Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Σάλος με τη γέφυρα του Κερτς! Αυτές είναι οι τέσσερις θεωρίες για το κρίσιμο χτύπημα- Ποια αποδεικνύεται;

Στις 6:03 π.μ. τοπική ώρα, στις 8 Οκτωβρίου, σημειώθηκε μια μεγάλη έκρηξη στη γέφυρα του στενού Κερτς που συνδέει τη χερσόνησο της Κριμαίας με τη Ρωσία. Η έκρηξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή του ενός από τα δύο παράλληλα οδοστρώματα, καθώς και σοβαρές ζημιές στο άλλο. Τρένο που μετέφερε εύφλεκτα καύσιμα πυρπολήθηκε από την έκρηξη προκαλώντας σημαντικές ζημιές και στη σιδηροδρομική γέφυρα.

Η Ρωσία ανακοίνωσε σήμερα ότι διέταξε την επισκευή έως την 1η Ιουλίου 2023 της γέφυρας της Κριμαίας, που καταστράφηκε εν μέρει από μια έκρηξη που σημειώθηκε το περασμένο Σάββατο για την οποία η Μόσχα κατηγορεί το Κίεβο. Η κυβέρνηση "ορίζει προθεσμία για το τέλος των κρατικών συμβολαίων για την εκτέλεση των εργασιών την 1η Ιουλίου 2023", αναφέρει ένα διάταγμα που υπέγραψε ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η γέφυρα της Κριμαίας, σύμβολο της προσάρτησης της ομώνυμης ουκρανικής χερσονήσου και κρίσιμης σημασίας για τον ανεφοδιασμό των ρωσικών στρατευμάτων που έχουν εμπλακεί στην Ουκρανία, καταστράφηκε εν μέρει από επίθεση με παγιδευμένο με εκρηκτικά φορτηγό, σύμφωνα με τη Μόσχα.

Αρχικά υπήρχαν τέσσερις θεωρίες για το ποια θα μπορούσε να ήταν η αιτία της έκρηξης. Καθώς λαμβάνουμε σταδιακά περισσότερες εικόνες και βίντεο τόσο από την ίδια την επίθεση όσο και από τα επακόλουθα, τα στοιχεία έχουν ουσιαστικά αποκλείσει τρεις από τις θεωρίες, αφήνοντας μία ως πιθανή αιτία.

Οι τέσσερις αρχικές θεωρίες ήταν:

  • Ένα σκάφος κάποιου είδους που εκρήγνυται κάτω ή δίπλα στο κατάστρωμα του δρόμου.
  • Μια ουκρανική ομάδα SOF τοποθετεί εκρηκτικά στη γέφυρα.
  • Ένα χτύπημα πυραύλων, με τη θεωρία να επικεντρώνεται στη χρήση του ATACMS.
  • Ένα πολιτικό φορτηγό που χρησιμοποιείται ως VBIED που εκρήγνυται στο κατάστρωμα του δρόμου.

Έκρηξη σκάφους

Η θεωρία ότι η έκρηξη θα μπορούσε να ήταν το αποτέλεσμα ενός σκάφους που ανατινάχθηκε κάτω από τη γέφυρα αρχικά απέκτησε έλξη λόγω ενός βίντεο παρακολούθησης από την ώρα της έκρηξης που δείχνει την εμφάνιση ενός κύματος κάτω από τη γέφυρα λίγο πριν την έκρηξη. Αυτό το κύμα στη συνέχεια θεωρήθηκε από πολλούς ότι ήταν το απόγειο ενός σκάφους που ταξίδευε κάτω από τη γέφυρα πριν εκραγεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυτό το μέρος της θεωρίας μπορεί εύκολα να απομυθοποιηθεί καθώς το βίντεο δείχνει το κύμα να εμφανίζεται κάτω από ένα άνοιγμα γέφυρας που παρέμεινε άθικτο μετά την έκρηξη. 

Τα δεδομένα ανέμου από την ώρα της έκρηξης στο αεροδρόμιο του Κερτς, περίπου 11 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της γέφυρας, δείχνουν ότι οι ανέμοι έρχονταν εκείνη τη στιγμή από ανατολικά-βορειοανατολικά με ταχύτητα περίπου 19 χλμ./ώρα. Αυτή η κατεύθυνση ανέμου αντιστοιχεί στον άνεμο που χτυπά τη γέφυρα σε κάθετη γωνία από την πλευρά της γέφυρας του δρόμου. Αυτό μπορεί να εξηγήσει την εμφάνιση του κύματος πριν από την έκρηξη.

