Ένοπλες Συρράξεις

Γαλλία: Δοκίμασε εγχώριο τύπο κεφαλής για βαλλιστικούς πυραύλους - Θα συντονίσει την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού ηλεκτρομαγνητικού όπλου!

Για πρώτη φορά, η Γαλλία δοκίμασε το εγχώριο υπερηχητικό όχημά της (HGV), έναν τύπο κεφαλής για βαλλιστικούς πυραύλους που μπορεί να ελίσσεται ελεύθερα και να «γλιστρά» με υπερηχητική ταχύτητα.

Την περασμένη εβδομάδα, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) εξέδωσε δύο προειδοποιήσεις πλοήγησης, σχετικά με δύο περιοχές που κυμαίνονται από το κέντρο «Δοκιμών πυραύλων» που βρίσκεται στο Biscarrosse έως την Κελτική Θάλασσα. Και η τροχιά που ορίστηκε έτσι προμήνυε ότι, επρόκειτο να πετάξει για πρώτη φορά το υπερηχητικό ανεμόπτερο VMAX (Experimental Maneuvering Vehicle).

Το γαλλικό HGV έχει την ικανότητα να ξεπεράσει τα 5 Mach, ή 6.000 χιλιόμετρα την ώρα (3.730 mph).

Η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) δεν έδωσε λεπτομέρειες για το αποτέλεσμα του τεστ, αλλά είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια του τεστ.

Λίγες χώρες το αναπτύσσουν

Μέχρι στιγμής, μόνο λίγες χώρες διαθέτουν ή αναπτύσσουν αυτήν την τεχνολογία που περιλαμβάνει την Κίνα, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Εξοπλισμένη με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες επί του σκάφους, αυτή η δοκιμή πτήσης ήταν μια πρωτοφανής τεχνική πρόκληση που προετοιμάζει το μέλλον του εθνικού μας οδικού χάρτη υπερταχύτητας», σχολίασε η DGA την επόμενη μέρα της δοκιμής.

Υπερηχητικά ανεμόπτερα

Τα υπερηχητικά ανεμόπτερα είναι σχεδιασμένα να φέρουν πυρηνική ή συμβατική κεφαλή. Σε αντίθεση με τους βαλλιστικούς πυραύλους των οποίων οι τροχιές είναι σταθερές κατά την εκτόξευση, τα υπερηχητικά ανεμόπτερα μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση με υψηλή ταχύτητα, επιτρέποντάς τους να περνούν με «ζιγκ-ζαγκ» τις αντιαεροπορικές άμυνες και να αναλάβουν δράση αποφυγής όταν στοχοποιηθούν από αντιαεροπορικούς πυραύλους.

Ο Επιτελάρχης του Γαλλικού Ναυτικού (Marine Nationale) Ναύαρχος Pierre Vandier, μοιράστηκε ορισμένες λεπτομέρειες για το έργο κατά τη διάρκεια ακρόασης στη Γαλλική Γερουσία.

«Η υπερηχητική απειλή είναι ένα σημαντικό ζήτημα για εμάς. Η κατοχή πυραύλων αυτού του τύπου είναι απαραίτητη στη ναυτική μάχη του σήμερα και του αύριο. Οι Κινέζοι, και σε μικρότερο βαθμό οι Ρώσοι, έχουν αναπτύξει μια σειρά από υπερηχητικά όπλα. Η Κίνα προσπαθεί να δείξει ότι, αυτό το είδος όπλου θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικό κατά των αεροπλανοφόρων, αλλά, παρά τις σημαντικές προσπάθειες στρατηγικής επικοινωνίας από την πλευρά τους, δεν υπάρχει επί του παρόντος πειστική επίδειξη», ανέφερε.

Τόνισε ότι, ένα δεύτερο υπερηχητικό ανεμόπτερο επίδειξης, που ονομάζεται "VMAX-2", θα πρέπει να πετάξει το 2024-25, με βελτιωμένη απόδοση.

Ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού ηλεκτρομαγνητικού όπλου

Στα χαρτιά, η ιδέα ενός railgun είναι ελκυστική. Σε σύγκριση με τα σημερινά συστήματα πυροβολικού, ένα τέτοιο όπλο θα καθιστούσε δυνατή την αποστολή ενός βλήματος σε αποστάσεις τρεις έως πέντε φορές μεγαλύτερες, με πολύ πιο συμφέρον κόστος (υπό την προϋπόθεση ότι το εν λόγω βλήμα μπορεί να καθοδηγηθεί με ακρίβεια προς τον στόχο του). Επιπλέον, δεν θα απαιτούσε εκρηκτικά, η αποθήκευση των οποίων απαιτεί πολλά μέτρα ασφαλείας.

Η αρχή ενός ηλεκτρομαγνητικού όπλου, συνίσταται στην κυκλοφορία ενός πολύ έντονου ηλεκτρικού ρεύματος σε συνδυασμό με ένα μαγνητικό πεδίο μεταξύ δύο αγώγιμων σιδηροτροχιών. Χάρη στη δύναμη Laplace, ένα «αγώγιμο» βλήμα που τοποθετείται ανάμεσα σε αυτές τις δύο ράγες, υφίσταται μια πολύ ισχυρή επιτάχυνση προτού εκτιναχθεί με ταχύτητα τουλάχιστον 5 Mach και διανύσει απόσταση έως και 200 ​​km.

Ωστόσο, άλλες χώρες έχουν ξεκινήσει προγράμματα με την ελπίδα να έχουν μια τέτοια δυνατότητα. Τέτοια είναι η περίπτωση της Κίνας και της Ιαπωνίας.

Στη Γαλλία, η ανάπτυξη ενός ηλεκτρομαγνητικού κανονιού είναι μια από τις καινοτομίες που αποτελούν σημαντική ανακάλυψη, που θεωρείται προτεραιότητα στο σχέδιο νόμου περί στρατιωτικού προγραμματισμού (LPM) 2024-30.

Και αυτό θα πρέπει να βασίζεται στο έργο του Γαλλο-Γερμανικού Ερευνητικού Ινστιτούτου του Saint-Louis (ISL), το οποίο έχει δημιουργήσει ένα a priori πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο.

Υπενθυμίζουμε ότι, με βάση τα έργα "PEGASUS" και "RAFIRA", το ISL διορίστηκε το 2020, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συντονίσει το πρόγραμμα PILUM (Projectiles for Increased Long-range effect Using ElectroMagnetic railgun), στο πλαίσιο του PADR (Προπαρασκευαστική Δράση για την Αμυντική Έρευνα).

Τέλος και άλλοι παίκτες συνδέθηκαν επίσης με το πρόγραμμα PILUM, και πρόκειται να συμμετάσχουν σε αυτό το έργο, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών ομάδων Naval Group, με την ιδιότητά τους ως «ολοκληρωτών συστημάτων».

Το Βελγικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Von Karman (ειδικό  στη δυναμική ρευστών και την πρόωση), η Γερμανική Diehl Munition Defense, η Πολωνική Eplomet (ειδικοί στην επίστρωση μετάλλων με έκρηξη) και η ιταλική ICAR, κατασκευαστής ηλεκτρικών πυκνωτών υψηλής έντασης.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