Στο Κίεβο, μετά από επιθέσεις UAV σε αεροδρόμια μεγάλης εμβέλειας, θεωρήθηκε ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας θα μπορούσαν να χτυπήσουν οποιουσδήποτε στόχους στο ρωσικό έδαφος, συμπεριλαμβανομένης της Σιβηρίας.
Στην κοινότητα των ειδικών, παραδέχονται ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το UAV Tu-141 Strizh. Δηλαδή, μπορεί να διασχίσει ελεύθερα σχεδόν 650 χιλιόμετρα πάνω από το έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Πιστεύεται ότι τα στρατιωτικά αεροδρόμια στις περιοχές Σαράτοφ, Ριαζάν και Κουρσκ, χτυπήθηκαν από σοβιετικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα τύπου Tu-141 Strizh. Ωστόσο, σε αυτό το στάδιο, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει επίσημα ότι επρόκειτο για το Strizh.
Άλλες επιλογές είναι αρκετά πιθανές
Σύμφωνα με ρωσικό μέσο ενημέρωσης, το στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα της Ουκρανίας , το προσωπικό σχεδιασμού και μηχανικής διαθέτει όλες τις απαραίτητες δυνατότητες και ικανότητες στην ανάπτυξη όπλων, κατευθυνόμενων πυραύλων και μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων μεγάλης εμβέλειας.
Ειδικότερα, στην Ουκρανία, βάσει ενός βαλλιστικού πυραύλου στερεού καυσίμου που αναπτύχθηκε από το Γραφείο Σχεδίασης Yuzhnoye, το Χημικό Εργοστάσιο Pavlodar και το Γραφείο Σχεδίασης Μηχανικής Μηχανικής του Χάρκοβο με το όνομα A. A. Morozov, το επιχειρησιακό-τακτικό πυραυλικό σύστημα Grom (Thunder- M, Thunder -2") θα μπορούσε να είναι ένα από αυτά. Επισήμως αναφέρεται ότι, τα χαρακτηριστικά του πυραύλου καθιστούν δυνατή την πρόσκρουση επίγειων στόχων σε απόσταση έως και 500 km.
«Έχουν διατυπωθεί επανειλημμένα πληροφορίες ότι, το ουκρανικό ίχνος είναι κάτι παραπάνω από αισθητό στις τελευταίες πυραυλικές επιτυχίες του Κιμ Γιονγκ-ουν. Σε αυτή την περίπτωση, τίθεται ένα απολύτως φυσικό ερώτημα: Βοήθησαν τη Βόρεια Κορέα , αλλά δεν μπορούν να το κάνουν μόνοι τους;», διερωτάται το ρωσικό ΜΜΕ.
Σε ένα τέτοιο υπόβαθρο, το έργο για το ουκρανικό στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα, να δημιουργήσει ένα σύστημα πυραύλων για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας με εμβέλεια βολής 3-4 χιλιάδες χιλιόμετρα φαίνεται αρκετά πραγματικό.
Στην Μόσχα ανησυχούν ιδιαίτερα, καθώς η Ουάσιγκτον αναθεώρησε την εκτίμησή της για την απειλή που θέτει η Μόσχα και δεν επιμένει πλέον να μην χτυπήσει το Κίεβο σε ρωσικό έδαφος. Αυτό συνέβη, αφού η Ρωσία άρχισε να χτυπά την ενεργειακή υποδομή της Ουκρανίας.
Οι επιθέσεις σε στόχους στη Ρωσία, είναι πολύ πιθανές με τη βοήθεια πυραύλων κρουζ των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Για παράδειγμα, την εποχή της κατάρρευσης της Σοβιετικής Ένωσης, η Ουκρανία περιείχε σημαντικό αριθμό στρατηγικών αεροπορικών πυραύλων κρουζ των τύπων Kh-55 και Kh-55SM.
Ήδη το 2001, ένα μεγάλο διεθνές σκάνδαλο ξέσπασε σχετικά με καταγγελίες για λαθρεμπόριο πυραύλων Kh-55 από την Ουκρανία στην Κίνα και το Ιράν . Έξι πύραυλοι κατέληξαν στην Κίνα και άλλοι έξι τέτοιοι πύραυλοι και ένα συγκρότημα υποστήριξης εδάφους, στάλθηκαν στο Ιράν για να δοκιμάσουν το Kh-55.
