Καλεσμένος στο Live News με τον Νίκο Ευαγγελάτο, ο Μηχανολόγος-Αεροναυπηγός και διερευνητής ατυχημάτων Κώστας Λακαφώσης έδωσε μια σφαιρική και πιό ψύχραιμη εικόνα ως προς τα αίτια του ατυχήματος: «Υπάρχουν δύο τρόποι να διερευνηθεί το ατύχημα, ο τυπικός και ο ουσιαστικός. Ο τυπικός περιορίζεται στην νομική ευθύνη, ο ουσιαστικός, όμως, αναζητεί τα πραγματικά αίτια.
Στο συγκεκριμένο σημείο, υπάρχει κάποιος κακός σχεδιασμός που φαίνεται ότι προκαλεί τα λάθη των οδηγών και τα ατυχήματα. Άλλωστε, από τον Σεπτέμβριο που άνοιξε ξανά η σήραγγα μέχρι σήμερα, έχει συμβεί επτά φορές το ίδιο ατύχημα με διαφορετικά επαγγελματικά οχήματα κατά την προσπάθειά τους να περάσουν κάτω από την αψίδα ασφαλείας.
Όταν κάτι έχει συμβεί 7 φορές, δεν μπορεί να είναι και οι 7 οδηγοί ανόητοι, μεθυσμένοι ή κουρασμένοι, κάτι άλλο φταίει”, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ειδικού. Φαίνεται ότι μια πολύ σημαντική παράμετρος έχει να κάνει με την προειδοποιητική σήμανση, αφού διαπιστώνεται εκ των υστέρων ότι δεν υπάρχουν αρκετές προειδοποιητικές πινακίδες στον δρόμο που οδηγεί προς το σημείο.
Οι μόνες έγκαιρες προειδοποιήσεις για το ελάχιστο ύψος, βρίσκονται στις δύο αριστερές λωρίδες της λεωφόρου, όμως ο οδηγός ενός λεωφορείου ή ενός μεγάλου φορτηγού, σε έναν δρόμο με τέσσερις λωρίδες φυσιολογικά θα έρχεται από την δεξιά λωρίδα για να είναι στην άκρη και να μην εμποδίζει.
Όταν πάρει σήμα από το GPS να περάσει κάτω από τη γέφυρα, θα βγάλει φλας και θα μετακινηθεί προσεκτικά προς τα αριστερά, έχοντας ήδη περάσει τις προειδοποιητικές πινακίδες για το ύψος. Την τελευταία στιγμή, θα δει μπροστά του την αψίδα ασφαλείας και τις τελευταίες πινακίδες του ύψους, όμως κι εδώ υπάρχει πρόβλημα:
Η πινακίδα του ύψους έχει ένα μεγάλο 3 και δίπλα ένα πολύ μικρό 50 που δεν είναι ευδιάκριτο από απόσταση. Δίπλα ακριβώς, υπάρχει μια ίδια πινακίδα ταχύτητας των 40 χλμ/ώρα και ο οδηγός που τα βλέπει όλα αυτά μπροστά του για πρώτη φορά είναι πολύ δύσκολο να δει και να επεξεργαστεί την πληροφορία μέσα σε 2-3 δευτερόλεπτα και όταν πλέον δεν θα έχει χρόνο ούτε να φρενάρει ούτε να αλλάξει και πάλι λωρίδα για να αποφύγει τη σήραγγα.
Στην ουσία, δηλαδή, ο ειδικός εκτιμά ότι το λάθος του οδηγού (όπως και των προηγούμενων έξι επαγγελματιών οδηγών που έπαθαν το ίδιο στους τελευταίους τέσσερις μήνες) προκλήθηκε από τον κακό σχεδιασμό της προειδοποιητικής σήμανσης που είναι ελλιπής και δυσδιάκριτη για έναν οδηγό που έρχεται για πρώτη φορά στο Βουκουρέστι και δεν έχει γνώση της περιοχής και του δρόμου.
Στο βάθος η αψίδα που σημειώθηκε το δυστύχημα
Εικόνα από παλιότερο ατύχημα στο ίδιο σημείο
Η σήμανση στο δρόμο που δεν είδε ο οδηγός του λεωφορείου
Οι ενδείξεις στην αψίδα που περισσότερο μπερδεύουν παρά διαφωτίζουν
Επιπλέον, είναι σαφέστατα επικίνδυνος ο συγκεκριμένος σχεδιασμός της αψίδας ασφαλείας με τη βαριά σιδηροκατασκευή που δεν αφήνει κανένα περιθώριο σε περίπτωση σύγκρουσης. Υπάρχει ασφαλέστερος τρόπος να κατασκευάσεις μια αψίδα ασφαλείας για το μέγιστο ύψος των οχημάτων, έτσι ώστε να μην προκαλείται σοβαρό ατύχημα κάθε φορά που κάποιος οδηγός κάνει λάθος και περνάει από κάτω με όχημα μεγαλύτερου ύψους.
Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και μετά το έβδομο παρόμοιο ατύχημα, οι ρουμανικές αρχές έστησαν και πάλι την αψίδα στην ίδια θέση και δεν έχουν κάνει κάποια ουσιαστική κίνηση βελτίωσης της κατάστασης.
Δείτε παρακάτω το βίντεο που προβλήθηκε στο Live News με την ανάλυση του δυστυχήματος…