Νέα αποστολή στον Τιτανικό σχεδιάζει να κατεβάσει η εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται τα δικαιώματα του πιο διάσημου ναυαγίου του κόσμου, δύο μόλις μετά την τραγωδία με το υποβρύχιο Titan ανοιχτά του Καναδά και τους πέντε νεκρούς επιβάτες.
Σύμφωνα με το Associated Press, αποστολή της RMST έχει προγραμματιστεί για τον Μάιο του 2024, αντιμετωπίζει όμως νομικά κωλύματα καθώς αντιτίθεται σε νόμο των ΗΠΑ και διεθνή συμφωνία με την Βρετανία που χαρακτηρίζουν το ναυάγιο ως «ιερό τόπο ταφής» και μνημείο για τους περισσότερους από 1.500 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού το 1912.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ αναφέρει ότι η αποστολή μπορεί να διαταράξει τα εύθραυστα αντικείμενα και τα τυχόν ανθρώπινα λείψανα που μπορεί να υπάρχουν ακόμη στο ναυάγιο.
Η εταιρεία δήλωσε ότι σχεδιάζει να λάβει εικόνες από ολόκληρο το ναυάγιο. Αυτό περιλαμβάνει «το εσωτερικό του ναυαγίου, όπου η φθορά έχει ανοίξει χάσματα ικανά να επιτρέψουν σε ένα τηλεκατευθυνόμενο όχημα να διεισδύσει στο κύτος χωρίς να επηρεάσει την τρέχουσα δομή».
Η RMST δήλωσε επίσης ότι «μπορεί να ανακτήσει ελεύθερα αντικείμενα από το εσωτερικό του ναυαγίου». Αυτά θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν αντικείμενα από την αίθουσα Μαρκόνι, αλλά μόνο αν αυτά τα αντικείμενα δεν είναι στερεωμένα στο ίδιο το ναυάγιο.
Στην αίθουσα Μαρκόνι βρίσκεται ο ασύρματος του πλοίου ο οποίος μετέδιδε τα αγωνιώδη σήματα κινδύνου του Τιτανικού μετά την πρόσκρουση του υπερωκεάνιου σε παγόβουνο. Τα μηνύματα σε κώδικα Μορς ελήφθησαν από άλλα πλοία τα οποία ανταποκρίθηκαν και βοήθησαν στη διάσωση περίπου 700 ανθρώπων που διέφυγαν με σωσίβιες λέμβους.
Προς το παρόν, η εταιρεία δεν σκοπεύει να ανοίξει το ναυάγιο ή να αποκολλήσει οποιοδήποτε μέρος του. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα συνεργαστεί με την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA), η οποία εκπροσωπεί το δημόσιο ενδιαφέρον για το ναυάγιο. Ωστόσο, η RMST δήλωσε ότι δεν προτίθεται να ζητήσει άδεια. Οι δικηγόροι της αμερικανικής κυβέρνησης δήλωσαν ότι η εταιρεία δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς την άδεια, υποστηρίζοντας ότι η RMST χρειάζεται έγκριση από τον υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ, ο οποίος εποπτεύει τη NOAA.