Τα σιτηρά που έχουν σταλεί με φορτηγίδες, τρένα και φορτηγά στο λιμάνι της Ρουμανίας ανέρχονται περίπου στο 3% των 20 εκατομμυρίων τόνων που χρειάζονται για να μεταφερθούν πριν από τη νέα συγκομιδή που ξεκινά στα τέλη Ιουλίου για να αποφευχθούν σημεία συμφόρησης και να αποτραπεί μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση.
Με τα θαλάσσια λιμάνια της Ουκρανίας να είναι αποκλεισμένα μετά από την έναρξη του πολέμου πριν από περισσότερους από τρεις μήνες, η Ουκρανία, ο τέταρτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο αναγκάστηκε να στέλνει φορτία με τρένα μέσω των δυτικών συνόρων της ή μέσω των μικρών λιμανιών του στον ποταμό Δούναβη στη Ρουμανία.
Τα Ηνωμένα Έθνη σχεδιάζουν να δημιουργήσουν έναν θαλάσσιο διάδρομο για την Ουκρανία για να μεταφέρει σιτηρά μέσω των δικών της λιμανιών, με τη βοήθεια της Τουρκίας, αλλά υπήρχαν μεγάλες προκλήσεις για μια τέτοια συμφωνία.
Στην Κωνστάντζα, περισσότεροι από 262.000 τόνοι ουκρανικών σιτηρών έχουν ήδη αναχωρήσει με 15 πλοία, ανέφεραν οι λιμενικές αρχές στο Reuters, με περισσότερους από 339.000 τόνους σε σιλό και επιπλέον 120.294 τόνους να έχουν προγραμματιστεί να φτάσουν κυρίως με φορτηγίδες από τα λιμάνια Ρένι και Ισμαήλ του Δούναβη της Ουκρανίας.
Πέρυσι, από το λιμάνι της Κωνστάντζας διοχετεύθηκε η ποσότητα ρεκόρ των 25,2 εκατομμυρίων τόνων σιτηρών από τη Ρουμανία και τους γείτονές της που δεν έχουν πρόσβαση σε θάλασσα.
Τον Μάιο, η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού, η Comvex Viorel Panait εκτίμησε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης θα μπορούσαν να χειριστούν επιπλέον 20% πάνω από τον όγκο του περασμένου έτους, ή περίπου 5 εκατομμύρια τόνους.
Η Comvex, η οποία έχει χειριστεί τα περισσότερα από τα ουκρανικά σιτηρά μέχρι στιγμής, λειτουργεί τον ταχύτερο τερματικό σταθμό σιτηρών στην Ευρώπη, ο οποίος μπορεί να επεξεργαστεί έως και 70.000 τόνους την ημέρα.