Σύμφωνα με αναφορές, η Ινδία έχει συμφωνήσει στην έναρξη συζητήσεων με την Γερμανία σχετικά με την απόκτηση έξι υποβρυχίων P-75I για να ενισχύσει τις ναυτικές αμυντικές δυνατότητές της. Έτσι, το Νέο Δελχί θα προσπαθήσει να απομακρυνθεί από την εξάρτησή του από την Ρωσία για ναυτικό εξοπλισμό. Τα υποβρύχια θα κατασκευαστούν στην Ινδία σε συνεργασία με ξένους αμυντικούς κατασκευαστές.
Αναφορά της GlobalData δείχνει πως αν και το ποσοστό των ρωσικών αμυντικών εισαγωγών για την περίοδο 2017 με 2021 έχει μειωθεί σημαντικά λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού με δυτικούς προμηθευτές, οι Ρώσοι συνεχίζουν να ευθύνονται για το 46,1 τις εκατό της ινδικής αμυντικής αγοράς.
Η Κατάσταση Στην Ινδία
Η γαλλική αμυντική ναυπηγική Naval Group αποσύρθηκε από την κατασκευή του προγράμματος του ινδικού υποβρυχίου P-75I μία μέρα πριν επισκεφτεί ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι το Παρίσι τον Μάιο του 2022. Η γαλλική εταιρεία ανέφερε πως ο λόγος αποχώρησής της ήταν η ανικανότητά της να καλύψει τις απαιτήσεις που έθεσε η ινδική κυβέρνηση το 2021.
Το εν λόγω πρόγραμμα υποβρυχίου θα λάβει χώρα αποκλειστικά στην Ινδία ως μέρος της πρωτοβουλίας Make in India (Παράγεται στην Ινδία).
Στην Ινδία, τα υποβρύχια P-75I αναμένεται να αντικαταστήσουν τον παλιό στόλο υποβρυχίων της χώρας. Τα τελευταία 20 χρόνια, μόνο τέσσερα diesel-ηλεκτρικά υποβρύχια και ένα πυρηνοκίνητο επιθετικό υποβρύχιο αποκτήθηκαν από την χώρα.
Η Ινδία θέλει με τον νέο της εξοπλισμό να αντιμετωπίσει την επέκταση της ναυτικής παρουσίας της Κίνας στον Ινδικό Ωκεανό, μιας και το Πεκίνο έχει προχωρήσει στην δημιουργία λιμανιών σε διάφορες κοντινές χώρες, όπως στο Πακιστάν, στην Σρι Λάνκα κλπ.
Το υποβρύχιο P-75I αναμένεται να αποτελέσει το σημαντικότερο προϊόν της πρωτοβουλίας Make in India.
Η Τελευταία Προσφορά
Τον Αύγουστο, όταν η Ινδία ανακοίνωσε την επιθυμία της να αποκτήσει έξι υποβρύχια P-75I για το πολεμικό ναυτικό της, η χώρα μίλησε για πέντε ξένες υποψήφιες κατασκευάστριες. Μέσα σε αυτές περιέχονταν η γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems, η ισπανική Navantia και η γαλλική Naval Group.
Ωστόσο έκτοτε φαίνεται πως μόνο η προσφορά της γερμανικής ThyssenKrupp Marine Systems παραμένει ενεργή.
Αυτό που έκανε τις υπόλοιπες εταιρείες να αποσυρθούν από το πρόγραμμα για τα ινδικά υποβρύχια - και σίγουρα αναμένεται να δυσκολέψει τις διαπραγματεύσεις Γερμανών και Ινδών - είναι ότι μία τέτοια συνεργασία απαιτεί την μεταφορά τεχνολογίας για ένα σύστημα προώθησης που λειτουργεί χωρίς αέρα (AIP). Αυτό το σύστημα αυξάνει δραματικά την διάρκεια υποβρύχιων επιχειρήσεων των diesel-ηλεκτρικών υποβρυχίων, ωστόσο είναι απόρρητη τεχνολογία κάθε κράτους.