Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Ήρθε το τέλος των F-18 Super Hornets; Ολοένα και λιγοστεύει η ''πελατεία'' της Boeing

Ο αγώνας για την εύρεση του επόμενου μαχητικού αεροσκάφους για τη Βασιλική Καναδική Πολεμική Αεροπορία (RCAF) ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2017 με τους Lockheed Martin, Boeing, Saab, Dassault Aviation και Airbus να καταθέτουν τις προτάσεις τους.

Το Canada’s Future Fighter Capability Project (FFCP) στοχεύει στην αντικατάσταση των γερασμένων CF-18 Hornets. Μέχρι το 2019, η Dassault Aviation και η Airbus αποχώρησαν από την κούρσα αφήνοντας μόνο τη Lockheed, τη Boeing και τη Saab ως τους μοναδικούς διεκδικητές.

Η καναδική κυβέρνηση επιβεβαίωσε πρόσφατα αναφορές ότι το Boeing F/A-18E/F Super Hornet Block III έχει αποσυρθεί από τον ανταγωνισμό του FFCP. Η κυβέρνηση εξέδωσε δήλωση την 1η Δεκεμβρίου παρέχοντας λεπτομέρειες σχετικά με την τελευταία εξέλιξη σε αυτό που ανέφερε ως «ορόσημο στη διαδικασία αντικατάστασης των μαχητικών αεροσκαφών του Καναδά».

Η Οττάβα ανακοίνωσε επίσης ότι οι εναπομείναντες διεκδικητές ήταν το Lockheed Martin F-35A Lightning II και το Saab Gripen-E.

Η RCAF σχεδιάζει να αποκτήσει τελικά 88 νέα μαχητικά αεροσκάφη με τις παραδόσεις να ξεκινούν «ήδη από το 2025». Προς το παρόν, η RCAF διαθέτει περίπου 75 CF-18A/B+ και προσπαθεί επίσης να προσθέσει τα F/A-18A/B Classic Hornets της πρώην Βασιλικής Αεροπορίας της Αυστραλίας στον νέο της στόλο, ανέφερε το The War Zone.

«Σήμερα, η κυβέρνηση του Καναδά ανακοίνωσε ότι μετά την αξιολόγηση των προτάσεων που υποβλήθηκαν, δύο υποψήφιοι παραμένουν επιλέξιμοι στο πλαίσιο της ανταγωνιστικής διαδικασίας προμηθειών Future Fighter Capability Project»..

Η εξάλειψη της Boeing από αυτόν τον διαγωνισμό μαχητικών αεροσκαφών αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον καναδικό Τύπο, καθώς ανέφερε ανώνυμους εκπροσώπους από το Future Fighter Capability Project. Η απόφαση να παραμείνει η Saab προκάλεσε έκπληξη, καθώς πολλοί αμυντικοί αναλυτές ανέμεναν ότι η Οττάβα θα απέκλειε τη σουηδική αμυντική εταιρεία Saab καθώς, σε αντίθεση με τον Καναδά, η Σουηδία δεν είναι μέλος του ΝΑΤΟ, ανέφερε το Reuters.

Η Boeing είπε ότι ήταν «απογοητευμένη και βαθιά ανήσυχη» από την ανακοίνωση. «Συνεργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Καναδά για να κατανοήσουμε καλύτερα την απόφαση και αναζητούμε την νωρίτερη ημερομηνία για να ζητήσουμε μια ενημέρωση για να καθορίσουμε στη συνέχεια την πορεία μας προς τα εμπρός», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

«Το F/A-18 Super Hornet Block III προσφέρει αποδεδειγμένη ικανότητα και διαλειτουργικότητα στις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους, καθώς επίσης φέρνει απαράμιλλη ικανότητα και αξία κύκλου ζωής στη Βασιλική Καναδική Πολεμική Αεροπορία και ένα ισχυρό βιομηχανικό/οικονομικό πακέτο που θα προσφέρει 250.000 θέσεις εργασίας και 61 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία του Καναδά.

