Σύμφωνα με την UAC, η δοκιμαστική πτήση διάρκειας 56 λεπτών ήταν χωρίς περιστατικά. «Στο αεροσκάφος δοκιμάζεται ένα σύνολο εξοπλισμού επί του σκάφους με εκτεταμένη λειτουργικότητα, έξυπνη υποστήριξη πληρώματος και δυνατότητα χρήσης μεγάλης γκάμας νέων όπλων. Είναι επίσης δυνατή η εγκατάσταση του κινητήρα του δεύτερου σταδίου στο αεροσκάφος», ανέφερε η υπηρεσία.
Έξυπνη υποστήριξη πληρώματος
Η έξυπνη υποστήριξη πληρώματος επιτρέπει στον ενσωματωμένο υπολογιστή του Su-57, να εκτελεί εργασίες συγκυβερνήσεως, αφήνοντας τον πιλότο να επικεντρωθεί σε κρίσιμες λειτουργίες. Το αεροσκάφος αναλαμβάνει τον χειρισμό και την προετοιμασία της χρήσης όπλων, σύμφωνα με τον Γιούρι Σλιουσάρ, (Γενικός Διευθυντής του UAC). Το αεροσκάφος διαθέτει επίσης, υψηλό βαθμό ευφυούς αυτοματισμού στη μάχη.
Ο Nikita Dorofeev, επικεφαλής του τμήματος πιλοτηρίου του Sukhoi Design Bureau, είπε ότι στο μέλλον, ένας πιλότος Su-57 θα μπορεί να ελέγχει το αεροπλάνο με κινήσεις των ματιών ή την φωνή. Παρά την πολυπλοκότητα ενός τέτοιου συστήματος, καθώς η ανθρώπινη κόρη κινείται συνεχώς ασυνείδητα, το πρωτότυπό της υπάρχει ήδη, τόνισε ο Dorofeev.
Επίσης, επί του παρόντος, ο στόχος είναι να διδάξει το σύστημα να κατανοεί φράσεις που δεν έχουν μάθει, αλλά το πλαίσιο, έτσι ώστε σε ακραίες συνθήκες, «ο πιλότος να μην χρειάζεται να θυμάται ακριβώς ποια φράση πρέπει να προφέρει».
Σύμφωνα με τον Rafael Suleimanove, δοκιμαστικό πιλότο του Sukhoi Design Bureau, το Intelligent Crew Support επιτρέπει στο Su-57 να «εκτελεί τα πάντα στον αέρα».
«Η πλοήγηση αυτού του αεροσκάφους είναι πολύ ευχάριστη και άνετη. Σας επιτρέπει να εκτελείτε τα πάντα στον αέρα. Αυτές οι δυνατότητες, σε συνδυασμό με ισχυρά όπλα που σας επιτρέπουν να εκτελείτε εργασίες τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος, σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, μέρα και νύχτα, σε οποιαδήποτε γεωγραφικά πλάτη, το καθιστούν ένα ισχυρό όπλο στα χέρια των πιλότων», είπε ο πιλότος δοκιμής.
Ο Suleimanove σημείωσε επίσης ότι, οι γενιές των αεροσκαφών Su είναι πολύ παρόμοιες. Οι πιλότοι που πετούν το Su-35, μπορούν εύκολα να πετάξουν το μαχητικό πέμπτης γενιάς.
Στάδιο 2 Κινητήρας
Όταν σχεδιάστηκε αρχικά, το Su-57 προβλεπόταν να τροφοδοτείται από έναν νέο κινητήρα , που αναφέρεται ως Izdeliye (Προϊόν) 30, ο οποίος θα του επέτρεπε να ταξιδεύει με υπερηχητική ταχύτητα χωρίς τη χρήση μετακαυστών.
Το αεροσκάφος, ωστόσο, αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε χρησιμοποιώντας μια προσωρινή μονάδα παραγωγής ενέργειας, τον κινητήρα NPO Saturn Product 117, ο οποίος προέρχεται από τους turbofans AL-41F-1S που αναπτύχθηκαν για το Su-35.
Ο Izdeliye 30, θα βελτιώσει την ώθηση και την απόδοση καυσίμου του μαχητικού και θα μειώσει τις απαιτήσεις βάρους και συντήρησης. Ο κινητήρας Izdeliye 30, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε πτήση στις 5 Δεκεμβρίου 2017. Έκτοτε, ο κινητήρας έχει υποβληθεί σε εντατικές πτητικές δοκιμές. Από τον Οκτώβριο του 2019, ο κινητήρας είχε υποβληθεί σε 16 πτητικές δοκιμές σε ένα τροποποιημένο Su-57.
