Το αργό από το Άμπου Ντάμπι ετοιμάζεται να φτάσει στην Ευρώπη για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση αναζητά υποκατάστατα για το ρωσικό πετρέλαιο, αναφέρει το Reuters.
Τον Μάιο του 2020, φορτώθηκε ένα φορτίο αργού πετρελαίου του Αμπού Ντάμπι για την Ιταλία και έκτοτε έχουν γίνει τόσες αποστολές, σύμφωνα με το Arab News, που επικαλείται στοιχεία της Refinitiv Eikon.
Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ναυτιλιακές αναφορές, η γαλλική Total Energies έχει "ναυλώσει προσωρινά ένα δεξαμενόπλοιο" για να φορτώσει αργό του Αμπού Ντάμπι στις αρχές Μαΐου, με προορισμό την Ευρώπη. Συνολικά 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού Murban -μια από τις τρεις ποιότητες του Αμπού Ντάμπι- θα φορτωθούν προσωρινά, με προορισμό τη Βρετανία την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου.
Το Arab News αναφέρει ότι οι τρεις ποιότητες του Αμπού Ντάμπι -Μουρμπάν, Ντας και Άνω Ζακούμ- θα αντικαθιστούν όλο και περισσότερο το ρωσικό πετρέλαιο για την Ευρώπη τους επόμενους μήνες.
Αυτό θα εκτρέψει μέρος του αργού του Αμπού Ντάμπι από την Ασία, αλλά η Ινδία έχει ήδη απέχει από το ακριβότερο αργό της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και εκμεταλλεύεται το ρωσικό αργό με υψηλή έκπτωση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση παλεύει με την απόφαση να απαγορεύσει το ρωσικό πετρέλαιο και ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι απαίτησε από το μπλοκ να σταματήσει να εισάγει πετρέλαιο και φυσικό αέριο από το Κρεμλίνο.
Οι προμήθειες έγιναν ακόμη πιο επικίνδυνες με το ξέσπασμα πυρκαγιάς τη Δευτέρα σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου στο Μπριάνσκ, κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με την Ουκρανία, με τη Μόσχα να υποστηρίζει ότι η πυρκαγιά ήταν αποτέλεσμα ουκρανικού πυραυλικού πλήγματος.
Η εν λόγω αποθήκη πετρελαίου βρίσκεται επικίνδυνα κοντά στον αγωγό Druzhba, ο οποίος τροφοδοτεί την Ευρώπη με ρωσικό αργό πετρέλαιο. Παραμένει ασαφές εάν ο αγωγός, που διαχειρίζεται η Transneft, έχει επηρεαστεί.
Ο αγωγός Druzhba είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά περίπου του ενός πέμπτου των ευρωπαϊκών εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου.