Επιβάτες αεροπορικών εταιρειών σε όλη την Ευρώπη έχουν ήδη βρεθεί αντιμέτωποι με μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις εκατοντάδων πτήσεων τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς τα αεροδρόμια αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού και την ισχυρή ζήτηση μετά από την πανδημία.
Οποιαδήποτε απεργία στο Χίθροου πιθανότατα θα αυξήσει την πίεση.
«Καλοκαίρι απεργιών»
Η προτεινόμενη απεργία αφορά λιγότερο από το ήμισυ του προσωπικού ελέγχου εισιτηρίων και προσωπικού εδάφους της αεροπορικής εταιρείας στο Χίθροου σε πόστα που αφορούν κυρίως την εξυπηρέτηση και έλεγχο πελατών, συμπεριλαμβανομένης της παροχής βοήθειας σε επιβάτες και της διαχείρισης αποσκευών.
Το συνδικάτο GMB ανακοίνωσε ότι το 95% του προσωπικού της British Airways (BA) στο αεροδρόμιο του Χίθροου που ψήφισε, στήριξε την απεργία, αφού η ΒΑ δεν απέσυρε τη μείωση μισθού ύψους 10% που έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η απεργία πιθανότατα θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής των καλοκαιρινών διακοπών μέσα στους επόμενους δύο μήνες, ανέφερε το GMB, προειδοποιώντας ότι το Χίθροου πιθανότατα θα αντιμετωπίσει ένα «καλοκαίρι απεργιών». Οι εργαζόμενοι πρέπει να δώσουν προειδοποίηση δύο εβδομάδων στη ΒΑ πριν πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε απεργία.
Η είδηση έρχεται επίσης μέσα σε μια εβδομάδα που μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Βρετανίας αντιμετωπίζει αναστάτωση στη λειτουργία του, εξαιτίας μιας αντιπαράθεσης μεταξύ των συνδικάτων και των σιδηροδρομικών εταιρειών για τους μισθούς και τις θέσεις εργασίας, με τους εργαζομένους στους σιδηροδρόμους να ζητούν μισθολογικές αυξήσεις αντίστοιχες με τον ραγδαία αυξανόμενο πληθωρισμό.
Η British Airways
«Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι με το αποτέλεσμα», τόνισε η British Airways, που ανήκει στην Εταιρεία Διεθνών Αερογραμμών (IAG), σε ανακοίνωση που εστάλη μέσω email.
«Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον γεμάτο μεγάλες προκλήσεις… κάναμε μια προσφορά πληρωμής 10%, η οποία έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία άλλων συναδέλφων. Είμαστε πλήρως δεσμευμένοι να εργαστούμε μαζί για να βρούμε μια λύση».
Ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον τόνισε ότι η British Airways θα πρέπει να καταρτίσει σχέδια έκτακτης ανάγκης για να ελαχιστοποιήσει την αναστάτωση που ενδεχομένως θα προκύψει.
Το GMB τόνισε ότι τα ανώτερα στελέχη της British Airways επανέφεραν τους μισθούς τους σε επίπεδο προ πανδημίας, ενώ στο προσωπικό εδάφους όχι. Ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Λουίς Γκαλέγκο, έλαβε συνολική αμοιβή 1,1 εκατομμυρίων λιρών το 2021, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ετήσια έκθεση της εταιρείας.
«Ψίχουλα»
«Η BA προσπάθησε να προσφέρει στα μέλη μας ψίχουλα από το τραπέζι με τη μορφή εφάπαξ πληρωμής μπόνους 10%, αλλά αυτό δεν αρκεί», δήλωσε η αξιωματούχος του GMB, Ναντίν Χάφτον σε ανακοίνωσή της.
Ένας εκπρόσωπος της διοίκησης του αεροδρομίου Χίθροου σημείωσε ότι το αεροδρόμιο θα «υποστηρίξει την British Airways για να ελαχιστοποιήσει οποιαδήποτε πιθανή αναστάτωση στους επιβάτες».
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια είναι μεγαλύτερη από ό,τι αναμενόταν, καθώς το Χίθροου αύξησε ξεχωριστά σήμερα τις προβλέψεις του για τον αριθμό των επιβατών φέτος σε 54,4 εκατομμύρια από 53 εκατομμύρια προηγουμένως.