Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Η διαλειτουργικότητα του Rafale, F-35 Stealth Fighter Jet «Κορυφαία προτεραιότητα»

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει στείλει κυματισμούς συνεργασίας σε όλη την Ευρώπη με χώρες που επιδιώκουν να ενισχύσουν την άμυνά τους και να ενισχύσουν τη στρατιωτική συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στο Πενταπόσταγμα αναφέραμε σε άρθρο μας, με τίτλο : Αυτό δεν υπάρχει! Σύνδεση στα συστήματα F-35 με Rafale, ότι η Γαλλική Αεροπορία πιέζει για μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα Rafale- F-35 JSF- Υπάρχουν όλο και περισσότερες μοίρες F-35 εντός του ΝΑΤΟ και η διαλειτουργικότητα μεταξύ F-35 και Rafales είναι ακόμη ένα έργο σε εξέλιξη.

Η Γαλλία προσπαθεί τώρα να πιέσει για μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα μεταξύ των γαλλικών αεροσκαφών Rafale και του F-35 Joint Strike Fighter (JSF). Ανώτεροι στρατιωτικοί αξιωματούχοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γαλλία, συναντώνται κάθε 18 μήνες σε ένα πλαίσιο γνωστό ως, «συνομιλίες εμπλοκής χειριστή» για να αντιμετωπίσουν τις επιχειρήσεις και τις μακροπρόθεσμες απαιτήσεις. 

Αυτές οι συνομιλίες στοχεύουν στην ανάπτυξη, τη διατήρηση και τη βελτίωση των αμοιβαία επωφελών επιχειρησιακών σχέσεων με τα κράτη-εταίρους προκειμένου να αυξηθεί η διαλειτουργικότητα στον αέρα, το διάστημα και τον κυβερνοχώρο.

Στο Πενταπόσταγμα αναφέραμε ότι στις 19 Φεβρουαρίου, εν όψει της επίθεσης της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο υποστράτηγος Frédéric Parisot, Αντιπρόεδρος της Γαλλικής Αεροπορικής και Διαστημικής Δύναμης, είχε εκφράσει ανησυχία για τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των δύο δυνάμεων.

Ο Parisot, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα τις ΗΠΑ, τόνισε τις δυσκολίες στην ενσωμάτωση του αεροσκάφους F-35 πέμπτης γενιάς με τα γαλλικά δίκτυα.

Ο Parisot είναι πιλότος Mirage 2000C με περισσότερες από 3000 ώρες πτήσης και περίπου 80 αποστολές μάχης υπό τη Διοίκησή  του. Ήταν ο πρώτος Γάλλος αξιωματικός που ενσωματώθηκε στο Πεντάγωνο, έχοντας υπηρετήσει ως αξιωματικός-σύνδεσμος στο Αρχηγείο του Επιτελείου της Ομάδας Στρατηγικών Μελετών της USAF «Checkmate» από το 2008 έως το 2010.

«Θα θέλαμε να είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε με τον ίδιο ολοκληρωμένο τρόπο που κάναμε το 2018 κατά τη διάρκεια της επιδρομής κατά των συριακών χημικών δυνατοτήτων», είπε. «Δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτή τη στιγμή, καθώς υπάρχουν όλο και περισσότερες μοίρες F-35 εντός του ΝΑΤΟ και η διαλειτουργικότητά μας μεταξύ F-35 και Rafales είναι ακόμη ένα έργο σε εξέλιξη».

«Είναι αδιανόητο να έχουμε μια συμμαχία δύο ταχυτήτων που θα διαχωρίζει τους στόλους των F-35 από τους άλλους, και αυτό το θέμα της διαλειτουργικότητας ήταν μια από τις προτεραιότητές μας κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης», εξήγησε. 

Η διαλειτουργικότητα του Rafale με το F-35 

Σε μια σειρά διεθνών διαγωνισμών, το F-35 και το Rafale έχουν διαγωνιστεί «πρόσωπο με πρόσωπο», κάτι που ο Parisot αναγνώρισε ως μια φυσική διαφορά ατζέντας μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης και εκείνων που επικεντρώνονται στον οικονομικό ανταγωνισμό.

«Τα F-35 και τα Rafales καταλήγουν να ανταγωνίζονται για τις ίδιες εξαγωγικές αγορές, και αυτό μερικές φορές, μπορεί να αποτελέσει διαφοροποίηση στον τρόπο με τον οποίο οι Πολεμικές Αεροπορίες των ΗΠΑ και της Γαλλίας θα ήθελαν να διεξάγουν κοινές επιχειρήσεις», είπε. Οι δύο πλευρές φαίνεται τώρα να εργάζονται για μια λύση, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια αμοιβαία αποδεκτή τεχνική λύση για τα δύο αεροσκάφη. 

