Μεγαλύτερες και πιο προσβάσιμες τουαλέτες έρχονται ακόμα και στα μικρότερα αεροπλάνα με έναν διάδρομο.
Οι απαιτήσεις προσβασιμότητας στις τουαλέτες ίσχυαν προηγουμένως μόνο για τα μεγαλύτερα αεροπλάνα με πολλούς διαδρόμους, τα οποία παραδοσιακά εκτελούσαν μεγαλύτερες διαδρομές. Ωστόσο, οι εξελίξεις στην απόδοση των κινητήρων και στον σχεδιασμό των αεροσκαφών επέτρεψαν στα μικρότερα αεροπλάνα να πραγματοποιούν μεγαλύτερες διαδρομές. Αυτό σημαίνει και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι επιβάτες μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα.
«Το ποσοστό των πτήσεων μεταξύ 1.500 και 3.000 μιλίων που πραγματοποιούνται με αεροσκάφη ενός διαδρόμου αυξήθηκε από λιγότερο από 40% το 1991 σε 86% το 2021», σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ.
Έτσι, τα νεότευκτα αεροσκάφη ενός διαδρόμου με τουλάχιστον 125 θέσεις θα πρέπει να διαθέτουν αρκετά μεγάλες τουαλέτες ώστε να χωράνε τόσο έναν επιβάτη με αναπηρία όσο και έναν βοηθό. Δεν θα πρέπει όμως να περιμένουμε και πολύ άμεσα αυτές τις αλλαγές καθώς οι νέες κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ για περίπου μια δεκαετία και δεν απαιτεί τα παλαιότερα αεροπλάνα να μετασκευαστούν με νέες τουαλέτες που πληρούν τις απαιτήσεις.
Τα αεροπλάνα που θα παραδοθούν από το 2026, ωστόσο, θα πρέπει να διαθέτουν ορισμένα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας, όπως προσβάσιμα χειριστήρια και κουμπιά κλήσης. «Η αδυναμία ασφαλούς πρόσβασης και χρήσης της τουαλέτας σε μακρινές πτήσεις μπορεί να επηρεάσει την αξιοπρέπεια των επιβατών με αναπηρία και να τους αποτρέψει από το να ταξιδέψουν με αεροπλάνο, περιορίζοντας την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους να ταξιδεύουν», αναφέρει ο νέος κανόνας του Υπουργείου Μεταφορών.
«Αναμένουμε επίσης ότι ο κανόνας θα ωφελήσει έμμεσα τους επιβάτες μεγέθους και τις οικογένειες με παιδιά», ανέφεραν επίσης.