Δεν τους έφταναν οι ελλείψεις πιλότων, οι Αμερικανοί «υποφέρουν» τώρα και από καθυστερήσεις στις παραλαβές των νέων υπερσύγχρονων εκπαιδευτικών τους. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν τα αεροσκάφη της Boeing και πότε έρχονται;
Ας τα Πάρουμε από την Αρχή
Όλα ξεκίνησαν όταν ο αντιπρόεδρος του επιτελείου της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ, Ντέιβιντ Γουέιν Άλβιν, εμφανίστηκε προβληματισμένος για την συνεχή έλλειψη πιλότων στην υπηρεσία του.
Όταν ρωτήθηκε πόσο διάστημα χρειάζεται για να εκπαιδευτεί ένας πιλότος, ο Άλβιν απάντησε πως για κανονικά αεροσκάφη χρειάζονται 18 μήνες, ενώ για μαχητικά και βομβαρδιστικά απαιτούνται παρά πάνω από 2 χρόνια.
Αλλά εξήγησε πως η αμερικανική πολεμική αεροπορία καθυστερεί την διαδικασία, πολύ απλά γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά εκπαιδευτικά αεροσκάφη.
«Από την στιγμή που στρατολογούνται, μπορεί να χρειαστούν μέχρι και τέσσερα χρόνια, επειδή έχουμε μικρή ποσότητα T-6 και T-38» δήλωσε ο Άλβιν. «Οπότε μόνο 18 με 24 μήνες αναμονή για να ξεκινήσει ένας πιλότος την εκπαίδευση».
Μία εβδομάδα μετά τις δηλώσεις του, ο βοηθητικός γραμματέας της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, υπεύθυνος για τα προγράμματα απόκτησης, την τεχνολογία και την υλικοτεχνική υποστήριξη, δήλωσε πως το T-7A Red Hawk της Boeing δεν θα μπει σε λειτουργία μέχρι το 2027, δηλαδή 3 χρόνια μετά την αρχική ημερομηνία που συμφωνήθηκε!
Το T-7A Red Hawk είναι το προηγμένο εκπαιδευτικό jet που επιλέχθηκε το 2018 από τους Αμερικάνους για να αντικαταστήσει τα παλιά T-38C Talon που βρίσκονται σήμερα σε χρήση.
Γιατί Καθυστερούν τα «Κόκκινα Γεράκια»;
«Εξαιτίας θεμάτων που ανακαλύφθηκαν στην αρχική ανάπτυξη και την δοκιμαστική φάση του προγράμματος, η αμερικανική πολεμική αεροπορία καθυστερεί μοντέλα αρχικής παραγωγής T-7A. Αυτό θα μετακινήσει την αρχική επιχειρησιακή υιοθέτηση του T-7A στην άνοιξη του 2027. Ακολουθούμε ενέργειες μειωμένου ρίσκου για να περιορίσουμε κάποιες από τις προκλήσεις του προγράμματος.»
Η άνοιξη του 2027 είναι περίπου 11 χρόνια μετά την πρώτη πτήση του πρωτότυπου του Red Hawk, η οποία έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2016.
Διαφημιζόμενο από την αεροπορία των ΗΠΑ και την Boeing ως το πρώτο «ψηφιακά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο» αεροσκάφος της υπηρεσίας, το T-7A προωθήθηκε ως το καλύτερο εργαλείο για να μάθουν οι νέοι πιλότοι πώς να πετούν με υψηλές ταχύτητες.
Το Red Hawk, που στα ελληνικά σημαίνει «Κόκκινο Γεράκι», αναμένονταν να σηματοδοτήσει μία νέα εποχή στον ταχύ σχεδιασμό και κατασκευή, με το μεγαλύτερο τμήμα της ανάπτυξης να λαμβάνει χώρα στον ψηφιακό κόσμο μέσω μοντελισμού και προσομοιώσεων, χωρίς να χρειάζονται πραγματικές δοκιμές.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής αυτή η μέθοδος δεν έχει λειτουργήσει όπως ήθελαν οι Αμερικανοί...!