Λιγότεροι ''λάτρεις'' των Super Hornets;

Το 2010, η Boeing είχε ανακοινώσει έναν «Διεθνές Οδικό Χάρτη Super Hornet», ο οποίος υπέδειξε μια σειρά από πιθανές αναβαθμίσεις που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εξαγωγικές προοπτικές των F/A-18E/F Super Hornets, είχαν αναφέρει προηγουμένως οι EurAsian Times.

Οι εξελίξεις που αναφέρονται σε αυτόν τον οδικό χάρτη περιελάμβαναν ένα προηγμένο πιλοτήριο, νέο οπλισμό και μια έκδοση κινητήρα βελτιωμένης απόδοσης (EPE) του GE F414, εκτός από μερικές άλλες αναβαθμίσεις.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν πήγαν όπως είχε προγραμματιστεί για το Super Hornet. Παρόλο που το μαχητικό αεροσκάφος υπέγραψε ένα πολλά υποσχόμενο συμβόλαιο με τη Βασιλική Αυστραλιανή Πολεμική Αεροπορία αξίας 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την απόκτηση 24 F/A-18F, το Super Hornets απέτυχε να εντυπωσιάσει τους άλλους ξένους πελάτες του.

Το 2018, το Κουβέιτ είχε αναθέσει στην Boeing σύμβαση 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή 28 F/A-18E/F Super Hornets για την αεροπορία της, καθιστώντας το τον δεύτερο διεθνή πελάτη των Super Hornets. Η παράδοση αυτών των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, ανέφερε το στρατιωτικό περιοδικό Janes.

Τα τελευταία χρόνια, η Boeing έχασε πολλές σημαντικές εξαγωγικές συμφωνίες με τους ανταγωνιστές της, όπως τα αεροσκάφη F-35 Lightning II της Lockheed Martin, τα Rafales της Dassault και τα Gripens της Saab.

Το 2013, η Βραζιλία επέλεξε το Saab JAS 39 Gripen έναντι του F/A-18E/F Super Hornets της Boeing ως το επόμενο μαχητικό αεροσκάφος της, είχε αναφέρει τότε το Reuters. Στη συνέχεια, το 2016, η κυβέρνηση της Δανίας εξέφρασε επίσης το ενδιαφέρον της να αποκτήσει 27 F-35A αντί των Super Hornets.

Τον Ιανουάριο του 2020, η Πολωνία υπέγραψε συμφωνία 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τις ΗΠΑ για την απόκτηση 32 μαχητικών αεροσκαφών F-35A. Στη συνέχεια, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Ελβετία επιβεβαίωσε επίσης την αγορά των Lockheed Martin F-35 για τον στόλο μαχητικών αεροσκαφών της.

Μετά την απώλεια της καναδικής συμφωνίας, η Boeing θα ήθελε να πουλήσει τα Super Hornets της στο Ινδικό Ναυτικό. Η εταιρεία έθεσε το αεροσκάφος ως απάντηση σε ένα RFI (Request for Information) για την απόκτηση 57 αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων για το πρώτο, εγχώριας κατασκευής, αεροπλανοφόρο της Ινδίας (IAC-1), που ονομάζεται Vikrant, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία έως το 2022 -23.

Ωστόσο, η Boeing αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από τα μαχητικά Rafale Marine.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Boeing India, «οι μοναδικοί διαφοροποιητές του Super Hornet για το ινδικό Ναυτικό περιλαμβάνουν τη δυνατότητα συμβατότητας με δύο θέσεις, η οποία παρέχει επιχειρησιακή ευελιξία και ευκαιρίες για ενσωμάτωση μελλοντικών τεχνολογιών που σχετίζονται με επανδρωμένη-μη επανδρωμένη διεπαφή από αεροπλανοφόρα».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