Αυτή η κατεύθυνση του ανέμου μπορεί να επιβεβαιωθεί από το βίντεο που δείχνει την έκρηξη, όπου καπνός και συντρίμμια κινούνται από τη γέφυρα του δρόμου προς τη σιδηροδρομική γέφυρα. Ο άνεμος συνέχισε να έρχεται από την ίδια κατεύθυνση καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί από μεταγενέστερες εικόνες που δείχνουν τη φωτιά και τον καπνό από τα φλεγόμενα βαγόνια που φεύγουν μακριά από την οδική γέφυρα.

Μια παραλλαγή της θεωρίας του σκάφους που κάνει επίσης γύρους περιλαμβάνει ένα σκάφος που εκρήγνυται ενώ βρίσκεται δίπλα στη γέφυρα αντί να βρίσκεται κάτω από το άνοιγμα. Εδώ πολλά από τα ίδια στοιχεία έλλειψης ζημιάς στο κάτω μέρος της γέφυρας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να την απομυθοποιήσουν. Ιδιαίτερα η ορατή κλίση προς τα έξω των κύριων δοκών στο κατεστραμμένο τμήμα. Εάν η έκρηξη είχε συμβεί δίπλα στη γέφυρα, θα είχαν ζημιά από την έκρηξη που τους λυγίζει προς την ίδια κατεύθυνση αντί να απομακρύνονται το ένα από το άλλο.

Πρόσθετα στοιχεία εναντίον αυτής της θεωρίας μπορούν να βρεθούν στην κορυφή του δρόμου. Εδώ μπορούμε να δούμε ότι οι στύλοι του προστατευτικού κιγκλιδώματος στο εξωτερικό άκρο του γκρεμισμένου ανοίγματος, που θα ήταν πιο κοντά σε μια έκρηξη δίπλα στη γέφυρα, είναι λυγισμένοι προς τα έξω σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών. Αυτό δείχνει ότι η έκρηξη προήλθε από την κατεύθυνση του καταστρώματος του δρόμου και όχι από δίπλα στη γέφυρα.

Αυτή τη στιγμή, ο συνδυασμός όλων αυτών των αποδεικτικών στοιχείων από τη σκηνή της έκρηξης αποκλείει τη θεωρία του σκάφους ως ρεαλιστική και πιθανή αιτία της έκρηξης. Πάρα πολλοί παράγοντες δεν συνάδουν με αυτήν τη θεωρία ή δείχνουν συγκεκριμένα το αντίθετο από την αναμενόμενη ζημιά εάν αυτή ήταν η αιτία.

Σαμποτάζ Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων

Αμέσως μετά την έκρηξη, πολλά άτομα υψηλού προφίλ υποστήριξαν ότι η έκρηξη θα μπορούσε να προκλήθηκε από τις ουκρανικές ειδικές δυνάμεις που τοποθέτησαν εκρηκτικά στη γέφυρα για να την καταρρίψουν.

Αυτή η θεωρία έχει τα περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία που στρέφονται εναντίον της. Πρώτον, το βίντεο παρακολούθησης από την ώρα της έκρηξης δείχνει ότι η έκρηξη δημιούργησε μια βολίδα πλάτους τουλάχιστον 100 μέτρων, αρκετά μεγάλη ώστε να κατακλύσει τόσο τα ανοίγματα της οδικής γέφυρας όσο και τη σιδηροδρομική γέφυρα. Μια βολίδα αυτού του μεγέθους θα απαιτούσε μια ποσότητα εκρηκτικών που απλά δεν είναι ρεαλιστικά εφικτό να μεταφέρει μια ομάδα ειδικών δυνάμεων και στη συνέχεια να προχωρήσει στην απόκρυψη στη δομή.

