Οι Ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις θα αποκτήσουν το BTR-4 τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, σε σχετικά μικρά νούμερα. Αποδείχθηκε ότι η παραγωγή του τεθωρακισμένου κύτος τους, μπορεί να διεξαχθεί μόνο με σε μία εταιρεία σε όλη την χώρα! Η εταιρεία αυτή είναι Lozova Forging-Mechanical Plant. Για την παραγωγή του κύτους του BTR-4, το εργοστάσιο χρησιμοποιεί παλιά σοβιετική τεχνολογία κατά την οποία το μεγαλύτερο μέρος της συγκόλλησης γίνεται χειρωνακτικά. Το εργοστάσιο είναι ικανό να παράγει έως 20 κύτη τον μήνα. Σε κάποιο σημείο του 2018, η παραγωγή τους ξεκίνησε στο εργοστάσιο επισκευής τεθωρακισμένων οχημάτων στο Ζιτομίρ. Το γεγονός αυτό βοήθησε την παραγωγή να προχωρήσει γρηγορότερα. Ωστόσο, οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις δεν χρειάζονται δεκάδες, αλλά εκατοντάδες νέα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού κάθε μήνα.
Το Horuznhiy παράχθηκε ως ένα ιδιωτικό προϊόν από τον οργανισμό έρευνας και παραγωγής Praktika. Η εταιρεία ειδικεύεται στην παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων. Το νέο όχημα αποτελεί μία πλήρως ανακατασκευασμένη έκδοση του παλαιότερου BTR-60PB τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού, το οποίο ξεκίνησε να υπηρετεί στα τέλη της δεκαετίας του '60. Η Ουκρανία διαθέτει ακόμα κάποια BTR-60PB οχήματα. Το Horuznhiy έχει προταθεί στον ουκρανικό στρατό από το 2016.
Το πάνω μέρος του κύτους, ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και όλα τα υπόλοιπα κομμάτια, εκτός από το πάτωμα , έχουν αφαιρεθεί και αντικατασταθεί με νέα. Το εσωτερικό του οχήματος έχει επανασχεδιαστεί και ο κινητήρας έχει αλλάξει θέση από το πίσω μέρος του κύτους στο μέσο του. Το χαρακτηριστικό αυτό επέτρεψε την δημιουργία χώρου για τους στρατιώτες στο πίσω μέρος τους Horuznhiy. Εξαιτίας των τεράστιων αλλαγών, το τεθωρακισμένο όχημα έχει τελείως διαφορετική εμφάνιση από το BTR-60PB. Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να ανακατασκευαστούν άλλα σοβιετικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού όπως το BTR-70 και το BTR-80.
Το BTR-60PB
Το BTR-60PB αποτελούσε και αυτό βελτιωμένη έκδοση του προηγούμενου BTR-60PA. Το τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού παράχθηκε σε μεγάλη ποσότητα μεταξύ του 1966 και του 1976. Για μία μεγάλη χρονική περίοδο το BTR-60PB χρησιμοποιήθηκε για την μεταφορά στρατευμάτων του πεζικού των Σοβιετικών. Το όχημα έχει εξαχθεί σε αρκετές χώρες και σήμερα, παρά την ηλικία του, υπηρετεί σε στρατούς τουλάχιστον 30 κρατών.
Το τεθωρακισμένο όχημα διαθέτει σιδερένιο κύτος με αυξημένη προστασία σε σχέση με το BTR-60PΑ. Το BTR-60PB παρέχει προστασία στους επιβάτες εναντίων μικρών βλημάτων. Η θωράκισή του αντέχει σφαίρες έως 7,62 χιλιοστών σε εμβέλεια 100 μέτρων. Το BTR-60PB διαθέτει και το NBC σύστημα προστασίας.
Σε θέμα προστασίας εναντίων ναρκών, η απόδοση του οχήματος είναι αρκετά περιορισμένη. Το χαρακτηριστικό αυτό δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τους Σοβιετικούς κατά την περίοδο ανάπτυξης και παραγωγής του BTR-60PB.
Το όχημα είναι εξοπλισμένο με πυργίσκο, ο οποίος διαθέτει ένα 14,5 χιλιοστών βαρύ πολυβόλο και ένα ομοαξονικό 7,62 χιλιοστών πολυβόλο. Το προηγούμενο BTR-60PΑ δεν διέθετε κανέναν απολύτως πυργίσκο. Ο πυργίσκος του BTR-60PB προορίζονταν για το τεθωρακισμένο στρατιωτικό αυτοκίνητο BRDM-2. Το 14,5 χιλιοστών πολυβόλο μπορεί να διεισδύσει θωράκιση έως 32 χιλιοστών σε απόσταση 500 μέτρων.
Το BTR-60PB μπορεί να μεταφέρει οχτώ στρατιώτες και τα δύο μέλη του πληρώματός του. Τα στρατεύματα εισέρχονται και βγαίνουν από το όχημα από τα πλάγια ή από τις καταπακτές οροφής. Η είσοδος είναι αρκετά άβολη και σε περίπτωση επίθεσης αφήνει εκτεθειμένους τους στρατιώτες όταν εξέρχονται από το όχημα.