Αναπτύχθηκαν στο Ιόνιο Πέλαγος στο πλαίσιο των αεροπορικών επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ που διεξάγονται πάνω από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία (ενισχυμένες Δραστηριότητες Επαγρύπνησης ), οι γαλλικές και αμερικανικές ομάδες μάχης, που σχηματίστηκαν αντίστοιχα γύρω από τα αεροπλανοφόρα Charles de Gaulle και USS Harry S. Truman, για την διεξαγωγή διαλειτουργικότητας μεταξύ του Γαλλικού Ναυτικού και του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού (Marine Nationale) και η ομάδα κρούσης του (CSG), απέπλευσαν στις αρχές Φεβρουαρίου για την ανάπτυξη «Mission Clemenceau 22». Το γαλλικό CSG θα διεξάγει «επιχειρήσεις τριών πλοίων» με το Cavour CSG του Ιταλικού Ναυτικού (Marina Militare) και το Truman CSG του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων, ο υποναύαρχος Μποιντεβέζι εξήγησε ότι η αποστολή Clemenceau 22 θα επικεντρωθεί στην περιοχή της Μεσογείου, αλλά ορισμένα από τα μέσα (μια φρεγάτα και μερικά μαχητικά) θα αναπτυχθούν επίσης στη Μαύρη Θάλασσα.
Το γαλλικό CSG θα εκπαιδευτεί αρχικά με το Ιταλικό Ναυτικό και το αεροπλανοφόρο ITS Cavour και το F-35B του. Στην Ανατολική Μεσόγειο, οι δύο αερομεταφορείς θα συναντηθούν με το USS Harry S. Truman (CVN 75) CSG και θα πραγματοποιήσουν σπάνιες «Tri Carrier Operations». Η γαλλική CSG θα διεξάγει πρόσθετες δραστηριότητες με την αμερικανική CSG. Στην επιστροφή, το γαλλικό CSG θα πλεύσει στην Αδριατική Θάλασσα.
Εκπρόσωπος του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, είπε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα γαλλικό CSG θα αλληλεπιδράσει με ένα CSG του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, μετά την πρόσφατη υπογραφή από τα δύο ναυτικά του Στρατηγικού Πλαισίου Διαλειτουργικότητας .
Αυτό συνεπάγεται κοινή χρήση πληροφοριών μέσω σύνδεσης δικτύων επικοινωνίας και συνδέσμων τακτικών δεδομένων, ικανότητα εφαρμογής γαλλικών και αμερικανικών αεροπορικών πόρων στα δύο αεροπλανοφόρα και στους ίδιους τομείς λειτουργίας, κυριαρχία εναέριων και θαλάσσιων χώρων σε σύνθετες επιχειρήσεις.
Όλες αυτές οι ικανότητες υπογραμμίζουν τη διαλειτουργικότητα των δύο συμμαχικών ναυτικών και την ενίσχυση των κοινών μάχιμων ικανοτήτων τους.
Σύμφωνα με πηγή του Γαλλικού Ναυτικού, οι επιχειρήσεις αερομεταφορέων μεταξύ Γάλλων και Αμερικανών θα πραγματοποιηθούν στην Ανατολική Μεσόγειο και θα πραγματοποιηθούν τα εξής:
- Συνδυασμένος έλεγχος θάλασσας
- Συνδυασμένη προβολή ισχύος
- Κοινή χρήση δεδομένων C4I (εντολές, έλεγχος, επικοινωνίες, υπολογιστές και νοημοσύνη).
Ένα σημαντικό στοιχείο σύμφωνα με το navalnews, είναι ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών, επειδή το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ χρησιμοποιεί ορισμένα πολύ αυστηρά συστήματα κρυπτογράφησης και τα δύο ναυτικά θα βεβαιωθούν, ότι αυτά τα κρυπτογραφημένα δεδομένα μπορούν να διαβαστούν και να έχουν πρόσβαση οι Γάλλοι.
Εν τω μεταξύ, αυτή η διαλειτουργικότητα, που έγινε δυνατή από το γεγονός ότι τα γαλλικά και αμερικανικά αεροπλανοφόρα έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με μια διάταξη CATOBAR , μεταφράζεται σε κοινές ενημερώσεις και σε κοινή χρήση των αντίστοιχων τακτικών αξιολογήσεων τους προκειμένου να «συντονίσουν στάσεις άμυνας και επιτήρησης σε βάθος». Αλλά και κυρίως μέσω της ανταλλαγής προσωπικού και... αεροσκαφών.
Γάλλοι και Αμερικανοί αξιωματικοί καταστρώματος, αντάλλαξαν τις θέσεις τους στα αεροπλανοφόρα προκειμένου να επιτρέψουν τη διασταυρούμενη ανάπτυξη του Rafale Marine και του F/A-18 Super Hornets.
Επίσης ένα E-2D Advanced Hawkeye πραγματοποίησε, για πρώτη φορά, «παρουσιάσεις προσγείωσης» στο αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle, ενώ δύο E-2C Hawkeyes, της επιβιβασμένης αεροπορικής ομάδας στο USS έκαναν το ίδιο στο Χάρι Σ. Τρούμαν.
Υπενθυμίζουμε ότι το Γαλλικό Ναυτικό, θα αντικαταστήσει τα τρία E-2C Hawkeyes που εφαρμόζει επί του παρόντος το Flotilla 4F με άλλα τόσα E-2D Advanced Hawkeyes, ενώ η διοίκηση ειδοποίησε πρόσφατα τη Northrop Grumman μέσω του Πενταγώνου.
Χάρη στο ηλεκτρονικά σαρωμένο ραντάρ AN/APY-9, το Advanced Hawkeye έχει την ικανότητα να παρέχει συνολική κάλυψη 360°, και να ακολουθεί πολύ μεγάλο αριθμό ιχνών (είτε αεροπορικώς είτε ναυτικά) σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Εξοπλισμένο με έναν νέο κινητήρα που βασίζεται στη Rolls-Royce T-56-A-427A, μπορεί να ανεφοδιαστεί με καύσιμα κατά την πτήση, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του. Τέλος, η γαλλική έκδοση του θα έχει έναν συγκεκριμένο υπολογιστή, που αναπτύχθηκε από την Service Industriel de l'Aéronautique .
Η Clemenceau 22 θα σηματοδοτήσει τη 14η επιχειρησιακή ανάπτυξη του γαλλικού CSG. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ο εκπρόσωπος του γαλλικού Υπουργείου Ενόπλων Δυνάμεων, Ερβέ Γκραντζάν, δήλωσε:
«Αυτή η ανάπτυξη είναι σύμβολο πολιτικής και στρατιωτικής ισχύος. Στέλνουμε ένα ισχυρό μήνυμα στους συνεργάτες και τους ανταγωνιστές μας. Η κατοχή ενός αεροπλανοφόρου με πυρηνική αποτροπή είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στη Γαλλία να έχει τον στρατιωτικό της βαθμό, τον βαθμό του μόνιμου μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Υπενθυμίζω επίσης ότι το αεροπλανοφόρο έχει την πυρηνική πολεμική αεροπορία και ότι είναι ένα από τα συστατικά στοιχεία της γαλλικής πυρηνικής αποτροπής.
Επιπλέον, το αεροπλανοφόρο και το CSG του είναι πιστοποιημένα από τη Δύναμη Αντίδρασης του ΝΑΤΟ και επομένως το αεροπλανοφόρο και το διοικητικό προσωπικό του αποτελούν βασικό πλεονέκτημα της Ατλαντικής συμμαχίας».