Υπό το πρίσμα της συνολικής στρατιωτικής επίθεσης της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, η πολωνική κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει την επείγουσα ανάγκη να ενισχύσει τις ένοπλες δυνάμεις της. Έχει δεσμευτεί για σημαντική αύξηση του στρατιωτικού της προσωπικού, με στόχο να επεκτείνει το μέγεθος των ενόπλων δυνάμεών της σε εντυπωσιακά 300.000 στρατεύματα. Επιπλέον, μια κατανομή περίπου 4 τοις εκατό του ΑΕΠ της χώρας για φέτος προορίζεται για αμυντικές δαπάνες.
Η Πολωνία έχει την μεγαλύτερη ζήτηση για σύγχρονα όπλα. Και όπως το βλέπουν οι αναλυτές, η «όρεξη» της Πολωνίας για περισσότερο εξοπλισμό έχει πλέον πολλαπλασιαστεί. Πιστεύουν ότι, είναι στην πορεία να γίνει η επόμενη στρατιωτική δύναμη της Ευρώπης.
Εκτός από την ύπαρξη αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών F-16 στην αεροπορία της, η Βαρσοβία διαπραγματεύτηκε συμφωνία 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 32 μαχητικά αεροσκάφη F-35 το 2020. Αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς θα παραδοθούν κάποια στιγμή πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Σε μια νέα εξέλιξη, στην Πολωνία, που βρίσκεται στην Κεντρική Ευρώπη, έχει ανατεθεί το έργο της κατασκευής εξαρτημάτων για τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτό ανέφερε ο Janusz Zakretski, διευθυντής του εργοστασίου PZL Mielec, στο πολωνικό έντυπο PAP.
Ο διευθυντής της PZL Mielec ανακοίνωσε επίσημα τον φιλόδοξο στόχο της εταιρείας να κατασκευάσει μεταξύ 70 και 80 τοις εκατό της ατράκτου του F-16 Block 70/72, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Ο διευθυντής τόνισε ότι, αυτή η περίπλοκη διαδικασία παραγωγής διεξάγεται εντός των τεχνολογικά προηγμένων ορίων του ανακαινισμένου εργαστηρίου της PZL Mielec, μιας εγκατάστασης με διακεκριμένη ιστορία κατασκευής στρατιωτικών αεροσκαφών.
Ποια είναι η άτρακτος του F-16
Η άτρακτος F-16 Block 70 είναι το κύριο σώμα του αεροσκάφους που «στεγάζει» το πιλοτήριο, τον κινητήρα και άλλα κρίσιμα εξαρτήματα. Είναι σχεδιασμένη να είναι ελαφριά, ανθεκτική και αεροδυναμική, επιτρέποντας στο αεροσκάφος να επιτυγχάνει υψηλές ταχύτητες και ευελιξία.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην άτρακτο F-16 Block 70 περιλαμβάνουν προηγμένα σύνθετα υλικά, όπως ανθρακονήματα και Kevlar. Τα κράματα αλουμινίου και το τιτάνιο είναι επίσης μέρος των χρησιμοποιούμενων υλικών. Αυτά τα υλικά παρέχουν αντοχή και ακαμψία ενώ ελαχιστοποιούν το βάρος, το οποίο είναι κρίσιμο για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων.
Εν συντομία για την PZL Mielec της Πολωνίας
Η PZL Mielec είναι ένας Πολωνός κατασκευαστής αεροδιαστημικής, που ειδικεύεται στην παραγωγή στρατιωτικών και πολιτικών αεροσκαφών. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1938 και έκτοτε έχει γίνει σημαντικός παίκτης στον κλάδο των αερομεταφορών. Βρίσκεται στην πόλη Mielec στη νοτιοανατολική Πολωνία.
Με τα χρόνια, η PZL Mielec έχει παράγει μια ποικιλία όπλων. Για παράδειγμα, το εκπαιδευτικό αεριωθούμενου αεροσκάφους TS-11 Iskra, το εκπαιδευτικό στροβιλοκινητήρα PZL-130 Orlik και το ελικόπτερο W-3 Sokol. Η εταιρεία έχει επίσης παράγει ανταλλακτικά για το F-16 Fighting Falcon. Η PZL Mielec παρήγαγε επίσης, ανταλλακτικά για το αεροσκάφος C-130 Hercules.
Όχι μόνο παραγωγή για το F-16 στην Κεντρική Ευρώπη
Υπάρχει μια σταδιακή μετατόπιση που εκτυλίσσεται στην Κεντρική Ευρώπη, καθώς σταδιακά επαναλαμβάνει το ρόλο της ως η κύρια τοποθεσία για την εξωτερική ανάθεση παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών Lockheed Martin. Η Rheinmetall επέλεξε την πόλη Weeze για την παραγωγή ατράκτων για το F-35. Λέγεται ότι παράγονται τουλάχιστον 400 μονάδες. Η πόλη Weeze βρίσκεται στον Κάτω Ρήνο στη δυτική Γερμανία. Οι 400 άτρακτοι F-35 αναμένεται να παραχθούν μέχρι το 2025.
Η εν λόγω εγκατάσταση είναι πολύ περισσότερα από έναν απλό κόμβο παραγωγής. Χρησιμεύει επίσης, ως βάση συντήρησης για γερμανικά μαχητικά αεροσκάφη F-35, καθώς και για εκείνα που ανήκουν σε άλλα συμμαχικά έθνη. Αυτή η πρόσφατα εγκαινιασμένη υποδομή αντικαθιστά προηγούμενες εγκαταστάσεις στην Τουρκία. Μεταφέροντας έτσι την παραγωγή στο γερμανικό έδαφος.
Προς το παρόν, η παραγωγή της κεντρικής ατράκτου για το F-35 μονοπωλείται από τη Northrop Grumman, την εταιρεία κατασκευής στρατιωτικών αεροσκαφών των ΗΠΑ. Η δημιουργία μιας πρόσθετης, αν και μικρής κλίμακας μονάδας παραγωγής στη Γερμανία, προβλέπεται να μετριάσει ένα πιεστικό πρόβλημα συμφόρησης. Αυτό το σημείο συμφόρησης ήταν ένα σημαντικό εμπόδιο, εμποδίζοντας την αύξηση του όγκου παράδοσης των μαχητικών stealth.