Το 2020 παρατηρήθηκε ένα νέο κινεζικό αερομεταφερόμενο τεθωρακισμένο όχημα διοίκησης. Το όχημα ήταν βασισμένο στο σασί του ZLC-2000 αερομεταφερόμενου οχήματος μάχης. Ωστόσο, δεν διέθετε τον πυργίσκο του ZLC, αφού αντικαταστάθηκε με ανωδομή στο πίσω μέρος για να φιλοξενεί το προσωπικό. Το τεθωρακισμένο όχημα χρησιμοποιείται ως κέντρων τακτικών επιχειρήσεων.
Η προστασία της θωράκισης του οχήματος είναι περιορισμένη εξαιτίας του χαμηλού βάρους του, το οποίο απαιτείται για επιχειρήσεις αερομεταφοράς.
Υπολογίζεται πως το τεθωρακισμένο όχημα διαθέτει πλήρωμα σχεδόν πέντε μελών. Πιθανότατα υπάρχουν ενσωματωμένοι πίνακες χαρτών, αναδιπλούμενα τραπέζια, υπολογιστές, ασύρματοι και άλλος εξοπλισμός διοίκησης και ελέγχου.
Το όχημα δεν διαθέτει κανένα αμυντικό οπλισμό. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες οπές πυρός, οι οποίες παρέχονται για να πυροβολεί το πλήρωμα με τον δικό του, ατομικό οπλισμό.
Το τμήμα του κινητήρα βρίσκεται στο μπροστά μέρος του οχήματος. Το τεθωρακισμένο όχημα λειτουργεί με έναν αγνώστου ταυτότητας diesel κινητήρα. Το αερομεταφερόμενο όχημα διαθέτει υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης με ρυθμιζόμενη απόσταση από το έδαφος. Οι ερπύστριές του μαζεύονται πριν εκτελεστεί η ρίψη του οχήματος από το αεροσκάφος μεταφοράς. Αυτό γίνεται για να μειωθεί η ισχύς της πρόσκρουσης κατά την προσγείωση. Παρά την ογκώδη εμφάνισή του, το όχημα είναι πλήρως αμφίβιο. Στο νερό, το όχημα προωθείται από τις ερπύστριές του!
Το τεθωρακισμένο όχημα μπορεί να αερομεταφερθεί από ένα μεταγωγικό αεροσκάφος μεσαίου μεγέθους, χρησιμοποιώντας πλατφόρμα αλεξιπτώτου. Το IL-76MD μεταγωγικό μπορεί να μεταφέρει τρία τέτοια οχήματα. Το νέο Y-20 στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος της Κίνας μπορεί και αυτό να κουβαλήσει τα οχήματα διοίκησης. Σε αντίθεση με τους νέους σχεδιασμούς των Ρώσων, τα κινεζικά αερομεταφερόμενα οχήματα διοίκησης εκτελούν ρίψη από αέρος ξεχωριστά από το πλήρωμα.
Το ZLC-2000
Το ZLC-2000 είναι το αερομεταφερόμενο όχημα μάχης των Κινέζων, το οποίο αποτέλεσε βάση για το νέο τεθωρακισμένο όχημα διοίκησης της χώρας. Το όχημα μάχης υπηρετεί στις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις από το 2003, και έχει βιομηχανική ονομασία WZ506. Το όχημα παρατηρήθηκε πρώτη φορά το 2005, και αποτελεί το πρώτο κινεζικό αερομεταφερόμενο όχημα μάχης. Το όχημα αυτό αύξησε αρκετά τις αμυντικές δυνατότητες της χώρας. Το ZLC-2000 αναπτύχθηκε εγχώρια, ωστόσο πιθανότατα περιλαμβάνει κάποιες τεχνολογίες των Ρώσων, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στο BMD-3.
Το ZLC-2000 έχει κύτος σε σχήμα κουτιού και το τμήμα του κινητήρα βρίσκεται στο μπροστά μέρος. Το όχημα έχει θωράκιση περιορισμένης προστασίας αφού έχει μικρό βάρος, λόγω των αερομεταφερόμενων επιχειρήσεων.
Το όχημα διαθέτει πυργίσκο ενός χειριστή, εξοπλισμένο με πυροβόλο 25 χιλιοστών. Το όπλο ρίχνει σε λειτουργία burst τριών ή πέντε σφαιρών. Η μέγιστη ταχυβολία είναι 200 βλήματα το λεπτό. Ο πυργίσκος του ZLC-2000 είναι εξοπλισμένος με τον εκτοξευτή HJ-73C αντιαρματικών κατευθυνόμενων πυραύλων. Υπάρχει και ένα ομοαξονικό 7,62 χιλιοστών πολυβόλο και ένα κανονικό πολυβόλο 5,8 χιλιοστών.
Το ZLC-2000 διαθέτει πλήρωμα τριών και μπορεί να μεταφέρει έως τέσσερα επιπλέων άτομα. Υπάρχουν οπές πυρός και περισκόπια για τα στρατεύματα εντός του οχήματος. Οι επιβάτες και το πλήρωμα εισέρχονται και εξέρχονται από το όχημα μέσω των πίσω πορτών και των καταπακτών οροφής.
Ο κινητήρας του ZLC-2000 είναι και αυτός τελείως άγνωστος. Γνωρίζουμε ωστόσο πως το τεθωρακισμένο όχημα μάχης διαθέτει υδροπνευματική ανάρτηση με ρυθμιζόμενο ύψος από το έδαφος. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του οχήματος είναι παρόμοια με το νεότερο αερομεταφερόμενο όχημα διοίκησης των Κινέζων!