Το να πούμε ότι, το πρόγραμμα πολεμικών αεροσκαφών νέας γενιάς NGF, το οποίο συγκεντρώνει τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία, βρίσκεται σήμερα σε «κατηφορική» πορεία θα ήταν υποτιμητικό.
Το New Generation Fighter (NGF), ένα μαχητικό αεροσκάφος έκτης γενιάς που παράγεται από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία ως μέρος του Future Combat Air System (FCAS), θα απαιτήσει ισχυρότερους κινητήρες από τους προκατόχους του, σύμφωνα με το Γαλλικό Υπουργείο Ενόπλων.
Η άφιξη του Scaf το 2040, προφανώς δεν θα κάνει το Rafale ξεπερασμένο. Η Dassault ετοιμάζει τις εκδόσεις F4 και F5, για να εξασφαλίσει την αντοχή του μέχρι το 2060. Θα είναι πιο διακριτικό και εξοπλισμένο με εξαιρετικά εξελιγμένα όπλα.
Το τυπικό μοντέλο F4 θα εισέλθει στη φάση των προκριματικών δοκιμών το 2023. Αυτό το μαχητικό θα «βελτιστοποιηθεί για συλλογική μάχη».
Αλλά οι μηχανικοί της Dassault, αυτοί της DGA (Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών) και οι βιομηχανικοί εταίροι εργάζονται ήδη, για το μέλλον της «συσκευής» που ονομάστηκε από τον Serge Dassault ως «το καλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο». Θα παραμείνει «online μέχρι το 2060», διαβεβαιώνει ο κατασκευαστής.
Το επόμενο έτος, οι ομάδες θα αρχίσουν να σκέφτονται το Rafale στο πρότυπο F5 για ένα λανσάρισμα το 2026-2027. Θα είναι ένα αεροσκάφος, που θα είναι ακόμα πιο συνδεδεμένο και έτοιμο για μάχες στον κυβερνοχώρο.
Drone και απομακρυσμένος οπλισμός
Αυτό το stealth, θα βελτιωθεί με μελλοντικά όπλα. Το Rafale F5 θα μπορούσε να εξοπλιστεί με υποηχητικούς (ταχύτητα ήχου) stealth πυραύλους. Και αν η ταχύτητα παραμείνει στα 1,8 Mach, θα μπορούσε να φέρει και υπερηχητικούς πυραύλους.
Super-Rafale: ένα μεταβατικό μαχητικό
Το Rafale είναι ένα τρομερό μαχητικό αεροσκάφος και η εξαγωγική του επιτυχία είναι μια τέλεια απόδειξη αυτού, ιδιαίτερα ενόψει των επιθετικών και ελκυστικών προσφορών από τις αμερικανικές βιομηχανίες με τα F-35, F-16V και F-15EX.
Πέρα από τις προηγμένες επιδόσεις του και τη μοναδική του ευελιξία στην αγορά, το Rafale «λάμπει» πάνω από όλα από την ικανότητά του να εξελίσσεται, σε σημείο που το πρώτο Rafale F1 που παραδόθηκε στο Γαλλικό Ναυτικό στις αρχές της δεκαετίας του 2000 μεταφέρθηκε σε στάνταρ F-3R omnirole, εξοπλισμένο με το ραντάρ EASA RBE2 και τον πύραυλο Air-Air μεγάλου βεληνεκούς Meteor, και ότι θα φέρουν ακόμη και στο μέλλον το πρότυπο F4 και τις δυνατότητές του που καταπατούν την 5η γενιά.
Ωστόσο, η τρέχουσα σχεδίαση του Rafale αρχίζει να αγγίζει τα όριά της, γεγονός που οδήγησε τη Dassault να σχεδιάσει την εξέλιξη του F4 σε δύο πρότυπα, το ένα για αεροσκάφη από προηγούμενες παρτίδες, το άλλο για νέα αεροσκάφη, ώστε να έχουμε νέες δυνατότητες αναβάθμισης στο μέλλον.
Πώς η διαμόρφωση F4 του Rafale συνδέεται με την ανάπτυξη του 6ης γενιάς μαχητικού FCAS
Πολλές από τις τεχνολογίες που ενσωματώθηκαν στο Rafale, αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης του Mirage 2000-9. O σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής υπολογιστής αποστολής του μαχητικού αυτού, επί παραδείγματι (Modular Mission Computer), γνωστός ως MDPU (Modular Data Processing Unit), που είναι σχεδιασμένος ώστε να αναβαθμίζεται εύκολα και να αποκτά άμεση επέκταση της μνήμης του με ταχύτητες επεξεργασίας δεδομένων εφάμιλλες ή και μεγαλύτερες από τον αντίστοιχο υπολογιστή του F-15 στις τελευταίες του εκδόσεις (!), είναι αυτός που φέρει και το Rafale!
Αρχικά το F4 θα διαθέτει αυξημένες ικανότητες εκτέλεσης αποστολών και επιχειρήσεων, σε δικτυοκεντρικό περιβάλλον (Network-Centric), ενώ οι διαδικασίες συλλογής, επεξεργασίας και διαβίβασης πληροφοριών και δεδομένων θα ενισχυθούν, τόσο σε επίπεδο υπολογιστικής ισχύος και αποθηκευτικού χώρου, όσο και σε επίπεδο ταχύτητας στην επεξεργασία δεδομένων και ασφάλειας κατά τη διαβίβαση τους, από και προς, άλλες φίλιες πλατφόρμες.
Δηλαδή, πρόκειται για δυνατότητα που σε πιο εξελιγμένη μορφή θα έχει το 6ης γενιάς FCAS. To οποίο θα λειτουργεί ως πλατφόρμα συλλογής, επεξεργασίας και απεικόνισης πληροφοριών μάχης, οι οποίες θα προέρχονται τόσο από τους αισθητήρες του (ενεργούς και παθητικούς), όσο και από τους αισθητήρες (ραντάρ και ηλεκτροοπτικά συστήματα), που θα φέρουν πλατφόρμες στο έδαφος και την επιφάνεια της θάλασσας.
Η συγκεκριμένη φιλοσοφία αποσκοπεί, στο να καθιστά ταχύτατα τον εντοπισμό και τη στοχοποίηση μονάδων του αντιπάλου, πριν καν αυτός προλάβει να αντιδράσει. Ο χρόνος και η ταχύτητα εξέλιξης αυτής της διαδικασίας (εντοπισμός, ταυτοποίηση, στοχοποίηση), είναι τα κρίσιμα ζητούμενα στο πλαίσιο της ανάπτυξης του FCAS και των συστημάτων του.