη να σχηματίσει ένα μπλοκ με την Ινδία και την Κίνα ενάντια στη Δύση, η συνοριακή σύγκρουση μεταξύ Νέου Δελχί και Πεκίνου φαίνεται να είναι ένα τεράστιο εμπόδιο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