Και πάλι, τίθεται ένα εντελώς φυσικό ερώτημα: Το μοιράστηκαν με το Πεκίνο και την Τεχεράνη , αλλά δεν άφησαν τίποτα για τον εαυτό τους; Αυτό δεν μπορεί να είναι, γιατί δεν μπορεί ποτέ να γίνει. Υπενθυμίζουμε ότι, το βεληνεκές του στρατηγικού πυραύλου κρουζ Kh-55SM είναι 3.500 km.
Σειρά ενεργειών και ενίσχυση της αεράμυνας κρίσιμων εγκαταστάσεων
Κατά τα χρόνια της ύπαρξης της ΕΣΣΔ, το ευρωπαϊκό τμήμα του κράτους θεωρούνταν το εσωτερικό της χώρας και δεν υπήρχαν σημαντικές δυνάμεις και μέσα αεράμυνας, ακόμη και σε εκείνους τους άφθονους σοβιετικούς χρόνους που αναπτύχθηκαν σε αυτές τις περιοχές.
Ως εκ τούτου, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια σειρά από σημαντικές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένου μέρους των αεροδρομίων της Ρωσικής Αεροπορίας Μεγάλης Εμβέλειας, έμειναν χωρίς κάλυψη αντιαεροπορικών πυραύλων.
Το πιο σημαντικό είναι ότι το πεδίο ραντάρ στις προσεγγίσεις του αντικειμένου σε όλα τα ύψη (ειδικά χαμηλά και εξαιρετικά χαμηλά), πρέπει να διασφαλίζει την έγκαιρη μεταφορά των αντιαεροπορικών όπλων σε ανοιχτό πυρ.
«Για να γίνει αυτό, στις απαιτούμενες αποστάσεις από το αμυνόμενο αεροδρόμιο (ή άλλο αντικείμενο), απαιτείται να αναπτυχθεί ο απαιτούμενος αριθμός μονάδων των στρατευμάτων ραδιομηχανικής και συστοιχίες ραντάρ, τάγματα, συντάγματα με τα κατάλληλα συγκροτήματα εξοπλισμού», αναφέρει το ρωσικό ΜΜΕ.
Εν τω μεταξύ, είναι μάλλον απαραίτητο να ξεκινήσει η εφαρμογή μέτρων προτεραιότητας.
Σε καιρό ειρήνης, εξακολουθεί να επιτρέπεται η τοποθέτηση ακριβών αεροσκαφών σε χώρους στάθμευσης, αλλά σε μια ειδική περίοδο αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικά θλιβερές συνέπειες. Ένα πρώτο μέτρο, είναι η διασπορά των στρατηγικών βομβαρδιστικών και των βομβαρδιστικών μεγάλης εμβέλειας σε άλλα αεροδρόμια και στο πλαίσιο μιας αεροπορικής βάσης.
Δηλαδή, στα αεροδρόμια της Ρωσικής Αεροπορίας Μεγάλης Εμβέλειας (εκτός από την ενίσχυση της κάλυψης των αντιαεροπορικών πυραύλων), είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν πρόσθετοι τροχόδρομοι και νέοι χώροι στάθμευσης ανά αεροσκάφος .
Με άλλα λόγια, να δημιουργηθούν περιοχές διασποράς σε κάθε αεροδρόμιο. Αυτό, λαμβάνοντας υπόψη τις γεωμετρικές διαστάσεις των βομβαρδιστικών, είναι ένα πολύ ακριβό εγχείρημα, αλλά τα αεροσκάφη είναι ακόμα πιο ακριβά. Επομένως, αυτά τα κόστη είναι απόλυτα δικαιολογημένα.
Ως συμπέρασμα, πρέπει να σημειωθεί ότι είναι απίθανο τα χτυπήματα σε στόχους στα βάθη του ρωσικού εδάφους που ανακοινώθηκαν εκ των προτέρων από την ουκρανική ηγεσία, να λάβουν μαζικό χαρακτήρα.
«Πιθανότατα, μόνο μερικά από τα AOS που αναφέρονται παραπάνω θα λάβουν μέρος σε μια πιθανή επιδρομή. Ωστόσο, εάν τα UAV, οι κρούζ και οι βαλλιστικοί πύραυλοι του Ουκρανικού στρατού, δεν αναχαιτιστούν από τα ρωσικά συστήματα αεράμυνας, η ηθική ζημιά μετά από τέτοια χτυπήματα θα είναι κάτι παραπάνω από σημαντική», καταλήγει το ρωσικό ΜΜΕ.