Η Γαλλία, όπως και οι περισσότεροι από τους συμμάχους της στο ΝΑΤΟ, χρησιμοποιεί το Link16 (το Link 16 είναι ένα στρατιωτικό δίκτυο τακτικής σύνδεσης δεδομένων, που χρησιμοποιείται από το ΝΑΤΟ και τα έθνη που επιτρέπεται από το Γραφείο Διεθνούς Προγράμματος MIDS IPO). Τα τελευταία τρία χρόνια, το Παρίσι υπήρξε ισχυρός υποστηρικτής  υιοθέτησης ενός ευρωπαϊκού προτύπου για ένα νέο στρατιωτικό δίκτυο τακτικής σύνδεσης δεδομένων, που είναι πλήρως διαλειτουργικό με τις ΗΠΑ.

Δεδομένου, ότι η έμφαση των γαλλικών προμηθειών έχει δοθεί στη βελτίωση των κρατικών προτύπων, το δίκτυο θα διαφέρει σαφώς από το MADL (Multifunction Advanced Data Link), που χρησιμοποιείται επί του παρόντος από το F-35.

Πρόσφατα ανατέθηκε στην Thales σύμβαση, για την ενοποίηση και υποστήριξη των αεροναυτικών σταθμών SatCom, γνωστών ως Mélissa. Ο σκοπός είναι να χρησιμοποιηθεί ο στρατιωτικός αστερισμός των Συρακουσών IV, για να επιτραπεί στις αεροπορικές δυνάμεις της Γαλλικής Αεροπορικής και Διαστημικής Δύναμης να αλληλεπιδρούν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες, μέσω ενός θωρακισμένου και σκληρυμένου συνδέσμου (κατά της απειλής υψηλής έντασης).

Αυτοί οι σταθμοί θα ενσωματωθούν στο Multi-Role Tanker Transport (MRTT) έως το 2025, ενισχύοντας τη λειτουργία του ως κρίσιμου C2 για το FCAS (Future Combat Air System).

Σύμφωνα με τον Parisot, το γαλλικό δίκτυο θα ήταν σαν μια άλλη κάρτα που θα μπορούσε να συνδεθεί στα συστήματα Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Αναγνώρισης (CNI) του F-35, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στα εσωτερικά συστήματα του αεροσκάφους.

Αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνει ραδιοφωνική τεχνολογία που καθορίζεται από λογισμικό που επιτρέπει τη συγχώνευση δεδομένων και την επικοινωνία (συμπεριλαμβανομένης της Blue Tracking), ενισχύοντας το επίπεδο ολοκλήρωσης μεταξύ των πτερυγίων ανεξάρτητα από το εναέριο μέσο που λειτουργούν.

Τα τελευταία χρόνια, η Γαλλία και οι σύμμαχοί της έδωσαν υψηλή προτεραιότητα στην ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των μαχητικών αεροσκαφών τέταρτης και πέμπτης γενιάς, είχαν αναφέρει προηγουμένως οι EurAsian Times . 

Στην αεροπορική βάση Mont-de-Marsan στη Γαλλία, η άσκηση «Atlantic Trident 21» περιλάμβανε ταυτόχρονες εξόδους από το F-35A Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) και τα μαχητικά Dassault Rafale. Το 2023, το Ηνωμένο Βασίλειο θα φιλοξενήσει την Atlantic Trident.

Ο παράγοντας της Κίνας

Ο Parisot ανέδειξε την άσκηση Heifara-Wakea , που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στον Ειρηνικό. Η γαλλική Πολεμική Αεροπορία μπόρεσε επίσης να πετάξει με τα F-22 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ του Ειρηνικού στην περιοχή. 

Η τελευταία συνάντηση μεταξύ Αμερικανών και Γάλλων στρατιωτικών αξιωματούχων, επιβεβαίωσε την κοινή επιθυμία να συνεχιστούν τέτοιες ασκήσεις κάθε χρόνο. Μια παρόμοια αεροπορική άσκηση από τη γαλλική μητρόπολη στη Νέα Καληδονία, μια γαλλική επικράτεια που περιλαμβάνει δεκάδες νησιά στον Νότιο Ειρηνικό, έχει ήδη προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι.

Αντί για τρία Rafales, η άσκηση θα περιλαμβάνει πλέον έξι. Το σχέδιο είναι να αναπτυχθούν έως και 20 Rafales και 10 τάνκερ MRTT μέχρι το τέλος του έτους, που ισοδυναμούν με ένα αεροπλανοφόρο.

Ο στρατηγικός στόχος, είπε ο Parisot, είναι να στείλει ένα σαφές μήνυμα σε πιθανούς αντιπάλους όπως η Κίνα, επιδεικνύοντας την ικανότητα της Γαλλίας να αναπτύξει σημαντικές δυνάμεις σε εμβέλεια 20.000 χιλιομέτρων σε 48 ώρες. Μια επίδειξη δύναμης που δείχνει όχι μόνο την ικανότητα της FASF να αναλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων. 

Επιπλέον, τέτοιες επιχειρήσεις επιτρέπουν στη Γαλλική Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη, να ενισχύσει τις σχέσεις της με τους τελικούς χρήστες της Rafale κατά μήκος του δρόμου, με την Ινδονησία να είναι η τελευταία προσθήκη στο "Rafale pearl necklace" που περιλαμβάνει την Αίγυπτο, το Κατάρ, την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ελλάδα και Κροατία.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...