Ένοπλες Συρράξεις

Γαλλική Πολεμική Αεροπορία: “Αγώνας δρόμου” για να καλυφθεί η αγορά των Ελληνικών Rafale και να παραλάβει 42 επιπλέον καινούργια

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: Εμπλοκή! Τα σχέδια για νέα Rafale της Γαλλίας εξαρτώνται από την εκτέλεση του Ελληνικού συμβολαίου, αναφέραμε ότι  η πώληση 24 μεταχειρισμένων αεροσκαφών για την Ελλάδα και την Κροατία, ανέτρεψαν το σχέδιο του Νόμου περί Στρατιωτικού Προγραμματισμού της Γαλλίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μάλιστα αναφέραμε ότι, το Γαλλικό Υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων θα παραγγείλει 42 μαχητικά Dassault Rafale το 2023, για να καλύψει το χάσμα χωρητικότητας που δημιουργήθηκε από την πώληση 24 μεταχειρισμένων αεροσκαφών στην Ελλάδα και την Κροατία

Ο στρατηγός Frédéric Parisot, ανέφερε παράλληλα ότι πρέπει να αναζητηθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ ποσότητας και ποιότητας εξοπλισμού, αντλώντας όλα τα διδάγματα από τις συνεχιζόμενες εμπλοκές, ιδίως από τον πόλεμο στην Ουκρανία. «Πρώτα απ 'όλα, πρέπει οπωσδήποτε να ενισχύσουμε την παραγγελία για τα δώδεκα Rafales που πωλήθηκαν στην Κροατία, με μια πιο παγκόσμια παραγγελία προγραμματισμένη για το 2023, η οποία περιελάμβανε τριάντα αεροσκάφη και η οποία θα πρέπει να αυξηθεί σε σαράντα δύο Rafale Air, τα οποία θα παραδοθούν μεταξύ 2027 και 2030», είπε.

Το 2020, η τότε υπουργός Άμυνας Florence Parly, ανακοίνωσε τον στόχο να αυξηθεί ο αριθμός των μαχητικών Rafale, η ραχοκοκαλιά της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, από 102 σε 129 τζετ μέχρι το 2025. Αλλά η πρόσφατη εμπορική επιτυχία του μαχητικού αεροσκάφους διατάραξε αυτόν τον οδικό χάρτη.  

Τον Ιανουάριο του 2021, η Ελλάδα υπέγραψε παραγγελία 18 μαχητικών Rafale F3R για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, στο πλαίσιο των αυξημένων εδαφικών εντάσεων με την Τουρκία. 

Αυτά τα 42 αεροσκάφη περιλαμβάνουν 30 Rafale Air, στα οποία θα προστεθούν άλλα 12 αεροσκάφη για να αντικαταστήσουν τα μαχητικά που ελήφθησαν από τον στόλο της Αεροπορικής και Διαστημικής Δύναμης (AAE) προς όφελος της Κροατίας.

Η ΑΑΕ θα πρέπει επίσης, να αρχίσει να λαμβάνει την τελευταία δόση 4 αεροσκαφών τους επόμενους μήνες με εντολή, να αντικατασταθεί η πώληση τόσων μεταχειρισμένων αεροσκαφών στην Ελλάδα.

Τον Μάιο του 2021, ήταν η σειρά της Κροατίας να αγοράσει 12 μεταχειρισμένα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη F3R Rafale, για τον εκσυγχρονισμό της αεροπορίας της χώρας. Ωστόσο, αυτή τη φορά, δεν έγινε καμία νέα παραγγελία από τη Γαλλία.  

Η οπισθοδρόμηση επιβεβαιώθηκε από τον Γάλλο Αρχηγό του Επιτελείου Άμυνας, Στρατηγό Τιερί Μπουργκάρντ, σε ακρόαση με το γαλλικό κοινοβούλιο τον Οκτώβριο του 2021. 

«Το 2025, ο στόχος ήταν 129 Rafale, αλλά μόλις αφαιρεθούν τα 24 Rafale και προστεθούν αυτά που θα αγοραστούν, θα καταλήξουμε σε 117», είπε ο Burkhard στην Επιτροπή Άμυνας και Ενόπλων Δυνάμεων. 

Αλλά παραμένει καθαρά θεωρητικό, δεν μπορεί να αποκλειστεί η κλιμάκωση στην παραγωγή υπέρ των νέων εξαγωγών. Ας μην ξεχνάμε ότι, οι γαλλικές παραγγελίες ποικίλλουν ανάλογα με την επιτυχία των εξαγωγών, τις παραγωγικές δυνατότητες της Dassault Aviation και τις οικονομικές δυνατότητες της Γαλλίας.

Και οι γραμμές συναρμολόγησης της Dassault, θα πρέπει να είναι απασχολημένες στο άμεσο μέλλον, καθώς, τον Δεκέμβριο του 2021, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) υπέγραψαν συμφωνία για 80 νέα Rafales, τη μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία του αεροσκάφους . Επιπλέον, η Ινδονησία υπέγραψε μια δοκιμαστική παραγγελία για έξι Rafales τον Φεβρουάριο του 2022, αν και αυτή η σύμβαση βρίσκεται σε αναμονή λόγω προβλημάτων χρηματοδότησης. 

Αν και ο στόχος για το 2025 θα χαθεί, το Υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων σκοπεύει να αντικαταστήσει τα 12 κροατικά Rafales. Ο προϋπολογισμός του 2023 που παρουσιάστηκε στη γαλλική κυβέρνηση στις 26 Σεπτεμβρίου 2022, επιβεβαίωσε ότι 42 επιπλέον Rafales θα παραγγελθούν και θα παραδοθούν μεταξύ 2027 και 2030.  

«Οι συνέπειες της ελαφριάς πτώσης του σχήματος Rafale τα επόμενα δύο χρόνια, θα αφορούν λιγότερες επιχειρησιακές συμβάσεις από τις ικανότητες εκπαίδευσης πιλότων: φέτος αντιστοιχούν 164 ώρες ανά πιλότο μαχητικού σε σύγκριση με περίπου 147 ώρες για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι τεχνικές μας δυνατότητες είναι λιγότερες, αφού έχουμε λιγότερα αεροπλάνα και ο αριθμός των πιλότων είναι ίδιος», υπογράμμισε ο στρατηγός Parisot ενώπιον των βουλευτών. Μια «αποδεκτή» κατάσταση, με την προϋπόθεση ότι τα Rafales που παραγγέλθηκαν θα παραδίδονται στην ώρα τους.

Αυτά τα 42 νέα αεροσκάφη πιθανότατα θα παραδοθούν σύμφωνα με το πρότυπο F4, που βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Το F4 Standard θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της συνδεσιμότητας του Rafale με άλλα συστήματα μέσω νέων δορυφορικών συνδέσεων, διακομιστών επικοινωνίας και λογισμικού. Οι πτητικές δοκιμές του Rafale F4, ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2021 στο Dassault Aviation Flight Test Center στο Istres, στη νοτιοανατολική Γαλλία. 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