Δεύτερον, όπως φαίνεται σε όλες τις εικόνες που δείχνουν τις συνέπειες της έκρηξης, το άνοιγμα που κατέρρευσε έσπασε κοντά στη μέση πριν καταρρεύσει. Αυτή θα ήταν μια ρεαλιστικά ανέφικτη και μη πρακτική τοποθεσία για να τοποθετήσετε την ποσότητα εκρηκτικών που απαιτείται για τη δημιουργία της έκρηξης που φαίνεται στα βίντεο. Αν έβαζαν αυτή την τεράστια ποσότητα εκρηκτικών, θα ήταν πιο εφικτή η τοποθέτησή της σε προβλήτα γέφυρας.

Τρίτον, αν επρόκειτο για σαμποτάζ SOF, η δολιοφθορά σε ένα μόνο άνοιγμα της οδικής γέφυρας κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης τόσο επικίνδυνης όσο αυτή θα ήταν ελάχιστα λογική. Εάν μια ομάδα ειδικών δυνάμεων είχε εισαχθεί εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η σιδηροδρομική γέφυρα θα ήταν ο λογικός στόχος λόγω της σημασίας της στη ρωσική επιμελητεία.

Αυτοί οι λόγοι καθιστούν αυτή τη θεωρία απίστευτα απίθανη και αυτή τη στιγμή αποκλείεται εντελώς ως πιθανή αιτία της έκρηξης.

Κρούση πυραύλων

Πολλοί εικάζουν ότι η πρόσκρουση του πυραύλου ήταν η αιτία της έκρηξης. Δεδομένης της απόστασης από την πρώτη γραμμή, ο μόνος πύραυλος που θα μπορούσε ρεαλιστικά να χρησιμοποιηθεί στην επίθεση είναι το MGM-140 ATACMS. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πειστικές αποδείξεις ότι το ATACMS βρίσκεται στην κατοχή του ουκρανικού στρατού. Από τότε που οι πρώτες αποστολές του M142 HIMARS έφτασαν στην Ουκρανία, η κυβέρνηση των ΗΠΑ αρνείται συνεχώς ότι προμήθευσε πυραύλους ATACMS στην Ουκρανία.

Το κύριο κομμάτι των φυσικών αποδεικτικών στοιχείων που καταδεικνύουν κατηγορηματικά ότι το ATACMS είναι η αιτία της έκρηξης είναι το μέγεθος της έκρηξης. Το ATACMS χρησιμοποιεί μια κεφαλή 500lb WAU-23/B, η οποία είναι πανομοιότυπη με την WDU-18/B που χρησιμοποιείται στους αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon. Αυτή η κεφαλή περιέχει 216 λίβρες Destex (Απευαισθητοποιημένο Tritonal) που έχει σχετική αποτελεσματικότητα TNT 1,05. Αυτό σημαίνει ότι 216 λίβρες Destex ισοδυναμούν σε ενέργεια με 226,8 λίβρες TNT. Αυτό είναι τουλάχιστον 10 συντελεστής μικρότερος από ό,τι θα απαιτούνταν για να προκληθεί η έκρηξη που φαίνεται στο βίντεο. Σε μια συνέντευξη στα φινλανδικά μέσα ενημέρωσης, ο απόστρατος Ταγματάρχης Myka Tyry των Ενόπλων Δυνάμεων της Φινλανδίας εκτίμησε ότι θα απαιτούνταν 1000-2000 κιλά (2200-4400 λίβρες) εκρηκτικών για να προκληθεί η έκρηξη που φαίνεται στο βίντεο και να προκληθεί ζημιά. Αυτό αποκλείει επίσης τον μη λειτουργικό ουκρανικό βαλλιστικό πύραυλο Hrim-2, ο οποίος έχει κεφαλή περίπου διπλάσια από το μέγεθος του ATACMS.

Η απόσταση από τη γέφυρα της Κριμαίας έως τις τρέχουσες γραμμές του μετώπου θα απαιτούσε επίσης την εκτόξευση ενός πυραύλου ATACMS εξαιρετικά κοντά στην πρώτη γραμμή, γεγονός που θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο το M142 HIMARS ή το M270 που εκτοξεύει τον πύραυλο. Πυροβολώντας το ATACMS τόσο κοντά στις γραμμές του μετώπου τη νύχτα πιθανότατα θα είχε επίσης ειδοποιήσει τις ρωσικές δυνάμεις για την εκτόξευση δίνοντας χρόνο για απόπειρες αναχαίτισης αεράμυνας. Δεν υπήρξαν αναφορές για τέτοιες απόπειρες αναχαίτισης τη νύχτα της επίθεσης.

