Ένοπλες Συρράξεις

Τι συμβαίνει με τις πτώσεις ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών – Γιατί τόσες από τον Σεπτέμβριο;

Τουλάχιστον έξι ρωσικά αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας, έχουν συντριβεί πάνω από τον ρωσικό εναέριο χώρο από τον Σεπτέμβριο. Με λίγα έως καθόλου περιστατικά πριν από τότε, αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει αυξανόμενα προβλήματα συντήρησης. 

Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αυτές οι δυσλειτουργίες συνέβησαν σε μαχητικά αεροσκάφη της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά μια ματιά στις πρόσφατες συντριβές υψηλού προφίλ και στο ιστορικό συντριβών του ρωσικού στρατού, θα μπορούσε να ρίξει λίγο φως στο θέμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το γεγονός ότι αυτό συμβαίνει επίσης εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας, θα μπορούσε να προσφέρει περαιτέρω πληροφορίες για τη λειτουργία της ρωσικής αεροπορίας.

Ενώ αναμένονται μηχανικές βλάβες στα αεροσκάφη με την πάροδο του χρόνου, μια ταχεία αύξηση των μηχανικών αστοχιών σε όλο τον στόλο μπορεί να υποδηλώνει ότι, κάτι θεμελιώδες έχει αλλάξει. Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία από τη Δύση, θα μπορούσαν κάλλιστα να επηρεάσουν την ικανότητα της Ρωσίας να κατασκευάζει και να συντηρεί εξαρτήματα, που απαιτούνται για τη διατήρηση της ασφάλειας των αεροσκαφών.

Η πιο πιθανή επιλογή είναι ότι, οι σαρωτικές κυρώσεις από τη Δύση έχουν καταστήσει δύσκολο να βρεθούν τα εργαλεία και τα υλικά που χρειάζονται, για τη συντήρηση και τη συντήρηση.

Υπάρχει προτεραιότητα και σε αυτό. Πολυάριθμες αναφορές τόσο από τη Δύση όσο και από τις ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες έχουν επισημάνει ότι, οι δυτικές κυρώσεις περιορίζουν σοβαρά την κατασκευαστική ικανότητα της Ρωσίας, περιορίζοντας την προμήθεια αρμάτων μάχης, πυραύλων και άλλου εξοπλισμού .

Η συντήρηση στόλων αεροσκαφών περιλαμβάνει χειριστές υψηλής εξειδίκευσης, με γνώση του συγκεκριμένου αεροσκάφους, μόνο μερικά από τα οποία μπορούν να μεταφερθούν από την εμπορική βιομηχανία. Αλλά η συντήρηση απαιτεί επίσης, εξειδικευμένα εξαρτήματα και εργαλεία επισκευής.

Ανταλλακτικά αεροσκαφών, φυσικά, φθείρονται με την πάροδο του χρόνου. Τα εξαρτήματά τους, απαιτούν συχνά εργαλεία ακριβείας και ειδικά υλικά και υπάρχει κάποια επικάλυψη μεταξύ πολιτικών και στρατιωτικών αεροσκαφών. Κάποια στιγμή όμως, τα ανταλλακτικά πρέπει να προέρχονται από νέα παραγωγή.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό

Ορισμένοι αναλυτές προσπάθησαν να ρίξουν την ευθύνη στον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά αυτό δεν θα εξηγούσε τα αεροπλάνα που συντρίβονται μακριά από τις γραμμές του μετώπου.

 Για να εμβαθύνουμε, ας δούμε τα έξι περιστατικά συντριβών ρωσικών αεροσκαφών από τον Σεπτέμβριο. Τέσσερις από αυτές τις συντριβές, αφορούσαν μαχητικά αεροσκάφη υψηλής χρήσης, ενώ δύο δεν συμμετείχαν άμεσα σε μάχη, ούτε φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό στην Ουκρανία.

Η Ρωσία, έχει χρησιμοποιήσει τα παλαιότερα SU-25 εκτενώς στην Ουκρανία. Μπορούν να αναμένονται αστοχίες λόγω ηλικίας και έλλειψης συντήρησης, δεδομένων των ρυθμών εξόδου από τη Ρωσία για τις συντριβές τους μετά την απογείωση.

Στη συνέχεια, υπάρχει αυτή η αναφορά ενός μαχητικού MIG-31 που συνετρίβη κατά την απογείωση. Η Ρωσία, έχει χρησιμοποιήσει αυτά τα γηρασμένα αεροσκάφη, για να υποστηρίξει εκτενώς τις επίγειες επιθέσεις SU-25.

Το πιο δημόσιο περιστατικό ήταν η συντριβή, ενός σχετικά νέου αεροσκάφους επίθεσης εδάφους SU-34, τραγικά, σε μια ρωσική πολυκατοικία. Αυτού του είδους οι αστοχίες, θα μπορούσαν να είναι αναμενόμενες δεδομένης της βαριάς χρήσης του αεροσκάφους στην Ουκρανία.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι, ακόμη και αεροσκάφη που δεν συμμετέχουν στη ρωσική εισβολή συντρίβονται. Αυτά τα αεροσκάφη, χρησιμοποιούνταν ως πλατφόρμες εκπαίδευσης και τα αντίστοιχα μαχητικά τους έχουν περιορισμένη χρήση στον τρέχοντα πόλεμο.

Το γεγονός ότι, η Μόσχα έχει χάσει πολλούς τύπους αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που δεν εμπλέκονται στην εισβολή στην Ουκρανία, μπορεί να υποδηλώνει έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού για τη συντήρηση του αεροσκάφους, τρίτες εταιρείες μπορεί να μην είναι σε θέση να κατασκευάσουν και να επισκευάσουν επαρκώς εξαρτήματα ή εργαλεία και υλικά για την κατασκευή ή μπορεί να μην είναι διαθέσιμα εξαρτήματα επισκευής. 

Ποιο είναι όμως;

Φαίνεται απίθανο να φταίει η έλλειψη εξειδικευμένων ανθρώπων συντήρησης. Ενώ, οι ρωσικές αεροπορικές βάσεις δέχθηκαν επίθεση, οι ζημιές δεν ήταν εκτεταμένες και οι συντηρητές πιθανότατα δεν θα είχαν μεταφερθεί σε μονάδες εμπρός μάχης.

Από την άλλη, ο γηρασμένος εξοπλισμός δεν είναι το μόνο πρόβλημα εδώ, καθώς αυτό είναι κάτι κοινό μεταξύ πολλών στρατιωτικών, αλλά όπως τόνισε ο αναλυτής του Teal Group Richard Aboulafia στο Defense News, η Ρωσία δεν είχε ποτέ ένα ιδιαίτερα δυνατό πρόγραμμα όσον αφορά τη συντήρηση.

Όμως, όπως τόνισαν άλλοι αναλυτές, αυτά τα ρωσικά αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν πολύ πιο εκτεταμένα από το κανονικό, λόγω της σύγκρουσης με την Ουκρανία.

Σύμφωνα με τον ανώτερο συνεργάτη του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών, Paul Schwartz, «υπάρχει ξεκάθαρα σχέση μεταξύ του αυξημένου ρυθμού των στρατιωτικών επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και του αυξημένου πλήθους ατυχημάτων για στρατιωτικά αεροσκάφη».

Με απλά λόγια, η Ρωσία έχει χρησιμοποιήσει υπερβολικά το στρατιωτικό της αεροσκάφος σε σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό φαινομενικά συνέβαλε στις συντριβές.

Ο ακριβής ρυθμός της τρέχουσας χρήσης αεροσκαφών από τη Ρωσία σε σύγκριση με το 2015 είναι ασαφής, ωστόσο, δεδομένης της συνεχιζόμενης στρατιωτικής σύγκρουσης από την εισβολή της στην Ουκρανία, είναι πιθανότατα υψηλότερος από το κανονικό. 

Αυτό, επίσης, θα μπορούσε να παίξει ρόλο στη συνεχιζόμενη σειρά συντριβών ρωσικών αεροσκαφών.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