Ένοπλες Συρράξεις

Το καλύτερο μαχητικό της Ευρώπης; Ιταλικά Eurofighter Typhoon αναχαιτίζουν τα Ρωσικά μαχητικά πάνω από την Βαλτική Θάλασσα

Τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία μαίνεται και οι σχέσεις της Ρωσίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ) και την Ευρώπη, πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, Ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη έχουν επανειλημμένα πετάξει πάνω από τη Βαλτική Θάλασσα.

Με μόλις οκτώ «Alpha Scrambles» (αναχωρήσεις συναγερμού) την εβδομάδα πριν από τις 10 Οκτωβρίου και συνολικά 16 τους τελευταίους δύο μήνες, τα Eurofighter Typhoon της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας (ItAF) αναχαίτισαν και συνόδευσαν Sukhoi Su-30 της Ρωσικής Αεροπορίας (RuAF), Su-27, Su-24M ακόμη και κατασκοπευτικά αεροπλάνα Illyusin Il-20.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα της κορυφαίας πύλης αεροπορικών ειδήσεων, The Aviationist . Οι ItAF (ή Aeronautica Militaire), αποτελούν μέρος της ενισχυμένης αποστολής αεροναυτικής αστυνόμευσης του ΝΑΤΟ (eAPM) στην Πολωνία, από τις 28 Ιουλίου του τρέχοντος έτους και σταθμεύουν στη Ρουμανία υπό το eAPM-South.

Ρωσικά αεριωθούμενα αεροπλάνα συνεχίζουν να δοκιμάζουν το ΝΑΤΟ

Το Task Force Air (TFA) «White Eagle» πετά και εκπαιδεύεται επίσης, με τα  MiG-29 της Πολωνικής Πολεμικής Αεροπορίας και έχει αναχαιτίσει 19 ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη που ήταν εκεί, σύμφωνα με τον διοικητή του TFA White Eagle, σμήναρχος Salvatore Florio.

«Εδώ στην Πολωνία, η δραστηριότητα είναι έντονη. Από την άλλη, όλες αυτές οι εισβολές ή προσεγγίσεις στον εναέριο χώρο του ΝΑΤΟ από ρωσικά αεροσκάφη (είναι) αν και πάντα, σε τμήματα διεθνών υδάτων. Ωστόσο, παραμένουμε ψύχραιμοι γιατί είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τη δουλειά μας. Και το ηθικό είναι υψηλό», είπε ο Florio.

Στην Πολωνία, το ItAF  πετά δύο φορές την ημέρα και πάνω από 250 ώρες απευθείας πάνω από τον Πολωνικό ουρανό, εκ των οποίων οι 40 ήταν  πραγματικές αναχαιτίσεις Ρωσικών αεροσκαφών πάνω από διεθνή ύδατα, εντός των ορίων του Πολωνικού εναέριου χώρου.

Να επισημάνουμε ότι, υποστηρίζονται όταν χρειάζεται από το δεξαμενόπλοιο ανεφοδιασμού αέρος-αέρος και τα μεταφορικά αεροσκάφη KC-767A και τα αεροπλάνα G550 Conformal Airborne Early Warning (CAEW).

Ο ρόλος τους είναι να ενισχύσουν τη θέση αποτροπής στη βορειοανατολική πλευρά του εναέριου χώρου του ΝΑΤΟ, καθώς και να εξασφαλίσουν την ακεραιότητα και την ασφάλεια του Πολωνικού εναέριου χώρου και όλων των χωρών της Συμμαχίας, διατηρώντας παράλληλα μια στρατηγική ευελιξία για επέμβαση σε άλλους τομείς γρήγορα, αν προκύψει ανάγκη.

Οι εισβολές και οι αναχαιτίσεις, φαίνεται να είναι μια απλή επίδειξη δύναμης, με βάση το γεγονός ότι, τέτοιου είδους επιδρομές με αεροσκάφη του ΝΑΤΟ πάνω από τη βόρεια Ευρώπη ήταν συνηθισμένες για πάνω από μια δεκαετία. 

Ο Florio αναφέρει: «Μερικές φορές οι Ρώσοι είναι πιο συνεργάσιμοι. Σε άλλες περιπτώσεις είναι λιγότερο, αλλά είμαστε προσεκτικοί και προσπαθούμε να αποφύγουμε οποιαδήποτε παρεξήγηση και να αποκλιμακώσουμε την κατάσταση. Αλλά, έχουν αυξηθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία εν μέσω του πιο ευαίσθητου γεωπολιτικού Ψυχρού Πολέμου».

