Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Νέο μέτωπο! Η Ευρώπη πρόκειται να χρησιμοποιήσει “Αρκτικά” όπλα εναντίον της Ρωσίας

Οι κυρώσεις καθιστούν τη διαδρομή της Βόρειας Θαλάσσιας  πιο ελκυστική για τη Μόσχα. Άλλωστε, πολύ σύντομα - από τις 5 Δεκεμβρίου - η Ρωσία δεν θα μπορεί να προμηθεύει αργό πετρέλαιο στην ΕΕ και από τις αρχές Φεβρουαρίου 2023 πετρελαϊκά προϊόντα λόγω ευρωπαϊκών κυρώσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στο Πενταπόσταγμα αναφέραμε ότι, τα τέλη Οκτωβρίου, ένα δεξαμενόπλοιο αποθήκευσης αγκυροβολημένο στο Μούρμανσκ, φόρτωσε αργό πετρέλαιο στο εξειδικευμένο δεξαμενόπλοιο για τη διάσπαση πάγου Vasily Dinkov. Αυτό το τάνκερ, αφού έπλευσε κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής,  διέσχισε τη βόρεια ακτή της Ρωσίας και πέρασε από το Βερίγγειο Στενό, που χωρίζει τη χώρα από την Αλάσκα. 

https://www.youtube.com/watch?v=SurxJL00VPw&ab_channel=PentapostagmaTV

Μετά από αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να αναπτύσσει και να επεκτείνει το πρόγραμμα της Αρκτικής, αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες συμφώνησαν ότι οποιαδήποτε εργασία στην αρκτική ζώνη θα πρέπει να σταματήσει αμέσως. Δηλαδή,  απαγορεύει στη Ρωσία να εξάγει πετρέλαιο και φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της πέρα ​​από τον Αρκτικό Κύκλο.

Αυτό δήλωσε ο Νικολάι Κορτσούνοφ, Γενικός Πρέσβης του Ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικών και επικεφαλής της Επιτροπής Ανώτερων Αξιωματούχων του Αρκτικού Συμβουλίου.

Ο Νικολάι Κορτσούνοφ, συμμετείχε  στην σύνοδο ολομέλειας «Arctic Energy: New Challenges - New Solutions and Technologies», που έγινε πρόσφατα στο πλαίσιο του IV Διεθνούς Βόρειου Φόρουμ, το οποίο πραγματοποιήθηκε με τη μορφή τηλεδιάσκεψης που συνδέει τη Μόσχα και το Γιακούτσκ.

«Όλα τα δυτικά μέσα σιωπούν, αν και η αναφορά  σε παρόμοιο επίπεδο κάνει λόγο για την κλίμακα και τον επείγοντα χαρακτήρα του προβλήματος», ανέφερε.

Οι εκπρόσωποι της ΕΕ παρουσιάζουν την «αντιρωσική ρητορική» ως παγκόσμια ανησυχία  για το μέλλον της ανθρωπότητας. Έτσι, η ανάγκη απαγόρευσης κάθε εξορυκτικής δραστηριότητας στην Αρκτική, δικαιολογείται με αποφάσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς οι εργαζόμενοι στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο φέρονται να προκαλούν ανεπανόρθωτη ζημιά στο βόρειο οικοσύστημα. 

«Αυτή η σιωπηρή πρόταση είναι πολύ πιο επικίνδυνη από τη συζήτηση του ανώτατου ορίου τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο, καθώς δεν πλήττει μόνο ένα σημείο, αλλά ολόκληρο τον ενεργειακό τομέα και τον προϋπολογισμό της Ρωσίας ταυτόχρονα», δήλωσε ο Νικολάι Κορτσούνοφ.

Μεταφορά αργού πετρελαίου υπό κυρώσεις

 Η μεταφορά αργού πετρελαίου υπό κυρώσεις στην Κίνα κατά μήκος της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας μπορεί γενικά να είναι κερδοφόρα. 

Πρώτον, είναι η συντομότερη διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ανατολικής Ασίας. Η διαδρομή προς την Κίνα από τα λιμάνια της Ρωσίας στη Βαλτική, είναι η μισή από τη συνηθισμένη διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Από το Μούρμανσκ στην Κίνα, το τάνκερ διαρκεί περίπου δύο με τρεις εβδομάδες, ενώ μέσω της παραδοσιακής διαδρομής διαρκεί έως και οκτώ εβδομάδες.

Δεύτερον, δεν χρεώνονται τέλη για τη διέλευση της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας και δεν απαιτούνται πρόσθετα έγγραφα κατά τη διέλευση των συνόρων άλλων χωρών.

Γιατί αυτή η διαδρομή δεν έχει γίνει δημοφιλής;

Το γεγονός είναι ότι με προφανή πλεονεκτήματα, υπάρχουν πολλά προβλήματα.

Πρώτον, αυτές είναι οι πιο σοβαρές συνθήκες πλεύσης στον πλανήτη. Ο βόρειος θαλάσσιος δρόμος της Ρωσίας, διέρχεται από παγόβουνα και σε έντονους παγετούς. Αυτό οδηγεί στο δεύτερο πρόβλημα, απαιτούνται παγοθραυστικά και ειδικά σκάφη για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Σε πολικές χειμερινές συνθήκες, είναι σχεδόν αδύνατο να διατηρηθεί η απαιτούμενη θερμοκρασία στα συμβατικά δεξαμενόπλοια. Αυτό απαιτεί ειδικά δεξαμενόπλοια που μπορούν να αντέξουν αυστηρές συνθήκες θερμοκρασίας.

Για κατανόηση: νωρίτερα η Ρωσία ναύλωνε κυρίως ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια της συνήθους κατηγορίας για τη μεταφορά πετρελαίου, μετά τους ευρωπαϊκούς περιορισμούς θα πρέπει να εγκαταλειφθούν. Όμως η Ρωσία δεν θα μείνει χωρίς στόλο, μπορεί να ναυλώσει πλοία στο Ιράν, την Ινδία, τα Αραβικά Εμιράτα και άλλες χώρες. Στην περίπτωση των πλοίων κλάσης Αρκτικής, αυτό δεν θα λειτουργήσει, γιατί υπάρχουν πολύ λίγα από αυτά σε ολόκληρο τον κόσμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Ρωσία στην πραγματικότητα δεν προμηθεύει τόσο πετρέλαιο στην ΕΕ όσο παλιά. Ως εκ τούτου, οι συνέπειες του εμπάργκο πετρελαίου είναι απίθανο να είναι καταστροφικές. Η Ρωσία προμηθεύει σήμερα την ΕΕ με 1,2-1,4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, ενώ ο συνολικός όγκος των εξαγωγών ρωσικού αργού πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων των παραδόσεων με αγωγούς, είναι περίπου 4,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.

Το απαισιόδοξο σενάριο υποθέτει ότι, μέχρι το καλοκαίρι του 2023 η Ρωσία θα πρέπει να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου κατά 500-800 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα, το μετρίως απαισιόδοξο κατά 300-400 χιλιάδες.

Απαισιόδοξα σενάρια, είναι πιθανά εάν η παγκόσμια οικονομία βυθιστεί σε μια νέα κρίση, η οποία αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε πτώση της ζήτησης ενέργειας. 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...