Σύμφωνα με κάποιες αναφορές, όπως μία που μεταδίδει η σελίδα Clash Report, ένα μικρό μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα Leleka-100 κατάφερε να συνεχίσει να πετά, ακόμη και αφού χτυπήθηκε από πύραυλο.Τα drones αυτά χρησιμοποιούνται από ουκρανικές δυνάμεις για σκοπούς αναγνώρισης, παρακολούθησης και κατασκοπείας.
Η Αναφορά
"Ένα ουκρανικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα Leleka-100 επέζησε από την έκρηξη ενός ρωσικού πυραύλου MANPADS," αναφέρει η αναφορά της Clash Report.
Τα MANPADS είναι φορητά συστήματα αεράμυνας, τα οποία εκτοξεύουν πυραύλους επιφάνειας-αέρος για την κατάρριψη αεροσκαφών και drones.
Ποιο Είναι το Leleka-100;
Το Leleka-100, γνωστό και ως Ciconia (Πελαργός), είναι ένα μικρό σύστημα μη επανδρωμένου αεροσκάφους, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την ουκρανική εταιρεία παραγωγής μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων Deviro.
Όπως αναφέρεται από την εταιρεία, το κύριο πλεονέκτημα του συστήματος είναι η προηγμένη αδρανειακή πλοήγησή του, η οποία του επιτρέπει να λειτουργεί ακόμη και υπό σκληρές συνθήκες και σε περιβάλλοντα όπου δεν υπάρχει σύνδεση GPS. Το σύστημα μπορεί να εξοπλιστεί με ηλεκτροπτικά και υπέρυθρα φορτία, τα οποία αποτελούνται από σχετικούς αισθητήρες. Το μη επανδρωμένο εναέριο όχημα παρέχει δυνατότητες αναγνώρισης, κατασκοπείας και παρακολούθησης, τόσο κατά την διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας. Όλα αυτά, σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία, μπορεί να τα επιτύχει ακόμη και στις δυσκολότερες συνθήκες μάχης. Το αεροσκάφος μπορεί να παραταχθεί από το έδαφος ή από πλατφόρμες στην θάλασσα, ενώ σχεδιάστηκε τόσο για πολιτικές όσο και για στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Το Leleka-100 φαίνεται έχει καταφέρει αυτό που προσπαθούν πολλοί κατασκευαστές drones σε όλον τον κόσμο: τον πλήρως αυτοματοποιημένο έλεγχο πτήσης κατά την διάρκεια ολόκληρης της πτήσης του UAV. Αυτό σημαίνει πως η δουλειά του χειριστή είναι πολύ ευκολότερη και επιτρέπει να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη προσοχή στην ανάλυση πληροφοριών και δεδομένων που συλλέγει το UAV.
Η εταιρεία σημείωσε επίσης πως το σύστημα drone της επιδεικνύει μεγάλη αντίσταση σε επιθέσεις του εχθρού, όπως π.χ. ηλεκτρονικού πολέμου, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και υπό ανέμους μέγιστης ταχύτητας 20 μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Η ακτίνα πτήσης εκτείνεται στα 55 χιλιόμετρα (η μέγιστη απόσταση της διαδρομής του φτάνει τα 100 χιλιόμετρα) και τέλος η αυτονομία ποικίλει από 1,5 έως 3,5 ώρες, όταν το drone πετά υπό θερμοκρασίες εύρους -200 βαθμών μέχρι +500 βαθμών Κελσίου και σε ανέμους μέγιστη ταχύτητας 12 μέτρων ανά δευτερόλεπτο.