Αλλά η επιθετικότητα δεν είναι ίδια με αυτή που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, όταν το ΝΑΤΟ, οι ΗΠΑ και η Ρωσία, βρίσκονταν πάντα σε επιφυλακή στην Ευρώπη. Και οι δύο εμπόλεμοι, είχαν αναπτύξει προοδευτικά μέσα σε όλα τα σύνορά τους και βρίσκονταν άμεσα σε μόνιμη κατάσταση κινητοποίησης.

Η Ρωσία, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ έχουν δηλώσει ότι δεν ενδιαφέρονται να πολεμήσουν η μία την άλλη, με τη Ρωσία να διευκρινίζει ότι, ενδιαφέρεται μόνο να εμποδίσει την πιθανή ένταξη της Ουκρανίας στο στρατιωτικό μπλοκ.

Eurofighter Typhoon – Το καλύτερο μαχητικό της Ευρώπης;

Η κατάσταση επαναφέρει την εστίαση στη σημασία του Typhoon ως όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά ως ενός από τα καλύτερα μαχητικά στον κόσμο εναντίον της Ρωσίας, ειδικά των προηγμένων πλατφορμών της όπως τα Su-30SM2 και Su-35.

 Το Typhoon έχει αναβαθμισμένα τα ηλεκτρονικά, τα αεροηλεκτρονικά, τα ραντάρ, τους αισθητήρες και τα πακέτα όπλων. Επιπλέον, όντας αρχικά τζετ 4ης γενιάς, έχει επίσης το πλεονέκτημα ότι είναι αναβαθμισμένο για τις επόμενες δεκαετίες.

Να αναφέρουμε ότι, το Eurofighter Typhoon που αναπτύχθηκε από κοινού από την Ισπανία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, και ο ανταγωνιστής του, το Su-35, δεν διαθέτουν ραντάρ Active Electronically Scanned Array (AESA).

Οι παθητικές ηλεκτρονικά σαρωμένες συστοιχίες (PESA) Irbis-E και CAPTOR-M που τοποθετούνται στη «μύτη» του μαχητικού, είναι σχεδόν συγκρίσιμες σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο, το Praetorian Defensive Aids Sub-System του Leonardo, δίνει στο Typhoon ένα σαφές πλεονέκτημα στην παθητική παρακολούθηση.

Επιπλέον, οι «Τυφώνες» της Βασιλικής Αεροπορίας (RAF) της Βρετανίας είναι «καθ' οδόν», για να λάβουν το Ευρωπαϊκό Κοινό Σύστημα Ραντάρ (ECRS) Mk.2, ως μέρος του προγράμματος αναβάθμισης 2,35 δισεκατομμυρίων ευρώ που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

Αυτό θα περιλαμβάνει επίσης, τον πιο πρόσφατο υπολογιστή αποστολής, έλεγχο πτήσης, πλοήγηση, εξοπλισμό επικοινωνίας και, το πιο σημαντικό, μια σουίτα Ηλεκτρονικού Πολέμου (EW) και Ηλεκτρονικών  Αντιμέτρων (ECM).

Αλλά ο οριστικός παράγοντας έχει συχνά επισημανθεί ότι, είναι ο πύραυλος αέρος-αέρος (AAM), πέρα ​​από την οπτική εμβέλεια (BVR) που αναπτύχθηκε από την MBDA. Η πρόωσή του ramjet και η ικανότητά του να ελέγχεται από πολλαπλά φιλικά μέσα, όπως τα αεροσκάφη AEW σε όλη τη διαδρομή πτήσης του, θεωρείται απαράμιλλη και αναμένεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο στα Ρωσικά αεροσκάφη.

Τέλος να αναφέρουμε ότι, το Su-35 έχει υψηλότερη μέγιστη ταχύτητα αέρα 2,25 Mach από τα 2,0  Mach  του Typhoon. Το Sukhoi έχει εξαιρετική εμβέλεια μάχης 1.600 χιλιομέτρων, σε σύγκριση με τα 1.389 χιλιόμετρα του Typhoon και μεγαλύτερη ευελιξία.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