Κόσμος

Titan: Σοκάρει η κατάθεση πρώην υπαλλήλου της εταιρείας - Όσα είπε για το μοιραίο υποβρύχιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Ντέιβιντ Λόκριτζ, ο πρώην διευθυντής θαλάσσιων επιχειρήσεων ανέφερε κατά την ακρόαση περιστατικό, κατά το οποίο ο συνιδρυτής της εταιρείας του «πέταξε ένα χειριστήριο PlayStation» στο κεφάλι

 

Συνεχίζονται για δεύτερη μέρα οι ακροάσεις της έρευνας του Λιμενικού Σώματος για τις συνθήκες που οδήγησαν στο καταστροφικό ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan στα βαθιά της θάλασσας, στο ταξίδι του προς το ναυάγιο του Τιτανικού, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι πέντε επιβαίνοντες.

Ο Ντέιβιντ Λόκριτζ, ο πρώην διευθυντής θαλάσσιων επιχειρήσεων που εργάστηκε στην εταιρεία από το 2015 έως το 2018, μίλησε στην επιτροπή για τις «κόκκινες σημαίες» που είδε, συμπεριλαμβανομένης της επιθυμίας του συνιδρυτή Στόκτον Ρας να καταρτίσει έναν πιλότο σε μία ημέρα - τυπικά μια χρονοβόρα διαδικασία.

Κατά την ακρόαση, ο Λόκριτζ «σχημάτισε», επίσης, μια εικόνα της προσωπικότητας του Ρας και αφηγήθηκε ένα περιστατικό, κατά το οποίο ο Ρας του πέταξε ένα «χειριστήριο PlayStation» στο κεφάλι, όταν απέτυχε η κατάδυσή του στην περιοχή των ναυαγίων Andrea Doria, αναφέρει ο Independent.

Ο Λόκριτζ εξέδωσε έκθεση επιθεώρησης τον Ιανουάριο του 2018, στην οποία περιγράφει λεπτομερώς τον κατάλογο των ανησυχιών του με μια πρώιμη έκδοση του Titan. Απολύθηκε λίγο αργότερα.

«Δεν είχα καμία εμπιστοσύνη στο υποβρύχιο»

Ο Λόκριτζ είναι ένας από τους 10 πρώην υπαλλήλους της OceanGate - της αμερικανικής εταιρείας υποβρυχίων που διαχειρίστηκε την αποστολή - και ανήκει στους 24 μάρτυρες που δίνουν κατάθεση στο Συμβούλιο Έρευνας της Titan Marine. 

Βασικό στοιχείο της κατάθεσής τους, αποτελούν τα όσα είπε για την κατασκευή του Titan, το οποίο δεν εμπιστευόταν από την αρχή. 

«Πολλά βήματα στην πορεία χάθηκαν» κατά την κατασκευή του υποβρυχίου, είπε ο Λοκριτζ.  «Δεν είχα καμία απολύτως εμπιστοσύνη για τον τρόπο με τον οποίο κατασκευαζόταν το Titan», είπε.

«Υπήρξε μεγάλη πίεση για να γίνει αυτό και πολλά βήματα στην πορεία παραλείφθηκαν», συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων ασφαλείας, δήλωσε ο Λόκριτζ.
«Η Stockton δεν είχε καμία εμπειρία στην κατασκευή υποβρυχίων. Κανείς δεν είχε», είπε.

Μιλώντας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της OceanGate που καυχιόντουσαν για τις φωτογραφίες των προηγούμενων αποστολών της, ο Λοκριτζ είπε: «Ήταν για το φαίνεσθαι».

Επανέλαβε ότι κανείς δεν πρέπει να αφήνει ένα υποβρύχιο να ταξιδέψει χωρίς τις κατάλληλες προφυλάξεις ασφαλείας - ή με «ελαττωματικό, ανεπαρκή εξοπλισμό».

Ο Λόκριτζ αποκάλυψε επίσης το σημείωμά του που επισυνάπτεται στην έκθεση επιθεώρησης του Ιανουαρίου 2018 προς τους διευθυντές. Έγραψε: «Η γνώμη μου είναι ότι μέχρι να εφαρμοστούν και να κλείσουν οι κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες, ο Κύκλωπας 2 (Τιτάν) δεν θα πρέπει να επανδρωθεί κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε από τις επερχόμενες δοκιμές».

Το υποβρύχιο πραγματοποίησε την τελευταία του κατάδυση στις 18 Ιουνίου 2023, χάνοντας την επαφή με το πλοίο υποστήριξής του περίπου δύο ώρες αργότερα.

Η έρευνα για το Titan προσέλκυσε την παγκόσμια προσοχή και τελικά το ναυάγιο βρέθηκε στον πυθμένα του ωκεανού σε απόσταση περίπου 300 μέτρων από τα συντρίμμια του Τιτανικού, σύμφωνα με τους αξιωματούχους.

Η ακροαματική διαδικασία στην κομητεία Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας αναμένεται να διαρκέσει δύο εβδομάδες. Στόχος της είναι να «αποκαλυφθούν τα γεγονότα γύρω από το περιστατικό και να αναπτυχθούν συστάσεις για την πρόληψη παρόμοιων τραγωδιών στο μέλλον».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