Ποιος να το φανταζόταν ότι ένα εμβληματικό αλογάκι που δέσποζε στην άτρακτο ενός πολεμικού ιταλικού αεροσκάφους κατά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο θα γινόταν το σύμβολο μιας μάρκας που θα την λάτρευαν όσο ποτέ καμία άλλη εκατομμύρια Ιταλοί στους αγώνες, τα γκραν πρι και την Formula1.
O Έντσο Φεράρι δίχως πολύ σκέψη και με την παρότρυνση του Ενρίνκο Μπαράκα ( γιου του ήρωα πιλότου Φραντσέσκο Μπαράκα να βάλει στα αυτοκίνητα του για να του φέρει τύχη ) τοποθέτησε το σύμβολο – άλογο το 1923 τόσο στα αυτοκίνητα του όσο και στα μονοθέσια του που έλαβαν μέρος στους αγώνες τη δεκαετία του 50! Εκατό χρόνια μετά η Ιταλική φίρμα έχει διαγράψει μια πολυσχιδή και αξιοζήλευτη πορεία στην Formula1, γεμάτη σαρωτικές νίκες, απογοητευτικές ήττες, καταφέρνοντας να δημιουργήσει το απόλυτο σύμβολο ταχύτητας άρρηκτα συνυφασμένο με τα σπορ μοντέλα της που έχουν χτίσει το δικό τους, ανόθευτο τετράτροχο «στάτους».
O Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull βαδίζουν ακάθεκτοι προς τον τίτλο, ενώ την ίδια στιγμή o Ματία Μπινότο (φωτογραφία πάνω) της Ferrari κοιτάζει αναγκαστικά προς το... μέλλον, καθώς είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο η Ferrari να ανατρέψει την παρούσα κατάσταση με μόλις έξι αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος
Η ίδρυση της ιταλικής φίρμας πέρασε αρκετά σκαμπανεβάσματα εξαιτίας του Β Παγκοσμιου Πόλεμου. Τελικώς το πάθος του για τους αγώνες παίρνει σάρκα και οστά στις 21 Μαίου 1950, με τη Ferrari να εγκαινιάζει την παρουσία της στο πρώτο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula1. To 1952 κερδίζει κ για πρώτη φορά το πρωτάθλημα κατασκευαστών με το Αλμπέρτο Ασκάρι. Η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που συμμετέχει στη Formula 1 αδιαλείπτως και έχει κατακτήσει 16 Παγκόσμιους τίτλους έως τώρα.
Το νέο μονοθέσιο της Ferrari παρουσιάστηκε ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου. Η ιταλική ομάδα ποντάρει πολλά σ’ αυτό για την επάνοδό της στον «θρόνο» της Formula1
Σουμάχερ: Ο Γερμανός που λάτρεψαν οι Ιταλοί!
Πίσω από το τιμόνι της έχουν καθίσει οι πιο διάσημοι μαέστροι των αγώνων. Ο Νίκι Λάουντα, ο Αλεν Προστ, ο Νάιτζελ Μάνσελ ο Μπέργκερ, ο Αλμπορέτο. Η ιταλική φίρμα πέρασε μεγάλες στιγμές αλλά και δύσκολες περιόδους, μιας και ο ιδρυτής της – που πέθανε το 1988 σε ηλικία 90 ετών – ήθελε να έχει τον απόλυτο έλεγχο της ομάδας, χωρίς να ακούει πάντα τους ανθρώπους που είχε πάντα δίπλα του. Η αναγέννηση της αγωνιστικής πορείας ήρθε με τον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός πιλότος έφερε νέο αέρα στην ομάδα πετυχαίνοντας κάτι ασύλληπτο: Το σερί κατακτήσεων 2000, 2001,2002, 2003, στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών με ένα αχτύπητο δίδυμο, τους Σουμάχερ –Μπαρικέλο αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην ιστορία της Formula1. Ο Σουμάχερ είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός της ομάδας. Έκανε το ντεμπούτο του το 1996 και αποχώρησε το 2006, αφού κέρδισε πέντε πρωταθλήματα οδηγών και 72 γκραν-πρι με τη Ferrari. Στην 73χρονη ιστορία της έχει πετύχει 242 νίκες, έχει κατακτήσει συνολικά 16 πρωταθλήματα ενώ έχει σημειώσει 8.942 πόντους!
Τέλος «ξηρασίας;»
Ο Μίχαελ Σουμάχερ, ο Γερμανός που λάτρεψαν οι Ιταλοί και έγινε ο οδηγός - σύμβολο της Ferrari, πιο πάνω ακόμη και από θρύλους της ομάδας, όπως ο Νίκι Λάουντα, ο Αλέν Προστ, ο Νάιτζελ Μάνσελ κ.ά., καθώς είναι ο πιο επιτυχημένος από όλους
Σήμερα και έπειτα από 15 χρόνια ξηρασίας ( το τελευταίο πρωτάθλημα της το κατέκτησε το 2008) , η Ferrari ποντάρει στο βελτιωμένο μονοθέσιο της, στο νέο τεχνικό διευθυντή της και το πιο ορεξάτο, νέο δίδυμο που έχει αποδείξει ότι έχει και το ταλέντο αλλά και τα ..κότσια να φέρει πίσω τις νίκες και το πολυπόθητο πρωτάθλημα. Ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρ μαζί με τον teammate του, Κάρλος Σάινθ ποντάρουν σε μια καλή εκκίνηση σε λίγες εβδομάδες που θα στριμώξουν την ασταμάτητη Red Bull. O νέος διευθυντής της ομάδας ο γάλλος Φρεντ Βάσερ έθεσε ως στόχο του από την πρώτη του σεζόν την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Η 14η Φεβρουαρίου ήταν η μέρα για τους ερωτευμένους … της Scuderia, καθώς αποκαλύφθηκε το μονοθέσιο των Ιταλών το νέο τους όπλο που θα τους οδηγήσει στις αναμενόμενες επιτυχίες αφήνοντας στο χρονοντούλαπο τις λάθος στρατηγικές και τα οδηγικά λάθη.