Φορτηγό VBIED

Ένα φορτηγό φορτωμένο με εκρηκτικά είναι η επίσημη αιτία που αναφέρουν οι ρωσικές αρχές, γεγονός που έχει κάνει πολλούς ανθρώπους να αρνούνται κατηγορηματικά να πιστέψουν αυτή την αιτία γεγονότων λόγω προηγούμενων ρωσικών ψεμάτων. Αυτή τη στιγμή όμως, αυτή είναι η θεωρία που έχει τα περισσότερα υποστηρικτικά στοιχεία.

Πρώτον, έχουμε σημαντικό κάψιμο στην επιφάνεια του οδοστρώματος που δείχνει ότι η έκρηξη προήλθε από την κορυφή του οδοστρώματος όπου βρισκόταν το φορτηγό τη στιγμή της έκρηξης. Από αυτή τη γωνία μπορούμε επίσης να δούμε ότι τα άλλα δύο πτυσσόμενα ανοίγματα έχουν υποχωρήσει στους αρμούς διαστολής ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης του πρώτου ανοίγματος και δεν μπορούν να αντέξουν την προκύπτουσα αξονική φόρτιση.

Το τελικό πλαίσιο στα πλάνα ασφαλείας πριν από την έκρηξη δείχνει ότι το μπροστινό μέρος του φορτηγού είναι ακριβώς παράλληλο με τον λαμπτήρα στο κέντρο του ανοίγματος τη στιγμή της έκρηξης. Το άνοιγμα έχει μήκος 70 μέτρα και οι φανοί απέχουν μεταξύ τους 35 μέτρα. Δεδομένου του μήκους περίπου 20 μέτρων του φορτηγού, με θα τοποθετούσε τους πίσω άξονες του ρυμουλκούμενου περίπου στο 1/3 της διαδρομής κατά μήκος του ανοίγματος τη στιγμή της έκρηξης συνυπολογίζοντας την ορμή του προς τα εμπρός.

Βλέποντας την εικόνα κάτω από το κατάστρωμα του δρόμου μπορούμε να δούμε τις ενδείξεις ζημιάς από την πίεση από πάνω με την υπόκλιση έξω από τις κύριες δοκούς όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Επιπλέον, μπορούμε να δούμε μια τρύπα στη γέφυρα στη δεξιά λωρίδα, ακριβώς εκεί που θα βρίσκονταν οι πίσω άξονες του τρέιλερ. Αυτή η τρύπα δημιουργήθηκε από τη δύναμη της έκρηξης που εκτοξεύει τους πίσω άξονες προς τα κάτω με αρκετή δύναμη για να διεισδύσει στο κατάστρωμα του δρόμου.

Μια άλλη εικόνα του τμήματος που κατέρρευσε από την άλλη πλευρά δείχνει πρόσθετες ενδείξεις ότι το κατάστρωμα του δρόμου έχει λυγίσει από το κύμα πίεσης από την έκρηξη πριν σπάσει και καταρρεύσει. Αυτή η εικόνα δείχνει επίσης την τρύπα στο κατάστρωμα του δρόμου που πιθανότατα προκλήθηκε από την εμφύσηση των πίσω αξόνων μέσα από αυτό. Επιπλέον, υπάρχουν πολλά μικρά κομμάτια ζημιάς από κατακερματισμό στο κατάστρωμα του δρόμου ακριβώς πίσω από την τρύπα.

Ως αποτέλεσμα της κορύφωσης όλων των αποδεικτικών στοιχείων που έχουμε αυτή τη στιγμή, είναι αρκετά σίγουρο το συμπέρασμα ότι η έκρηξη στη γέφυρα της Κριμαίας προκλήθηκε από την έκρηξη μεγάλου όγκου εκρηκτικών φορτωμένων σε φορτηγό. Όλα τα φωτογραφικά στοιχεία από το σημείο της έκρηξης επιβεβαιώνουν τη θεωρία της βόμβας στο φορτηγό.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