Επιστήμονες εντοπίζουν σπάνιο περιστατικό κανιβαλισμού σε καρχαρίες: Θηρευτής κατασπάραξε έγκυο (βίντεο)

Μια ομάδα επιστημόνων από την Αριζόνα, το Όρεγκον και το Ρόουντ Άιλαντ είχε παρακολουθήσει έναν έγκυο καρχαρία για εκατοντάδες μίλια από τη Νέα Αγγλία έως τις Βερμούδες, μέχρι που τον εντόπισαν νεκρό, σύμφωνα με το Science X: Phys.org, Medical Xpress, Tech Xplore

Για πρώτη φορά στα χρονικά, οι ερευνητές βρήκαν αποδείξεις ότι ένας καρχαρίας, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας, σκοτώθηκε από έναν άλλον θηρευτή σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε την Τρίτη στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Marine Science.

Η ομάδα επιστημόνων που συνέταξε τη μελέτη είχε βάλει στόχο να ερευνήσει τους έγκυους καρχαρίες porbeagle και να παρακολουθήσει τις κινήσεις τους, επειδή απειλούνται με εξαφάνιση σε πολλά μέρη του κόσμου. Οι επιστήμονες προέρχονται από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και το Ινστιτούτο καρχαριών του Ατλαντικού με έδρα το Ρόουντ Άιλαντ.

Ένας από τους καρχαρίες που μελετήθηκαν είχε μήκος 8 πόδια (περίπου 2,5 μέτρα) και παρακολουθούνταν επί πέντε μήνες, δήλωσε ο Τζέιμς Σουλικόφσκι, διευθυντής του Παράκτιου Πειραματικού Σταθμού Θαλάσσιων Ερευνών του Όρεγκον. Αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές είναι ότι ο μεγάλος, θερμόαιμος καρχαρίας είχε πέσει θύμα ενός άλλου θερμόαιμου θηρευτή πιθανότατα ενός άλλου καρχαρία.

Ο Σουλικόφσκι δήλωσε ότι η ομάδα τοποθέτησε δύο διαφορετικές ετικέτες στους καρχαρίες-θύματα. Η πρώτη ετικέτα, που ονομάζεται ετικέτα πτερυγίου, βρίσκεται στο πτερύγιο του καρχαρία και δίνει στους επιστήμονες «έναν πολύ ακριβή γεωγραφικό εντοπισμό όταν το πτερύγιο βγαίνει από το νερό», δήλωσε στην USA TODAY την Τρίτη.

Η δεύτερη ετικέτα, που ονομάζεται pop-off δορυφορική ετικέτα αρχειοθέτησης, σημειώνει τη θερμοκρασία, καθώς και το βάθος του καρχαρία στον ωκεανό.

«Έτσι καταλάβαμε ότι ο καρχαρίας είχε πράγματι φαγωθεί ή δεχτεί επίθεση», δήλωσε ο Σουλικόφσκι, αναφερόμενος στην αρχειακή ετικέτα.

Ένας δεύτερος καρχαρίας, επίσης porbeagle, σκοτώθηκε σε κοντινή απόσταση ένα χρόνο μετά τον πρώτο καρχαρία και βυθίστηκε στον πυθμένα του ωκεανού πριν η ετικέτα του αναδυθεί στην επιφάνεια, είπαν οι επιστήμονες.

Κοινωνία 0