EcoMotion 22
Κόσμος

Μηχανική όραση και τεχνητή νοημοσύνη στο συνέδριο αυτοκινήτων EcoMotion 22

Το συνέδριο EcoMotion 2022, το οποίο έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα, έφερε μαζί εταιρείες και ειδικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας για να δείξουν τις νεότερες καινοτομίες στον τομέα. 

Από μηχανική όραση (computer vision) μέχρι τεχνητή νοημοσύνη, οι εξελίξεις που παρουσιάστηκαν έδειξαν μία εικόνα των τρόπων που θα αλληλεπιδρούμε με τα οχήματά μας στο κοντινό μέλλον. 

Τα αυτόνομα οχήματα ήταν και αυτά μέρος του συνεδρίου, με νέες τεχνολογίες να αποκαλύπτονται από εταιρείες, όπως την πλατφόρμα επιβεβαίωσης συστήματος οδήγησης της Foretellix, η οποία χρησιμοποιείται από εταιρείες όπως η Volvo, η MobilEye και η Amazon Web Services, για να επιβεβαιωθεί η ασφάλεια και η βιωσιμότητα του λογισμικού που χρησιμοποιείται για να κατευθύνει τα αυτόνομα οχήματα και τα εξελιγμένα βοηθητικά συστήματα οδηγού. 

Η εταιρεία πρόσφατα έκλεισε έναν γύρο επενδύσεων ύψους 32 εκατομμυρίων, με το συνολικό κεφάλαιο να ανέρχεται πλέον στα 50 εκατομμύρια δολάρια. 

Μέλη της Renault-Nissan-Mitsubishi Innovation Lab βρέθηκαν στο συνέδριο ψάχνοντας τις νεότερες καινοτομίες για τα μελλοντικά αυτοκίνητά τους και τις υπηρεσίες τους. Οι εταιρείες έδωσαν προτεραιότητα σε εξελιγμένη και κορυφαία ευκινησία, ενώ εστίασαν σε αισθητήρες εικόνας, στη κυβερνοασφάλεια, σε ηλεκτρικά οχήματα, σε δεδομένα και στη τεχνητή νοημοσύνη.

Μία εταιρεία που ξεχώρισε στα μάτια της Renault-Nissan-Mitsubishi Innovation Lab είναι πιθανότατα η Cipia, η οποία χρησιμοποιεί ενσωματωμένους αισθητήρες για να παρακολουθεί τους οδηγούς και να ανιχνεύει πότε η συγκέντρωσή τους μετατοπίστηκε από τον δρόμο. Αυτό το καταφέρνει εφαρμόζοντας αισθητήρες παρακολούθησης των ματιών και του κεφαλιού σε συνδυασμό με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η εταιρεία επίδειξε παραδείγματα ενός οδηγού που εμφάνιζε σημάδια νύστας και διάσπασης προσοχής, τα οποία αναγνωρίστηκαν γρήγορα από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Cipia και επισημάνθηκαν κατάλληλα. Εάν τοποθετηθεί σε σωστή χρήση, η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε πιθανότατα να σώσει ζωές, αποτρέποντας ατυχήματα που προκαλούνται από αφηρημένους οδηγούς.

Βέβαια, υπήρχε και τεχνολογία που δεν αφορούσε μόνο τους οδηγούς. Μέρος αυτής έχει ως σκοπό να δώσει την δυνατότητα στους χειριστές τους να συνδράμουν στην ευελιξία και στην συντήρηση των οχημάτων τους. Μία τέτοια τεχνολογία είναι το σύστημα διαχείρισης υγείας οχήματος της Questar, το οποίο μετατρέπει συγκεντρωμένα δεδομένα από όλα τα συστήματα του οχήματος σε γνώσεις συντήρησης, οι οποίες με την σειρά τους επεξεργάζονται από μηχάνημα τεχνητής νοημοσύνης που κάνει ακριβή διάγνωση των σφαλμάτων στο όχημα και ειδοποιεί τους χρήστες.

"Η λύση που προσφέρουμε είναι η μόνη στο είδος της και φέρνει μία πραγματική ευκαιρία αλλαγής στην συντήρηση του οχήματος," είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Questar, Erez Lorber. "O συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης και εξελιγμένης τηλεμετρίας παρέχει μία διπλή δοκιμή και των δύο τεχνολογιών ταυτόχρονα, με πιθανό υψηλό επίπεδο ακρίβειας που σου επιτρέπει να γνωρίζεις κάθε στιγμή την κατάσταση του οχήματος σου, ενώ σε προειδοποιεί για αυτήν μόνο όταν χρειάζεται." 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μία άλλη αξιοσημείωτη εταιρεία που εφαρμόζει τεχνητή νοημοσύνη για να επιβλέπει την ευεξία του οχήματος είναι η Ravin AI, η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογία μηχανικής όρασης για να ανιχνεύσει και να παρακολουθήσει την κατάσταση ενός οχήματος εκμεταλλεύοντας κάμερες κινητών τηλεφώνων και τυπικό υλικό CCTV, έτσι ώστε να κάνει αποτελεσματικές και ακριβείς εκτιμήσεις ζημιών. Η τεχνολογία επιτρέπει τους χρήστες να σκανάρουν κάθε όχημα και μοντέλο σε 360 μοίρες. Ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης τότε μπορεί να βρει και να επισημάνει την ζημιά, την έκτασή της και να υπολογίσει ακόμη και το κόστος επιδιόρθωσής της σε συγκεκριμένη τοποθεσία. 

Η τεχνολογία της Ravin αλλάζει πολλά πράγματα για αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που απαιτούν συχνούς και ακριβείς υπολογισμούς ζημιών. Η πλατφόρμα μπορεί να ανιχνεύσει 25% περισσότερες ζημιές σε οχήματα από έναν ανθρώπινο επιθεωρητή, ενώ ήδη χρησιμοποιείται παγκοσμίως από εταιρείες όπως η Toyota. 

"Μέχρι τώρα, επιθεωρητές τυπικά εργάζονται με χαρτί και μολύβι," είπε ο υπεύθυνος προϊόντας της Ravin, Omer Perry. "Περπατάς γύρω από το αμάξι, κοιτάς προσεκτικά και σχεδιάζει κύκλους στο αυτοκίνητο για να συμπληρώσεις την φόρμα. Είναι πολύ χειροκίνητο, κάτι το οποίο είναι αρκετά παράξενο για αυτήν την στιγμή στην ιστορία. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να γίνουν τα πράγματα ευκολότερα και πιο αποτελεσματικά." Με την Ravin, "αυτοί οι επιθεωρητές μπορούν να σκανάρουν μέσα σε 30 δευτερόλεπτα ή 1 λεπτό ή 15 λεπτά, ανάλογα την έκταση της επιθεώρησης, αυτό που θα χρειάζονταν να εξετάσουν για 20 ή 30 λεπτά. Οπότε μειώνει τον χρόνο και αυξάνει την ακρίβεια και την συνέπεια."

Βγάζοντας ένα συνολικό συμπέρασμα για την τις πιο χρήσιμες πλευρές της τεχνητής νοημοσύνης σήμερα, ο Perry είπε "η τεχνητή νοημοσύνη έχει καλές και κακές μέρες, όπως ακριβώς οι άνθρωποι." 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...