Η Izvestia επικαλέστηκε τον Γιούρι Σλιουσάρ, γενικό διευθυντή του UAC, ο οποίος είπε ότι ο κινητήρας του Stage 2, υποβαλλόταν σε εντατικές δοκιμές. «Ο κινητήρας είχε δοκιμαστεί σε πτήση για διάνυσμα ώσης και το σύστημα λαδιού του είχε δοκιμαστεί υπό αντίξοες συνθήκες πτήσης. Οι δοκιμές του κινητήρα, επίσης, είναι σε εξέλιξη», ανέφερε.
Ένας υπάλληλος του Γραφείου Σχεδίασης της Sukhoi, είπε στο TASS τον Σεπτέμβριο του 2022 ότι, σε αντίθεση με τα μαχητικά 4ης γενιάς, το Su-57 μπορεί να διατηρήσει υπερηχητικές ταχύτητες κατά το μεγαλύτερο μέρος του προφίλ της αποστολής του, ακόμη και όταν εμπλέκεται σε μάχη.
«Εάν ένα αεροσκάφος τέταρτης γενιάς, πετά σε υποηχητικές ταχύτητες τις περισσότερες φορές και εκτελεί συγκεκριμένες αποστολές μάχης με υπερηχητικές ταχύτητες πτήσης, τότε αυτό το αεροσκάφος (Su-57) έχει σχεδιαστεί για το μεγαλύτερο μέρος της «ζωής» του σε υπερηχητικές ταχύτητες πτήσης», είπε.
Λειτουργική χρήση στην Ουκρανία
Το Ρωσικό Υπουργείο Εξωτερικών έσπασε επιτέλους τη σιωπή του, σχετικά με τη χρήση μαχητικών Su-57 στις συνεχιζόμενες ειδικές στρατιωτικές επιχειρήσεις της Ουκρανίας (SMO). Ο στρατηγός Sergei Surovikin, διοικητής της κοινής ομάδας στρατευμάτων στην περιοχή του SMO, δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης: «Όσον αφορά την ποιότητα της χρήσης μάχης, θα ήθελα ιδιαίτερα να ξεχωρίσω το πολυλειτουργικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς Su-57. Είπε ότι η κατοχή μιας μεγάλης γκάμας όπλων, επιλύει πολύπλευρα καθήκοντα χτυπήματος στόχων αέρος και εδάφους σε κάθε πτήση», είπε.
Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: Ομολογία Ρώσου στρατηγού: Ναι στην Ουκρανία χρησιμοποιούμε τα Su-57- Καταστρέφουμε στόχους – Ποια όπλα χρησιμοποιεί, αναφέραμε ότι, το σχόλιο του στρατηγού Surovikin υποδηλώνει ότι το Su-57 χρησιμοποιείται τόσο σε ρόλους αέρος-αέρος όσο και σε ρόλους αέρος-εδάφους και στους δύο ρόλους είχε πετύχει χτυπήματα.
Να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούνιο του 2022, η Ρωσία χρησιμοποίησε μια πτήση τεσσάρων μαχητικών αεροσκαφών Su-57 συνδεδεμένα σε ένα ενιαίο δίκτυο πληροφοριών, κατά τη διάρκεια ειδικής επιχείρησης για την υπεράσπιση του Ντονμπάς για την καταστροφή της αντιαεροπορικής άμυνας του εχθρού.
Ένα προηγούμενο άρθρο στους Eurasian Times, αναφέρθηκε στα οπλικά συστήματα και τις τακτικές που πιθανότατα χρησιμοποιεί η ρωσική Πολεμική Αεροπορία για επιχειρήσεις Su-57 ως μέρος του SMO.
Παραγωγή Ramp Up
Τέλος η Rostec είπε ότι, μια νέα παρτίδα μαχητικών Su-57 θα πάει σύντομα στις Ρωσικές αεροπορικές δυνάμεις και ο ρυθμός παραγωγής αεροσκαφών θα αυξηθεί. Ο διευθυντής της κρατικής εταιρείας, Sergei Chemezov, δήλωσε ότι τα Su-57 βρίσκονται σε υψηλό βαθμό ετοιμότητας και τα αεροσκάφη θα πάνε στις Ρωσικές αεροπορικές δυνάμεις φέτος.